[B4 2.0 ABK 115KM] JAKA SONDĘ lambde MUSZĘ WYMIENIĆ PO
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
ja bym zaczął od początku problem jest na PB tak ??? na LPG jest ok ??? Na prawidłową pracę składa się wiele czynników, uszczelnienie dolotu, zapłon i osprzęt, wtryski, zaworek na ich listwie, parę czujników ( przepływka, sonda, hal, temperatury ) no i sam komputer. A co do LPG to dużo można ominąć i będzie chodzić dobrze. I tak jeżeli na rozgrzanym silniku ( 90stopni ) sprawdzając choć miernikiem zachowuje się tak : to jest ok i nie słuchaj gazownika szukaj gdzie indziej przyczyny
Cześć,
chłopaki potrzebuję pomocy. Trochę się już w tym pogubiłem.
Silnik ABK 2.0 z sekwencją. Na ostatnim przeglądzie wyszedł mi bardzo wysoki poziom spalin aż czujnik czadu się odezwał... Diagnosta od razu wspomniał,że mieszanka jest zbyt bogata. W końcu się tym zająłem. Niedawno wymieniłem kable,świece i cewkę.
Byłem wczoraj wymienić listwę LPG. Po wymianie i resecie nic się nie zmieniło. Sinik na benzynie chodzi równo po czym ma taki nagły spadek obrotów i wraca do normalnych wartości. W tym samym momencie, kiedy obroty mu spadają zaczyna mocno kopcić i zaczyna śmierdzieć spalinami,że oddychać się nie da. Wygląda jakby go zalewało.
Podczas kalibracji LPG wtryski na benzynie nierówno pracują. Raz mają 1.9 a za chwilę 4 a co najbardziej mnie zastanawia, to sonda ma cały czas te same wartości, czy to na benzynie, czy LPG. Od 3.55 do 3.67 i nic więcej lub mnie nawet po przegazowaniu.
Wczoraj wieczorem odłączyłem na noc +aku i zrobiłem normalny reset aż włączą się wentylatory. Silnik fajnie się zbiera ale na wolnych obrotach dalej ma ten sam problem tzn. co jakiś czas mocno go przydławi i zaczyna kopcić.
Czy to może wskazywać,że sonda jest już do wymiany?
Dodam tylko,że pękł mi ten gumowy przewód od grzybka na zaworze odmy na pokrywie i jest jakaś tam nieszczelność, ale wątpię by to miało wpływ na wyżej wspomniane objawy.
Dziękuję za pomoc
chłopaki potrzebuję pomocy. Trochę się już w tym pogubiłem.
Silnik ABK 2.0 z sekwencją. Na ostatnim przeglądzie wyszedł mi bardzo wysoki poziom spalin aż czujnik czadu się odezwał... Diagnosta od razu wspomniał,że mieszanka jest zbyt bogata. W końcu się tym zająłem. Niedawno wymieniłem kable,świece i cewkę.
Byłem wczoraj wymienić listwę LPG. Po wymianie i resecie nic się nie zmieniło. Sinik na benzynie chodzi równo po czym ma taki nagły spadek obrotów i wraca do normalnych wartości. W tym samym momencie, kiedy obroty mu spadają zaczyna mocno kopcić i zaczyna śmierdzieć spalinami,że oddychać się nie da. Wygląda jakby go zalewało.
Podczas kalibracji LPG wtryski na benzynie nierówno pracują. Raz mają 1.9 a za chwilę 4 a co najbardziej mnie zastanawia, to sonda ma cały czas te same wartości, czy to na benzynie, czy LPG. Od 3.55 do 3.67 i nic więcej lub mnie nawet po przegazowaniu.
Wczoraj wieczorem odłączyłem na noc +aku i zrobiłem normalny reset aż włączą się wentylatory. Silnik fajnie się zbiera ale na wolnych obrotach dalej ma ten sam problem tzn. co jakiś czas mocno go przydławi i zaczyna kopcić.
Czy to może wskazywać,że sonda jest już do wymiany?
Dodam tylko,że pękł mi ten gumowy przewód od grzybka na zaworze odmy na pokrywie i jest jakaś tam nieszczelność, ale wątpię by to miało wpływ na wyżej wspomniane objawy.
Dziękuję za pomoc
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Ramzeso, jak i gdzie sprawdzałeś tą sondę bo
Co nie zmienia faktu że skoro czas wtrysku na lpg tak skacze to coś tu nie ten tego jest bo skoro sonda widzi na bogato to jak czas wtrysku może skakać do 4 ms? powinno spadać niżej pod 1,2 - teoretycznie.
Napisz jeszcze co to za instalacja dokładnie, wtryskiwacze jakie itd.
bo to jakieś dziwne wartości.Ramzeso pisze:czy LPG. Od 3.55 do 3.67
Co nie zmienia faktu że skoro czas wtrysku na lpg tak skacze to coś tu nie ten tego jest bo skoro sonda widzi na bogato to jak czas wtrysku może skakać do 4 ms? powinno spadać niżej pod 1,2 - teoretycznie.
aż takich to nie widziałem jeszcze nigdy, wiec ciężko mitu coś powiedzieć.Ramzeso pisze:czy to możliwe przez dziurę w odmie sonda ma takie wartości?
Napisz jeszcze co to za instalacja dokładnie, wtryskiwacze jakie itd.
Była mierzona podczas kalibracji LPG tzn tam pokazuje jej wartości. Cały czas są niemal identyczne a powinny skakać?Kogutiru pisze:W jaki sposób była mierzona sonda? Obejrzyj wtyczki
Wymieniłem te gumy i wszystko jest szczelne, jednak nic to nie dało. Po resecie dalej co jakiś czas spadają mu obroty i zaczyna mocniej kopcić na biało. Nie jest to na pewno płyn chłodniczy bo nic nie ubywa.PieterB pisze:czy to możliwe przez dziurę w odmie sonda ma takie wartości?
aż takich to nie widziałem jeszcze nigdy, wiec ciężko mitu coś powiedzieć.
Skacze i to cały czas. Dzisiaj jadę do gazownika jeszcze raz go podpiąć. Zrobiłem reset i jeżdżę na samej benzynie więc zobaczymy teraz co wyjdzie. Listwa Valtek- wiem szału nie ma ale stara wytrzymała bardzo długo. Resztę danych podam potem.PieterB pisze:Co nie zmienia faktu że skoro czas wtrysku na lpg tak skacze to coś tu nie ten tego jest bo skoro sonda widzi na bogato to jak czas wtrysku może skakać do 4 ms? powinno spadać niżej pod 1,2 - teoretycznie.
Mam miernik ale nie mam kanału. Czy od góry mogę zmierzyć sondę?
Edit.
Chyba znalazłem kable od sondy. Na którym mierzyć napięcie i przy okazji jeden z przewodów jest urwany ale czy to z sondy czy lpg, to nie mam pojęcia. W każdym razie może być to istotne.
https://ibb.co/VYywrrh
https://ibb.co/XbF7Pxr
https://ibb.co/JsYhNKD
https://ibb.co/pQtFxBS
Dziękuję i pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Odwiń z taśmy ten kabel z pojedyncza wtyczką i zobacz czy ten urwany nie szedł do jednego z końców. Bo to wpięcie do instalacji lpg. A mierzysz na końcu idącym z sondy czyli tym idącym w dół po skrzyni biegów. Choć jak masz włączoną benzynę to wszędzie (na tym kablu który idzie do wiązki samochodu) będzie miał sygnał sondy.
Maciek,
znalazłem drugi koniec tego kabla- fioletowy. Leci gdzieś pod wiązką kabli z akumulatora. Połączyłem ale oczywiście nic to nie dało. A już myślałem,że to będzie winowajca.
Przy okazji zajechałem na warsztat i wyskoczył mi tylko jeden błąd-sonda.
https://ibb.co/YQZgDmW
Chodzi o ten grubszy kabel (ten ze strzałką),odpinam ,odpalam silnik i mierzę napięcie?
https://ibb.co/wWXww14
znalazłem drugi koniec tego kabla- fioletowy. Leci gdzieś pod wiązką kabli z akumulatora. Połączyłem ale oczywiście nic to nie dało. A już myślałem,że to będzie winowajca.
Przy okazji zajechałem na warsztat i wyskoczył mi tylko jeden błąd-sonda.
https://ibb.co/YQZgDmW
Chodzi o ten grubszy kabel (ten ze strzałką),odpinam ,odpalam silnik i mierzę napięcie?
https://ibb.co/wWXww14
maciek889 pisze:Chodzi o ten obok pojedynczy który jest taśmą okręcony. Ściągnij gumkę w części na dole to odsłoni ci się konektor i na nim będziesz mógł mierzyć
Zrobiłem to na wyłączonym silniku. Tam gdzie są dwa białe kable (grzałka) na wtyczce sondy oporność wynosi 4.7 a tam gdzie jest pojedynczy czarny kabel z konektorem ukryty w takim kapturku rezultat to 1 i nic nie drgnie (wsadziłem plus miernika a minus przyłożyłem do karoserii auta)
Mam to teraz powtórzyć z odpalonym silnikiem?
Pozdrawiam
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Jarewa, ale ona ma sekwencję więc raczej nikt mu sygnałowego do lpg nie podpinał - bo ja nie widziałem jeszcze by jakiś gazownik to zrobił
A koledze Ramzeso, radzę przejrzeć parę tematów na temat sondy( a dokładnie jak zdiagnozować) bo była ich cała masa gdzie wsio jest opisane lub google(wiele sond diagnozuje się tak samo jak nie wszystkie) nie tylko w a80. Bo w innych wypadku to trzeba będzie całą masę postów natrzepać a na końcu człowiek straci wątek a T będziesz tracił czas tylko.
A koledze Ramzeso, radzę przejrzeć parę tematów na temat sondy( a dokładnie jak zdiagnozować) bo była ich cała masa gdzie wsio jest opisane lub google(wiele sond diagnozuje się tak samo jak nie wszystkie) nie tylko w a80. Bo w innych wypadku to trzeba będzie całą masę postów natrzepać a na końcu człowiek straci wątek a T będziesz tracił czas tylko.