Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] Wyciek oleju/ nierówne obroty silnika

Wszystko co tyczy się silników V6
blizniak2010
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 02 lis 2019, 23:08
Lokalizacja: Nowa Sól

[B4 2.8 AAH] Wyciek oleju/ nierówne obroty silnika

Post autor: blizniak2010 » 02 lis 2019, 23:59

Czesc Wszystkim,

Jestem stosunkowo nowym klubowiczem i chcialbym prosic o Wasza opinie. Kilka dni temu nabyłem Audi Cabrio B4 mając świadomość ze bedzie potrzebowałą trochę miłosci zwracam sie do Was o opinie.
Jak w temacie maleństwo ma wyciek oleju i zakładam ze to uszczelka oraz nie równo pracuje natomiast planuje wymienic rozrzad oraz wszystkie uszczelki. Jak juz ja bede naprawiac to chcialbym odrazu zajac sie wszystkim. Co Waszym zdaniem powinno sie znalezc na liscie prac tak aby nie bylo żadnych niespodzianek??

Dzieki Łukasz

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 03 lis 2019, 11:47

Jak masz mały wyciek to możesz zostawić, bo po naprawie w tym silniku i tak zaraz wróci.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 lis 2019, 11:56

Ale gdzie ten wyciek?? bo AAH cierpi na nieszczęsny kanał olejowy w głowicy...

blizniak2010
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 02 lis 2019, 23:08
Lokalizacja: Nowa Sól

Post autor: blizniak2010 » 03 lis 2019, 12:28

Wygląda na to że w okolicy uszczelki głowicy ale gwarancji nie mam :(

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 03 lis 2019, 15:38

Jakbyś ściągał kolektor ssący to później przykręcaj go z umiarkowaną siłą, bo chyba on też potrafi powoli oddziaływać na uszczelką pod głowicą jak będzie ściągał głowice do siebie.

blizniak2010
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 02 lis 2019, 23:08
Lokalizacja: Nowa Sól

Post autor: blizniak2010 » 03 lis 2019, 15:49

Dzieki za info :) . Jak uwazacie co warto sprawdzic ewentualnie wymienic oprocz rozdzadu i uszczelek. Chcialbym zrobic wszystko za jednym podejsciem.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 lis 2019, 16:17

Skoro podejrzewasz wyciek spod uszczelki głowicy to po co pchasz sie w podwójne koszta???

blizniak2010
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 02 lis 2019, 23:08
Lokalizacja: Nowa Sól

Post autor: blizniak2010 » 03 lis 2019, 17:17

Pewnosci nie mam, auto w przyszlym tygodniu odstawiam do mechanika aby sprawdzil czy moje przypuszczenia sa potwierdzone natomiast wyciek to jedna sprawa ale jak wspomnialem auto ma nierowne obroty. Jak uwazasz co moze byc powodem ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 lis 2019, 18:27

a ma lpg?

blizniak2010
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 02 lis 2019, 23:08
Lokalizacja: Nowa Sól

Post autor: blizniak2010 » 03 lis 2019, 19:42

Nie ma i zostawiam tak :). Szkoda taki motor z lpg chociaz to indywidualna decyzja

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 lis 2019, 20:41

To przyczyn może być kilka... Trzeba sprawdzić stan silnika przez kompresje , może to być uszkodzone NW i świece, a nawet i lejący wtrysk, sondy itd...

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 07 lis 2019, 19:11

Cześć. Jeśli chodzi o wiedzę z tym silnikiem to mam sporą. Ostatnio do mojej Coupe wsadziłem silnik AAH z A4 ponieważ poprzedni padł a chciałem coś nowszego. Więc po pierwsze znajdź książkę Sam naprawiam Audi A4 b5 ponieważ jest w niej dużo o tym silniku. Jeśli kiedyś był ściągany kolektor to trzeba dokręcić głowice. Ja tego kiedyś nie zrobiłem i puściło mi olej bo się rozszczelnił.Nie wiedziałem po prostu. W tej książce pisze też jak ponownie dociągnąć w Nm kolektor i kolejność. Mam ją jak nie znajdziesz. O dziwo po tym zabiegu przestał lać pod kolektor ale zrobiłem to zraz jak zóważyłem. Są tam blisko tunele olejowe i po ściągnięciu ssącego rozprężyły się głowice. A tak trzeba jeszcze uważać na klapy skracające dopływ powietrza w kolektorze ssącym. Dla potwierdzenia słów:

Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 lis 2019, 19:22

Slawo777 pisze:Jeśli kiedyś był ściągany kolektor to trzeba dokręcić głowice.
To są bzdury i czasami nie warto czytać co książka pisze...

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 12 lis 2019, 11:04

Bzdury bzdurami. Ale ja właśnie wtedy jej nie czytałem a nawet nie przyszło mi do głowy że może się rozszczelnić.Nie miałem szczęścia i musiałem dwa razy robić to samo. Chwała że po dociągnięciu było sucho. Kolektor też radzę według książki dociągać. W świeżym silniku też tak zrobiłem zwłaszcza że chłodzenie też od nowa uszczelniłem a do tego trzeba ssący zdemontować. Wymieniłem wszystkie uszczelniacze jako że silnik miałem na wierzchu i nie chciało by mi się znowu tego samego robić tracąc czas,kasę bo znowu którymś tunelem lało by olejem do wewnątrz.Tunele blisko krawędzi wewnętrznej są.
Ale niech każdy robi jak mu pasuje a książki hmm dzięki że są. Pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 lis 2019, 18:38

No pomyśl logicznie, a jak ktoś ściąga kolektor co roku?? albo co dwa lata?? przecież śruba tego nie wytrzyma jednorazowo da jakoś radę te 90st ale natsępny rok i następny nie ma bata że jak przekręcimy 360st ponad stan oryginalny to coś strzeli.. A v6 mają specyficzne śruby...

Wiem że w książce A4 dla AHH pisze ze po każdym ściągnięciu kolektora ssącego dokręcić śruby głowicy o 90st.

Tylko znajdź to w oryginalnej książce niemieckiej.

A z książkami jest tak ze nie ma tłumaczenia z oryginału. Z niemieckiego na francuski z francuskiego na włoski z włoskiego na angielki z angielskiego na polski. Każdy coś doda od siebie i wychodzą "kwiatki"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl