[B4 2.0 ABK] Problem z temp wody oraz paliwem
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
[B4 2.0 ABK] Problem z temp wody oraz paliwem
Siemka Mam problem zegarami otóż coraz częściej temp wody się praktycznie wcale nie rusza z miejsca a wskaźnik paliwa np. podnosi się do połowy pomimo, że w baku full. Czasem działa wszystko ok, krótko mówiąc żyją własnym życiem Za pierwszym razem wyczyściłem kostki i na jakiś czas spokój, później bawiłem się w poprawienie lutów też coś tam pomogło na dłużej. Stabilizator też wymieniałem na LM. Grzebałem w nich chyba, już z 10 razy i nadal jest lipa. Gdzie tu szukać problemu ? Elektronika nie jest moim mocnym punktem dlatego zwracam się do was o pomoc
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
Wstawiłem "wstawkę" przewodu w miejscu tego lutowania. Zlutowałem porządnie oraz zaizolowane termokurczką. Złącze potraktowałem sprayem do styków KONTAKT i już temperatura stoi na 90'C a po zrobieniu zworki dobija momentalnie do 120'C. Więc prawdopodobnie Pieter miałeś rację, że mam problem tu i tu Zobaczymy jeszcze za kilka dni jak to będzie działać
[ Dodano: 2019-09-30, 20:01 ]
Dzisiaj rano jadąc do pracy przez 7km temperatura wcale się nie podniosła, robiąc zworke we wtyczce też zero reakcji. Paliwo się podniosło ale nie do tego stanu co ma być. W drodze powrotnej do domu w między czasie załapał i aż do teraz pokazywało normalnie.
Spróbuje chyba odessać wszystkie cyny i położyć nowe. Jeśli to nie pomoże to już nie mam takiej wiedzy w zakresie elektroniki.
[ Dodano: 2019-09-30, 20:01 ]
Dzisiaj rano jadąc do pracy przez 7km temperatura wcale się nie podniosła, robiąc zworke we wtyczce też zero reakcji. Paliwo się podniosło ale nie do tego stanu co ma być. W drodze powrotnej do domu w między czasie załapał i aż do teraz pokazywało normalnie.
Spróbuje chyba odessać wszystkie cyny i położyć nowe. Jeśli to nie pomoże to już nie mam takiej wiedzy w zakresie elektroniki.
- xRead
- Forum Audi 80
- Posty: 375
- Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Legnica
Dzisiaj zabrałem się za zegar ponownie. Rozebrałem go na części pierwsze odessałem praktycznie wszystkie luty ( jedynie te piny od wtyczek nie ruszałem bo ładne były ) i położyłem nową cynę. Zainteresowały mnie też te okrągłe styki gdzie mocuje się właśnie te wskaźniki temp i paliwa. Tam też zostały poprawione luty. Dodatkowo na nóżki od stabilizatora napięcia zabieliłem cieniutko cyną przez co dużo ciaśniej i stabilniej wszedł w gniazdo. Póki co wszystko działa jak należy ale 100% info dam za parę dni
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Ja też mowię o tym samym - nitonakrętki, gwintowane przelotki czy jak tam można jeszcze je nazwać. może ktoś wierzyć lub nie, ale w lutym dokładnie 3 lata miną od poprawiania tego i wszystko działa jak działało. Szkoda, że w międzyczasie dwa razy wymieniałem czujniki temp. płynu na org używki (licznik na zwarcie wtyczki był sprawdzany), po pierwszej wymianie w ogóle prawie tak samo wskazówka nie drgnęła. Obecna sztuka pokazuje jakby miała kontroler - stoi na 90+/-3 stopniach. Nie bardzo rozumiem, ale OK, działa to działa. Ot taka mała dygresja.