[B4 2.0 ABK 115KM] JAKA SONDĘ lambde MUSZĘ WYMIENIĆ PO
To nie jest fabryczny kabel z wiązki więc wątpię,że ktoś coś uciął. Wygląda jakby się przetarł. Żadna wtyczka nie jest ucięta?Jarewa pisze:Oooo byli tam nasi.... oby się nie okazało że to standard i uwalony kabel sygnałowy..... Dlatego nie cierpię LPG...
Czekaj Maćku bo widzę,że tych pomiarów trzeba zrobić więcej czyli:maciek889 pisze:Na na odpalonym trzeba mierzyć napięcie sygnału sondy i do tego sonda musi się rozgrzać więc dobrze aby pochodził przynajmniej 2-10 minut.
Na zgaszonym to 1 to zmierzyłeś napięcie czy opór?
1. Odpinam sondę i mierzę opór grzałki (dwa białe kable). To zrobiłem 4.7
2. Odpinamy wtyczkę z trzecim kablem (czarny pojedynczy ten z konektorem). Plus do niego a minus np pod kleme z aku i sprawdzam napięcie. Powinno być między 0-1V. Robię to na pracującym silniku. Podkreślam odpalony silnik z wypiętą wtyczką sondy z wiązki? Wskazania powinny falować.
3. Sprawdzamy napięcie na samej grzałce.Odpalony silnik, nic nie wpinamy i wtykamy złącza miernika w dwa białe kable z grzałki sondy. Napięcie powinno wynosić mniej więcej tyle co napięcie aku.
4. Sprawdzamy napięcie sondy na czarnym kablu czyli wpinamy się w niego plusem a minus do aku.
Czy dobrze wszystko napisałem?
[ Dodano: 2019-11-06, 20:57 ]
To jest fioletowy kabel. Przejrzałem forum i wychodzi,że to kabel z podpiętej instalacji LPG co potwierdza post w innym temacie więc raczej został dorobiony na potrzebny, niż ucięty,PieterB pisze:Jarewa, masz rację, nie zwróciłem uwagi na te fotki
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no i właśnie o niego się rozchodzi cały czas, bo druga generacja była i było zapewne lutowane a to już źle wróży właśnieRamzeso pisze:PieterB napisał/a:
Jarewa, masz rację, nie zwróciłem uwagi na te fotki
To jest fioletowy kabel. Przejrzałem forum i wychodzi,że to kabel z podpiętej instalacji LPG co potwierdza post w innym temacie więc raczej został dorobiony na potrzebny, niż ucięty,
Od początku była sekwencja. Niw było nic innego wcześniej z żadnymi mikserami w dolocie.PieterB pisze:Ramzeso napisał/a:
PieterB napisał/a:
Jarewa, masz rację, nie zwróciłem uwagi na te fotki
To jest fioletowy kabel. Przejrzałem forum i wychodzi,że to kabel z podpiętej instalacji LPG co potwierdza post w innym temacie więc raczej został dorobiony na potrzebny, niż ucięty,
no i właśnie o niego się rozchodzi cały czas, bo druga generacja była i było zapewne lutowane a to już źle wróży właśnie
LPG było zakładane przez mojego tatę ponad 10 lat temu. Wcześniej auto śmigało tylko na benzynie.
[ Dodano: 2019-11-06, 21:22 ]
Czekaj bo się nie zrozumieliśmy. Ten kabel został dorobiony na potrzeby LPG i wpięty do sondy dlatego napisałem,że nikt celowo niczego nie uciął z fabrycznej wiązki. Ewidentnie widać ,że się przetarł-być może wisiał za blisko głowicy.Jarewa pisze:No to co to jest na kablu sygnałowym zaizolowane i podtrzepiony dodatkowy kabel niefabryczny ?? ktos dla jaj to sobie zrobił??
Jakie on ma zadanie tego to nie wiem, ale polutowałem go i zaizolowałem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Falować nie będzie na odpiętym chyba, że dasz kilka razy gazu. ECU musi wiedzieć sygnał z sondy aby na niego reagować i co spowoduje falowanie.Ramzeso pisze:Powinno być między 0-1V. Robię to na pracującym silniku. Podkreślam odpalony silnik z wypiętą wtyczką sondy z wiązki? Wskazania powinny falować.
Można też sprawdzić odpiętą sondę aby wykluczyć, że jest gdzieś zwarta do masy.
Pisałem wcześniej abyś odwinął i zobaczył co tam się dzieje w miejscu podpięcia, bo może już na samej taśmie się trzyma. Dobrze też zobaczyć czy nie zwiera się sygnał z ekranowaniem ("zewnętrzną warstwą") tego kabla.Ramzeso pisze:To jest fioletowy kabel. Przejrzałem forum i wychodzi,że to kabel z podpiętej instalacji LPG co potwierdza post w innym temacie więc raczej został dorobiony na potrzebny, niż ucięty,
Dzięki kolego.
Czy orientujesz się czy sonda z 2.0 z B3 będzie pasować lub 2.3 b4?
https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda- ... 7240130355
https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda- ... 7865930654
Wyglądają tak samo i mają długi przewód.
Czy orientujesz się czy sonda z 2.0 z B3 będzie pasować lub 2.3 b4?
https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda- ... 7240130355
https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda- ... 7865930654
Wyglądają tak samo i mają długi przewód.