[B4 2.0 ABK] Szarpiący automat przy zmianie biegów/ TPS
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
protulus, a już widzę więc to Ty się tak bawiłeś gazem - pomyliłem rubryki(w tym mętliku).
Logo robisz na wolnych obrotach i nie dotykasz gazu, ewentualnie drugi log w czasie jazdy tylko u ciebie będzie problem bo automat będzie zrzucał biegi a pasowało by je robić na jednym np na 3 od np 1500 do 4500/5000 tyś. - jedno wciśnięcie pedału gazu(z jednym odpuszczeniem przed końcem loga) a nie szarpanie.
Logo robisz na wolnych obrotach i nie dotykasz gazu, ewentualnie drugi log w czasie jazdy tylko u ciebie będzie problem bo automat będzie zrzucał biegi a pasowało by je robić na jednym np na 3 od np 1500 do 4500/5000 tyś. - jedno wciśnięcie pedału gazu(z jednym odpuszczeniem przed końcem loga) a nie szarpanie.
http://vaglogi.pl/log-000_001_002_95kWEYW.html
http://vaglogi.pl/log-003_004_006_bwqUvEp.html
Oto i logi. Niestety nie ma bloku nr 005, ponieważ crashowało mi program jak go odpalałem. Nie wiem czy nie powinienem jeszcze dłuższych ich zrobić. No ale załączam to co mam.
[ Dodano: 2019-10-01, 21:59 ]
Dodam jeszcze, że błąd TPSa w skanie sterownika skrzyni, wrócił znowu po usunięciu, lecz znowu jest dopisek "przerywany".
http://vaglogi.pl/log-003_004_006_bwqUvEp.html
Oto i logi. Niestety nie ma bloku nr 005, ponieważ crashowało mi program jak go odpalałem. Nie wiem czy nie powinienem jeszcze dłuższych ich zrobić. No ale załączam to co mam.
[ Dodano: 2019-10-01, 21:59 ]
Dodam jeszcze, że błąd TPSa w skanie sterownika skrzyni, wrócił znowu po usunięciu, lecz znowu jest dopisek "przerywany".
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
a nie masz czasem pluskwy na immo założonej, hmmprotulus pisze:Niestety nie ma bloku nr 005, ponieważ crashowało mi program jak go odpalałem.
no to ewidentnie coś tutaj jest na rzeczy i trzeba by zajrzeć w instalację lu sam tps.protulus pisze:Dodam jeszcze, że błąd TPSa w skanie sterownika skrzyni, wrócił znowu po usunięciu, lecz znowu jest dopisek "przerywany".
Zapomniałem Ci powiedzieć byś robił je pojedynczo no ale ok. No szkoda że nie ma tej 5 gupy i 6 coś nie wyszła.
Z tego co tu widać to jest jakiś problem ze składem mieszanki albo sonda już pada bo nie oscyluje w pełnym zakresie(może grzałka już nie wyrabia). W każdym razie są spore korekty po sądzie. Przyczyn może być znacznie więcej chociażby nie do końca poprawnie ustawiony rozrząd czy zapłon a tego akurat nie widzę bo grupa 006 nie wyszła.
Możesz ją sobie odpiąć i spróbować się przejechać(chociaż raczej to nie to) ale tylko na bp nie rób tego na gazie bo nie wiem jak się zachowa ta instalacja. W sumie to przy tych wskazaniach i tak pewnie nie zachowuje się dobrze.
Dobra, mój pomysł na skrzynie to wymiana tej uszkodzonej wtyczki na początek i podmiana sterownika, a może to właśnie w nim coś nie łączy.
[ Dodano: 2019-10-04, 14:51 ]
Witam znowu,
zabrałem się za demontaż wtyczki i tam są niezłe jaja. Nie jestem pewiem czy ona teraz była dobrze podłączona. Znalazłem schemat elektryczny w internecie ale do audi z 1992 i nie wiem czy pasuje. Wedlug schematu kable które powinny iśc do wtyczki to biały, żólto-czarny i czarno- żółty. Ja jednak zamiast tego ostatniego mam czarno-szary. Jeżeli ten ostatni kolor nie ma znaczenia to kable we wtyczce są nieźle pozamieniane. Jeśli jednak to ma znaczenie to nie mam odpowiedniego schematu. Wtedy może wiecie jak podłączyć to żeby było okej?
[ Dodano: 2019-10-04, 14:51 ]
Witam znowu,
zabrałem się za demontaż wtyczki i tam są niezłe jaja. Nie jestem pewiem czy ona teraz była dobrze podłączona. Znalazłem schemat elektryczny w internecie ale do audi z 1992 i nie wiem czy pasuje. Wedlug schematu kable które powinny iśc do wtyczki to biały, żólto-czarny i czarno- żółty. Ja jednak zamiast tego ostatniego mam czarno-szary. Jeżeli ten ostatni kolor nie ma znaczenia to kable we wtyczce są nieźle pozamieniane. Jeśli jednak to ma znaczenie to nie mam odpowiedniego schematu. Wtedy może wiecie jak podłączyć to żeby było okej?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
a tego to już nie wiem, być może jest gdzieś łączony po drodze ale co bardziej prawdopodobne to to że Ty masz tam dwie wtyczki bo tps jest podwójny jakby i być może kolory w tej drugiej ciut się różnią ale tu tylko zgaduję bo nie mam pewności a przy automacie nigdy nic nie robiłem.protulus pisze:czyli u mnie ten czarno-szary robi za czarno-żółty?
Być może ktoś kto ma jakieś dokładne schematy Ci tu coś podpowie.
Fajnie by było jakby ktoś z forumowiczów, kto ma automat zerknął i powiedział jakie kable tam idą. Bardzo by to pomogło
[ Dodano: 2019-10-10, 17:25 ]
Witam.
Podmieniałem sterownik i nic. Ale oczywiście dotarłem to testamentu jakiegoś majstra. Temu samochodowi nie potrzeba nowych części tylko porządnego elektryka. Może ktoś coś podpowie, zalączam zdjęcia.
[ Dodano: 2019-10-10, 18:51 ]
Dodatkowo odkryłem, że w przekaźniku nr 201 uszkodzone sa dwa oporniki, przez co nie dziala do końca poprawnie. W rozpisce moich przekaźnikow widnieje jako ten od skrzyni automatycznej, w internecie znalazłem, właśnie ze tez jest od tego choć ten sam numer przekaźnika jest wykorzystywany do świateł przeciwmgielnych, które mi działają. Czy to może być sprawca?
[ Dodano: 2019-10-10, 17:25 ]
Witam.
Podmieniałem sterownik i nic. Ale oczywiście dotarłem to testamentu jakiegoś majstra. Temu samochodowi nie potrzeba nowych części tylko porządnego elektryka. Może ktoś coś podpowie, zalączam zdjęcia.
[ Dodano: 2019-10-10, 18:51 ]
Dodatkowo odkryłem, że w przekaźniku nr 201 uszkodzone sa dwa oporniki, przez co nie dziala do końca poprawnie. W rozpisce moich przekaźnikow widnieje jako ten od skrzyni automatycznej, w internecie znalazłem, właśnie ze tez jest od tego choć ten sam numer przekaźnika jest wykorzystywany do świateł przeciwmgielnych, które mi działają. Czy to może być sprawca?
Według schematu chyba jest. Sprawdziłem kable które idą do tego przekaźnika i zgadzają się z kolorami tutaj na schemacie. Jednak jest tak jak mówisz, że jak nie ma przekaźnika włożonego to rozrusznik się nie kręci. Jednak jak go sprawdzałem, jak go rozebrałem to dwa oporniki nie łącza ścieżek dlatego pytam się czy to może być przyczyna tego, że on źle wrzuca biegi. Może gubi się komp.