Witam,
Pojawił się w moim Audi dosyć dziwny problem. Otóż, podczas zmiany biegów nie spadają obroty (czasami nawet rosną). Samochód zachowuje się tak jakby zacinała się przepustnica. Sprawdziłem dokładnie całą przepustnice i linkę od gazu, ale nie wyglądają jakby się kiedykolwiek zacięły. Wszystko chodzi płynnie. Do tego całego bałaganu, dzisiaj samochód przestał trzymać prawidłowo obroty na luzie. Objawia się to dwojako, raz obroty po prostu falują, a za innym razem stoją za wysoko. Na gazie jest jeszcze gorzej, bo obroty potrafią rosnąć na luzie do "czerwonego pola" (mam big bena, więc nie jestem do końca pewien). Powiedzcie mi proszę, czy to może być wina walniętego nastawnika przepustnicy, czy tego magicznego TPS?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
[B4 2.0 ABT] Problem z obrotami biegu jałowego.
- 3milus
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 09 lip 2019, 10:37
- Imię: Emil
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT+lpg
- Lokalizacja: Łódź
Założyłem temat bo mój przypadek wydawał się specyficzny. Chodzi mi dokładnie o wzrost obrotów przy zmianie biegu. Przedwczoraj wszystko dokładnie rozbebeszyłem i posprawdzałem. Winowajcą okazał się nastawnik przepustnicy. Po wymianie i adaptacji jest ok, a nawet lepiej. Problem był taki, że mój nastawnik był na swoim miejscu od nowości, czyli 93 r. Smar w środku wysechł i powycierały się trybiki, przez co mógł regulować obroty tylko w górę. Zachowanie samochodu na początku mojego problemu nie wskazywało na niego. Dopiero potem zacząłem słyszeć zgrzyty z okolicy przepustnicy. Tak czy inaczej, dla potomnych o tym wspominam. Sorry jeżeli dołożyłem kolejny niepotrzebny temat.