[B3 1.8 PM] Zła praca silnika gdy jest nierozgrzany
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 paź 2019, 15:22
- Lokalizacja: Kraków
[B3 1.8 PM] Zła praca silnika gdy jest nierozgrzany
Cześć
Mam problem z moim Audi 80 B3 1.8 PM monowtrysk. Na zimnym silniku, na biegu jałowym, obroty są za niskie i falują, silnik gaśnie. w trakcie jazdy, silnik bardzo przerywa, niezależnie od obrotów. Na zimnym też ciężko pali, około 5 sekund kręcenia rozrusznikiem. Gdy się nagrzeje do około 70 stopni, problem ustaje, wszystko działa prawidłowo. Na benzynie i na gazie jest dokładnie tak samo. Wymienione świece, kopułka, palec, przewody nie mają przebicia. Przeszukałem forum, dużo poczytałem, i dużo osób mówi że problem może być w niebieskim czujniku wody, więc zabrałem się za niego. U mnie ten czujnik nie jest niebieski, jest całkiem inny. Po odłączeniu go, praca silnika się nie zmienia. Poszukałem tego czujnika na internecie i wychodzi na to, że jest to czujnik który się załącza przy konkretnej temperaturze, a nie mierzy stale temperatury. Podsyłam linka, jak ten czujnik wygląda. https://zapodaj.net/cff907dcc48ed.jpg.html ,, https://allegro.pl/oferta/czujnik-topra ... 7754258440
Czy dobrze myślę że ktoś wkręcił zły czujnik? Proszę Was o radę jaki tu powinien być czujnik i co może być innym powodem złej pracy silnika.
Dzięki z góry.
Mam problem z moim Audi 80 B3 1.8 PM monowtrysk. Na zimnym silniku, na biegu jałowym, obroty są za niskie i falują, silnik gaśnie. w trakcie jazdy, silnik bardzo przerywa, niezależnie od obrotów. Na zimnym też ciężko pali, około 5 sekund kręcenia rozrusznikiem. Gdy się nagrzeje do około 70 stopni, problem ustaje, wszystko działa prawidłowo. Na benzynie i na gazie jest dokładnie tak samo. Wymienione świece, kopułka, palec, przewody nie mają przebicia. Przeszukałem forum, dużo poczytałem, i dużo osób mówi że problem może być w niebieskim czujniku wody, więc zabrałem się za niego. U mnie ten czujnik nie jest niebieski, jest całkiem inny. Po odłączeniu go, praca silnika się nie zmienia. Poszukałem tego czujnika na internecie i wychodzi na to, że jest to czujnik który się załącza przy konkretnej temperaturze, a nie mierzy stale temperatury. Podsyłam linka, jak ten czujnik wygląda. https://zapodaj.net/cff907dcc48ed.jpg.html ,, https://allegro.pl/oferta/czujnik-topra ... 7754258440
Czy dobrze myślę że ktoś wkręcił zły czujnik? Proszę Was o radę jaki tu powinien być czujnik i co może być innym powodem złej pracy silnika.
Dzięki z góry.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 paź 2019, 15:22
- Lokalizacja: Kraków
https://zapodaj.net/ec7003db18412.jpg.html
Ten po prawej jest od temperatury pokazywanej na liczniku, bo po odłączeniu go na liczniku nie pokazuje temperatury, więc ten po lewej to ten od temperatury do ECU, u każdego do tego czujnika idzie kostka do wpięcia, u mnie są na dwie wsuwki. Jaki tam powinien być czujnik? Wkręcany na klucz 22 i na gwint M10.
Ten po prawej jest od temperatury pokazywanej na liczniku, bo po odłączeniu go na liczniku nie pokazuje temperatury, więc ten po lewej to ten od temperatury do ECU, u każdego do tego czujnika idzie kostka do wpięcia, u mnie są na dwie wsuwki. Jaki tam powinien być czujnik? Wkręcany na klucz 22 i na gwint M10.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 paź 2019, 15:22
- Lokalizacja: Kraków
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 paź 2019, 15:22
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 paź 2019, 15:22
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 paź 2019, 15:22
- Lokalizacja: Kraków
Nie leje się i na gazie jest to samo.
[ Dodano: 2019-10-23, 16:20 ]
Jednak to dobre odpalanie było tylko chwilowe, znowu zaczął ciężko palić z benzyny i z gazu. Ciśnienie sprężania na cylindrach 8.2-8,7 , święce są mocno okopcone (czarne), więc mieszanka jest chyba zbyt bogata. Co decyduje o mieszance poza czujnikiem temperatury wody? Sonda, przepływomierz? Jak je sprawdzić?
[ Dodano: 2019-10-23, 16:20 ]
Jednak to dobre odpalanie było tylko chwilowe, znowu zaczął ciężko palić z benzyny i z gazu. Ciśnienie sprężania na cylindrach 8.2-8,7 , święce są mocno okopcone (czarne), więc mieszanka jest chyba zbyt bogata. Co decyduje o mieszance poza czujnikiem temperatury wody? Sonda, przepływomierz? Jak je sprawdzić?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
hmm, to szału nie maGetrajdo80 pisze:Ciśnienie sprężania na cylindrach 8.2-8,7
przepływomierza to Ty nie masz jak faktycznie masz pmGetrajdo80 pisze:Co decyduje o mieszance poza czujnikiem temperatury wody? Sonda, przepływomierz?
na forum wszystko masz, miernik w łąpkę i sprawdzać, tak samo czujnik jak i sondę(chodź to miernikiem nie zawsze się udaje) więc najlepiej oscyloskop jeśli chodzi o sondę, chodź ona na zimnym silniku nie ma bezpośredniego wpływu bo nie działa i tak.Getrajdo80 pisze:Jak je sprawdzić?
Do tego dochodzi rozrząd i zapłon - nie wiadomo pewnie jak jest. No i sam stan motoru który nie wygląda za dobrze, bo zdrowy pm powinien mieć między 9-12
A dodam jeszcze tak na marginesie że źle wyregulowany gaz też pewnie po części ma wpływ przez rozwalone mapy bp.