Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Problem z obrotami biegu jałowego.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
3milus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 09 lip 2019, 10:37
Imię: Emil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: Łódź

[B4 2.0 ABT] Problem z obrotami biegu jałowego.

Post autor: 3milus » 30 paź 2019, 10:59

Witam,

Pojawił się w moim Audi dosyć dziwny problem. Otóż, podczas zmiany biegów nie spadają obroty (czasami nawet rosną). Samochód zachowuje się tak jakby zacinała się przepustnica. Sprawdziłem dokładnie całą przepustnice i linkę od gazu, ale nie wyglądają jakby się kiedykolwiek zacięły. Wszystko chodzi płynnie. Do tego całego bałaganu, dzisiaj samochód przestał trzymać prawidłowo obroty na luzie. Objawia się to dwojako, raz obroty po prostu falują, a za innym razem stoją za wysoko. Na gazie jest jeszcze gorzej, bo obroty potrafią rosnąć na luzie do "czerwonego pola" (mam big bena, więc nie jestem do końca pewien). Powiedzcie mi proszę, czy to może być wina walniętego nastawnika przepustnicy, czy tego magicznego TPS?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 30 paź 2019, 11:06

Najpierw diagnostyka bo może byc kilka powodów zacząłbym od sprawdzenia nastawnika przepustnicy i czujnika położenia przepustnicy, ale jak mówiłem może być wiele innych powodów

Awatar użytkownika
3milus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 09 lip 2019, 10:37
Imię: Emil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: Łódź

Post autor: 3milus » 30 paź 2019, 12:07

A czy pęknięta gumowa podstawa "gaźnika"(element do którego przykręcona jest cała kolumna z wtryskiem i przepustnicą) może mieć podobne objawy? W sensie czy przez lewe powietrze działy by się takie cuda?

herrq666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 05 cze 2018, 18:57
Lokalizacja: Mońki

Post autor: herrq666 » 31 paź 2019, 12:24

Jasne że tak, u mnie przy pękniętej podstawie trzymał obroty rzędu 2k, a tylko lekko uszkodzona była.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 paź 2019, 12:35

3milus, temat nie raz był omawiany więc w sumie nie wiem w czy problem.

Awatar użytkownika
3milus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 09 lip 2019, 10:37
Imię: Emil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: Łódź

Post autor: 3milus » 01 lis 2019, 15:49

Założyłem temat bo mój przypadek wydawał się specyficzny. Chodzi mi dokładnie o wzrost obrotów przy zmianie biegu. Przedwczoraj wszystko dokładnie rozbebeszyłem i posprawdzałem. Winowajcą okazał się nastawnik przepustnicy. Po wymianie i adaptacji jest ok, a nawet lepiej. Problem był taki, że mój nastawnik był na swoim miejscu od nowości, czyli 93 r. Smar w środku wysechł i powycierały się trybiki, przez co mógł regulować obroty tylko w górę. Zachowanie samochodu na początku mojego problemu nie wskazywało na niego. Dopiero potem zacząłem słyszeć zgrzyty z okolicy przepustnicy. Tak czy inaczej, dla potomnych o tym wspominam. Sorry jeżeli dołożyłem kolejny niepotrzebny temat.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl