Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1,9TD AAZ] zawór cyrkulacji spalin

Łukasz 24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 04 sty 2008, 17:08
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

[80 B4 1,9TD AAZ] zawór cyrkulacji spalin

Post autor: Łukasz 24 » 04 sty 2008, 17:53

Witam wszystkich.
Mam problem ponieważ u mnie w samochodzie coś mi się sączy olej z zaworu cyrkulacji spalin, a głównie dzieje się to wtedy kiedy jade dłuższy czas na wysokich obrotach np. po autostradzie. Problem polega na tym, że nie wiem dlaczego ten olej tak wycieka.

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 04 sty 2008, 18:26

nie chce straszyc ale turbinka prawdopodobnie na wykonczeniu

Łukasz 24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 04 sty 2008, 17:08
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

Audi 80 19 TD

Post autor: Łukasz 24 » 04 sty 2008, 19:46

Dzięki za rade :-(

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 05 sty 2008, 07:26

Sprawdź czy nie sączy - poci. Ci olej gdzieś z pod kolektora, jest to najczestrza przyczyna "wycieku". Jesli w okolicach kolektora ssącego i wydechowego jest sucho to pozostaje sprawdzić czy nie puszcza turbo.

Łukasz 24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 04 sty 2008, 17:08
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

Post autor: Łukasz 24 » 05 sty 2008, 09:43

Chodzi o to, że nie ma wycieków z kolektorów ani z jednego ani z drugiego tylko lekko wycieka z tego zaworu. Chyba pozoztanie mi jedynie tylko sprawdzić turbine.

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 05 sty 2008, 15:43

A jak z olejem?dużo ubywa?

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 05 sty 2008, 18:52

mam dokładnie to samo... olej się delikatnie sączy z puchy EGRa (zaworka recyrkulacji)... :-/
Turbinka dmucha jak powinna, ale widać delikatnie puszcza ten olej, chociaż dziwna sprawa... zużycie oleju nie przekracza 350ml/10 000km (10w/40), silniczek nie dymi wcale...

zastanawiam się nad zatkaniem EGR <mikolaj> bo szkoda mi poduchy silnika -jest pod EGRem

Łukasz 24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 04 sty 2008, 17:08
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

Post autor: Łukasz 24 » 05 sty 2008, 19:47

Dokładnie jak kolega "Cobra" napisał zużycie oleju jest niewielkie na jesień wymieniałem olej tj. we wrześniu zalałem "Platinium" 10W40 zrobiłem ok 5 tyś km i dolałem wczoraj ok 200ml. :-?

A jeszcze mam takie pytanko czy ten zawór może być w jakiś sposób uszkodzony może są tam jakieś oringi które już puszczają Hm :!: :?:

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 05 sty 2008, 19:58

problem w tym, że tam nie ma prawa być oleju... z jednej strony turbina, a drugiej harmonijka z wydechu :roll:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 06 sty 2008, 08:55

Kolega cobra, dobrze mówi, zaślepić go i po sprawie, ekologia w polsce i tak już bardziej nie podupadnie :mrgreen:

Łukasz 24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 04 sty 2008, 17:08
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

Post autor: Łukasz 24 » 06 sty 2008, 11:38

A czy zaślepienie tego zaworu nie wpłynie jakoś negatywnie na pracę silnika i ewentualnie w jaki sposób mogę go zatkać muszę jechać do mechanika czy sam sobie z tym poradzę Hm :shock: :roll:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 06 sty 2008, 13:33

Zaślpienie zaworu w żandym stopniu nie wpłynie na prace silnka jedynie troszke na środowisko ;-) Zaślepić dasz rade samemu, jeśli nie chesz sie bawić to wystarczy nawet zciągnąc z egra weżyk ciśnieniowy u juz nie bedzie działał. A jak chcesz go "fachowo" zaślepić, to musisz odkrecić od kolektora tą rurke z harmonijką i na samym łaczeniu rurki i kolektroa dać metalową blaszke taką nie z puszki od coca coli tylko nieco grubszą aby co przypadkiem za dwa dni sie nie przepaliła. Pomiedzy łaczenie dajesz blaszke zkrecasz i gotowe, jednym słowem musisz zrobić coś w rodzaju metalowej podkładki o wzorze dopasowanym do kolektora i rury tylko nie wycietej w środku. Sam dasz rade bez problemu, powodzenia. <ok>

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 06 sty 2008, 17:22

silnik może nieznacznie mocniej się nagrzewać

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 06 sty 2008, 18:56

no i dolotu nie bedzie zasyfiac

Łukasz 24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 04 sty 2008, 17:08
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

Post autor: Łukasz 24 » 06 sty 2008, 19:08

dzięki za rade jutro postaram się zaślepić zawór ;-) i zobacze co się będzie działo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl