Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK 115KM] JAKA SONDĘ lambde MUSZĘ WYMIENIĆ PO

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 24 wrz 2013, 22:50

Francis1982, łódzkie :lol:

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 25 wrz 2013, 16:01

ja bym zaczął od początku problem jest na PB tak ??? na LPG jest ok ??? Na prawidłową pracę składa się wiele czynników, uszczelnienie dolotu, zapłon i osprzęt, wtryski, zaworek na ich listwie, parę czujników ( przepływka, sonda, hal, temperatury ) no i sam komputer. A co do LPG to dużo można ominąć i będzie chodzić dobrze. I tak jeżeli na rozgrzanym silniku ( 90stopni ) sprawdzając choć miernikiem zachowuje się tak : to jest ok i nie słuchaj gazownika szukaj gdzie indziej przyczyny

Ramzeso
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 07 paź 2013, 16:24

Post autor: Ramzeso » 25 paź 2019, 13:52

Cześć,
chłopaki potrzebuję pomocy. Trochę się już w tym pogubiłem.

Silnik ABK 2.0 z sekwencją. Na ostatnim przeglądzie wyszedł mi bardzo wysoki poziom spalin aż czujnik czadu się odezwał... Diagnosta od razu wspomniał,że mieszanka jest zbyt bogata. W końcu się tym zająłem. Niedawno wymieniłem kable,świece i cewkę.

Byłem wczoraj wymienić listwę LPG. Po wymianie i resecie nic się nie zmieniło. Sinik na benzynie chodzi równo po czym ma taki nagły spadek obrotów i wraca do normalnych wartości. W tym samym momencie, kiedy obroty mu spadają zaczyna mocno kopcić i zaczyna śmierdzieć spalinami,że oddychać się nie da. :/ Wygląda jakby go zalewało.

Podczas kalibracji LPG wtryski na benzynie nierówno pracują. Raz mają 1.9 a za chwilę 4 a co najbardziej mnie zastanawia, to sonda ma cały czas te same wartości, czy to na benzynie, czy LPG. Od 3.55 do 3.67 i nic więcej lub mnie nawet po przegazowaniu.

Wczoraj wieczorem odłączyłem na noc +aku i zrobiłem normalny reset aż włączą się wentylatory. Silnik fajnie się zbiera ale na wolnych obrotach dalej ma ten sam problem tzn. co jakiś czas mocno go przydławi i zaczyna kopcić.

Czy to może wskazywać,że sonda jest już do wymiany? bezradny_

Dodam tylko,że pękł mi ten gumowy przewód od grzybka na zaworze odmy na pokrywie i jest jakaś tam nieszczelność, ale wątpię by to miało wpływ na wyżej wspomniane objawy.

Dziękuję za pomoc piwoa80

Kogutiru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AGG+lpg
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Kogutiru » 25 paź 2019, 17:50

Silnik łapie lewe powietrze to i słabo pracuje sonda oscyluje w wartosciach 0-1V także cos masz nie halo
Silnik na zimnym odpala prawidłowo?
Napraw wszystkie miejsca gdzie łapie lewe powietrze tak na początek

Ramzeso
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 07 paź 2013, 16:24

Post autor: Ramzeso » 26 paź 2019, 09:53

Kogutiru pisze:Silnik na zimnym odpala prawidłowo?
Tak, odpala bez problemu.

Zajmę się tą nieszczelnością ale czy to możliwe przez dziurę w odmie sonda ma takie wartości?

Kogutiru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AGG+lpg
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Kogutiru » 26 paź 2019, 11:26

W jaki sposób była mierzona sonda? Obejrzyj wtyczki

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 paź 2019, 17:36

Ramzeso, jak i gdzie sprawdzałeś tą sondę bo
Ramzeso pisze:czy LPG. Od 3.55 do 3.67
bo to jakieś dziwne wartości.
Co nie zmienia faktu że skoro czas wtrysku na lpg tak skacze to coś tu nie ten tego jest bo skoro sonda widzi na bogato to jak czas wtrysku może skakać do 4 ms? powinno spadać niżej pod 1,2 - teoretycznie.
Ramzeso pisze:czy to możliwe przez dziurę w odmie sonda ma takie wartości?
aż takich to nie widziałem jeszcze nigdy, wiec ciężko mitu coś powiedzieć.

Napisz jeszcze co to za instalacja dokładnie, wtryskiwacze jakie itd.

Ramzeso
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 07 paź 2013, 16:24

Post autor: Ramzeso » 06 lis 2019, 07:01

Kogutiru pisze:W jaki sposób była mierzona sonda? Obejrzyj wtyczki
Była mierzona podczas kalibracji LPG tzn tam pokazuje jej wartości. Cały czas są niemal identyczne a powinny skakać?
PieterB pisze:czy to możliwe przez dziurę w odmie sonda ma takie wartości?
aż takich to nie widziałem jeszcze nigdy, wiec ciężko mitu coś powiedzieć.
Wymieniłem te gumy i wszystko jest szczelne, jednak nic to nie dało. Po resecie dalej co jakiś czas spadają mu obroty i zaczyna mocniej kopcić na biało. Nie jest to na pewno płyn chłodniczy bo nic nie ubywa.
PieterB pisze:Co nie zmienia faktu że skoro czas wtrysku na lpg tak skacze to coś tu nie ten tego jest bo skoro sonda widzi na bogato to jak czas wtrysku może skakać do 4 ms? powinno spadać niżej pod 1,2 - teoretycznie.
Skacze i to cały czas. Dzisiaj jadę do gazownika jeszcze raz go podpiąć. Zrobiłem reset i jeżdżę na samej benzynie więc zobaczymy teraz co wyjdzie. Listwa Valtek- wiem szału nie ma ale stara wytrzymała bardzo długo. Resztę danych podam potem.

Mam miernik ale nie mam kanału. Czy od góry mogę zmierzyć sondę?

Edit.
Chyba znalazłem kable od sondy. Na którym mierzyć napięcie i przy okazji jeden z przewodów jest urwany ale czy to z sondy czy lpg, to nie mam pojęcia. W każdym razie może być to istotne.

https://ibb.co/VYywrrh

https://ibb.co/XbF7Pxr
https://ibb.co/JsYhNKD
https://ibb.co/pQtFxBS

Dziękuję i pozdrawiam

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 lis 2019, 11:17

Odwiń z taśmy ten kabel z pojedyncza wtyczką i zobacz czy ten urwany nie szedł do jednego z końców. Bo to wpięcie do instalacji lpg. A mierzysz na końcu idącym z sondy czyli tym idącym w dół po skrzyni biegów. Choć jak masz włączoną benzynę to wszędzie (na tym kablu który idzie do wiązki samochodu) będzie miał sygnał sondy.

Ramzeso
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 07 paź 2013, 16:24

Post autor: Ramzeso » 06 lis 2019, 11:36

Maciek,
znalazłem drugi koniec tego kabla- fioletowy. Leci gdzieś pod wiązką kabli z akumulatora. Połączyłem ale oczywiście nic to nie dało. A już myślałem,że to będzie winowajca.

Przy okazji zajechałem na warsztat i wyskoczył mi tylko jeden błąd-sonda.

https://ibb.co/YQZgDmW

Chodzi o ten grubszy kabel (ten ze strzałką),odpinam ,odpalam silnik i mierzę napięcie?

https://ibb.co/wWXww14

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 lis 2019, 11:53

Chodzi o ten obok pojedynczy który jest taśmą okręcony. Ściągnij gumkę w części na dole to odsłoni ci się konektor i na nim będziesz mógł mierzyć

Ramzeso
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 07 paź 2013, 16:24

Post autor: Ramzeso » 06 lis 2019, 15:09

maciek889 pisze:Chodzi o ten obok pojedynczy który jest taśmą okręcony. Ściągnij gumkę w części na dole to odsłoni ci się konektor i na nim będziesz mógł mierzyć

Zrobiłem to na wyłączonym silniku. Tam gdzie są dwa białe kable (grzałka) na wtyczce sondy oporność wynosi 4.7 a tam gdzie jest pojedynczy czarny kabel z konektorem ukryty w takim kapturku rezultat to 1 i nic nie drgnie (wsadziłem plus miernika a minus przyłożyłem do karoserii auta)

Mam to teraz powtórzyć z odpalonym silnikiem?


Pozdrawiam

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 lis 2019, 17:12

Na na odpalonym trzeba mierzyć napięcie sygnału sondy i do tego sonda musi się rozgrzać więc dobrze aby pochodził przynajmniej 2-10 minut.
Na zgaszonym to 1 to zmierzyłeś napięcie czy opór?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 lis 2019, 19:09

Oooo byli tam nasi.... :| oby się nie okazało że to standard i uwalony kabel sygnałowy..... Dlatego nie cierpię LPG...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 lis 2019, 20:16

Jarewa, ale ona ma sekwencję więc raczej nikt mu sygnałowego do lpg nie podpinał - bo ja nie widziałem jeszcze by jakiś gazownik to zrobił ;-)

A koledze Ramzeso, radzę przejrzeć parę tematów na temat sondy( a dokładnie jak zdiagnozować) bo była ich cała masa gdzie wsio jest opisane lub google(wiele sond diagnozuje się tak samo jak nie wszystkie) nie tylko w a80. Bo w innych wypadku to trzeba będzie całą masę postów natrzepać a na końcu człowiek straci wątek ;-) a T będziesz tracił czas tylko.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl