Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Szarpiący automat przy zmianie biegów/ TPS

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
protulus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 18 kwie 2019, 18:22

Post autor: protulus » 01 paź 2019, 15:35

Okej. Dla ścisłości, mam je robić tak jak tutaj, czyli normalnie na P gazowac silnik tak?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 paź 2019, 18:12

protulus, a już widzę więc to Ty się tak bawiłeś gazem - pomyliłem rubryki(w tym mętliku).
Logo robisz na wolnych obrotach i nie dotykasz gazu, ewentualnie drugi log w czasie jazdy tylko u ciebie będzie problem bo automat będzie zrzucał biegi a pasowało by je robić na jednym np na 3 od np 1500 do 4500/5000 tyś. - jedno wciśnięcie pedału gazu(z jednym odpuszczeniem przed końcem loga) a nie szarpanie.

protulus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 18 kwie 2019, 18:22

Post autor: protulus » 01 paź 2019, 21:59

http://vaglogi.pl/log-000_001_002_95kWEYW.html
http://vaglogi.pl/log-003_004_006_bwqUvEp.html

Oto i logi. Niestety nie ma bloku nr 005, ponieważ crashowało mi program jak go odpalałem. Nie wiem czy nie powinienem jeszcze dłuższych ich zrobić. No ale załączam to co mam.

[ Dodano: 2019-10-01, 21:59 ]
Dodam jeszcze, że błąd TPSa w skanie sterownika skrzyni, wrócił znowu po usunięciu, lecz znowu jest dopisek "przerywany".

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 paź 2019, 08:15

protulus pisze:Niestety nie ma bloku nr 005, ponieważ crashowało mi program jak go odpalałem.
a nie masz czasem pluskwy na immo założonej, hmm
protulus pisze:Dodam jeszcze, że błąd TPSa w skanie sterownika skrzyni, wrócił znowu po usunięciu, lecz znowu jest dopisek "przerywany".
no to ewidentnie coś tutaj jest na rzeczy i trzeba by zajrzeć w instalację lu sam tps.


Zapomniałem Ci powiedzieć byś robił je pojedynczo no ale ok. No szkoda że nie ma tej 5 gupy i 6 coś nie wyszła.
Z tego co tu widać to jest jakiś problem ze składem mieszanki albo sonda już pada bo nie oscyluje w pełnym zakresie(może grzałka już nie wyrabia). W każdym razie są spore korekty po sądzie. Przyczyn może być znacznie więcej chociażby nie do końca poprawnie ustawiony rozrząd czy zapłon a tego akurat nie widzę bo grupa 006 nie wyszła.
Możesz ją sobie odpiąć i spróbować się przejechać(chociaż raczej to nie to) ale tylko na bp nie rób tego na gazie bo nie wiem jak się zachowa ta instalacja. W sumie to przy tych wskazaniach i tak pewnie nie zachowuje się dobrze.

protulus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 18 kwie 2019, 18:22

Post autor: protulus » 04 paź 2019, 14:51

Dobra, mój pomysł na skrzynie to wymiana tej uszkodzonej wtyczki na początek i podmiana sterownika, a może to właśnie w nim coś nie łączy.

[ Dodano: 2019-10-04, 14:51 ]
Witam znowu,
zabrałem się za demontaż wtyczki i tam są niezłe jaja. Nie jestem pewiem czy ona teraz była dobrze podłączona. Znalazłem schemat elektryczny w internecie ale do audi z 1992 i nie wiem czy pasuje. Wedlug schematu kable które powinny iśc do wtyczki to biały, żólto-czarny i czarno- żółty. Ja jednak zamiast tego ostatniego mam czarno-szary. Jeżeli ten ostatni kolor nie ma znaczenia to kable we wtyczce są nieźle pozamieniane. Jeśli jednak to ma znaczenie to nie mam odpowiedniego schematu. Wtedy może wiecie jak podłączyć to żeby było okej?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 paź 2019, 15:40

protulus, nie ma w tej chwili jak sprawdzić ale kolory były tak samo przed jak i po z tego co pamiętam.

protulus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 18 kwie 2019, 18:22

Post autor: protulus » 04 paź 2019, 15:51

czyli u mnie ten czarno-szary robi za czarno-żółty?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 paź 2019, 16:48

protulus pisze:czyli u mnie ten czarno-szary robi za czarno-żółty?
a tego to już nie wiem, być może jest gdzieś łączony po drodze ale co bardziej prawdopodobne to to że Ty masz tam dwie wtyczki bo tps jest podwójny jakby i być może kolory w tej drugiej ciut się różnią ale tu tylko zgaduję bo nie mam pewności a przy automacie nigdy nic nie robiłem.

Być może ktoś kto ma jakieś dokładne schematy Ci tu coś podpowie.

protulus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 18 kwie 2019, 18:22

Post autor: protulus » 04 paź 2019, 17:06

W razie jak podłączę na szybkozłączki różne kable tak żeby pokombinować to narobie dużo szkód? Czy po prostu skrzynia wrzuci tryb awaryjny i mie będzie zmieniać biegów albo będzie zmieniać nie tak jak należy?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 paź 2019, 07:52

protulus, nie musi ale możesz uszkodzić ecu.

protulus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 18 kwie 2019, 18:22

Post autor: protulus » 10 paź 2019, 18:51

Fajnie by było jakby ktoś z forumowiczów, kto ma automat zerknął i powiedział jakie kable tam idą. Bardzo by to pomogło

[ Dodano: 2019-10-10, 17:25 ]
Witam.
Podmieniałem sterownik i nic. Ale oczywiście dotarłem to testamentu jakiegoś majstra. Temu samochodowi nie potrzeba nowych części tylko porządnego elektryka. Może ktoś coś podpowie, zalączam zdjęcia.
Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2019-10-10, 18:51 ]
Dodatkowo odkryłem, że w przekaźniku nr 201 uszkodzone sa dwa oporniki, przez co nie dziala do końca poprawnie. W rozpisce moich przekaźnikow widnieje jako ten od skrzyni automatycznej, w internecie znalazłem, właśnie ze tez jest od tego choć ten sam numer przekaźnika jest wykorzystywany do świateł przeciwmgielnych, które mi działają. Czy to może być sprawca?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 paź 2019, 20:39

Nie przekaznik jest do blokady rozrusznika...

protulus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 18 kwie 2019, 18:22

Post autor: protulus » 10 paź 2019, 21:26

Okej, w takim razie który to od automata, żebym mógł sprawdzić

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 paź 2019, 21:41

A po co automatowi przekaźnik??

protulus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 18 kwie 2019, 18:22

Post autor: protulus » 10 paź 2019, 21:48

Według schematu chyba jest. Sprawdziłem kable które idą do tego przekaźnika i zgadzają się z kolorami tutaj na schemacie. Jednak jest tak jak mówisz, że jak nie ma przekaźnika włożonego to rozrusznik się nie kręci. Jednak jak go sprawdzałem, jak go rozebrałem to dwa oporniki nie łącza ścieżek dlatego pytam się czy to może być przyczyna tego, że on źle wrzuca biegi. Może gubi się komp.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl