Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK 115KM] JAKA SONDĘ lambde MUSZĘ WYMIENIĆ PO

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 lis 2019, 20:20

No ale kabel wtyczka ucieta, a wiesz dobrze jaki tam cieniutki kabelek... Nie nawidze przez to gazowników 21 wiek jak by nie mogli bez ciecia uszkodzeń...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 lis 2019, 20:33

Jarewa, masz rację, nie zwróciłem uwagi na te fotki okok

Ramzeso
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 07 paź 2013, 16:24

Post autor: Ramzeso » 06 lis 2019, 20:57

Jarewa pisze:Oooo byli tam nasi.... :| oby się nie okazało że to standard i uwalony kabel sygnałowy..... Dlatego nie cierpię LPG...
To nie jest fabryczny kabel z wiązki więc wątpię,że ktoś coś uciął. Wygląda jakby się przetarł. Żadna wtyczka nie jest ucięta? paluszkiem_nono
maciek889 pisze:Na na odpalonym trzeba mierzyć napięcie sygnału sondy i do tego sonda musi się rozgrzać więc dobrze aby pochodził przynajmniej 2-10 minut.
Na zgaszonym to 1 to zmierzyłeś napięcie czy opór?
Czekaj Maćku bo widzę,że tych pomiarów trzeba zrobić więcej czyli:

1. Odpinam sondę i mierzę opór grzałki (dwa białe kable). To zrobiłem 4.7
2. Odpinamy wtyczkę z trzecim kablem (czarny pojedynczy ten z konektorem). Plus do niego a minus np pod kleme z aku i sprawdzam napięcie. Powinno być między 0-1V. Robię to na pracującym silniku. Podkreślam odpalony silnik z wypiętą wtyczką sondy z wiązki? Wskazania powinny falować.
3. Sprawdzamy napięcie na samej grzałce.Odpalony silnik, nic nie wpinamy i wtykamy złącza miernika w dwa białe kable z grzałki sondy. Napięcie powinno wynosić mniej więcej tyle co napięcie aku.
4. Sprawdzamy napięcie sondy na czarnym kablu czyli wpinamy się w niego plusem a minus do aku.

Czy dobrze wszystko napisałem? piwoa80

[ Dodano: 2019-11-06, 20:57 ]
PieterB pisze:Jarewa, masz rację, nie zwróciłem uwagi na te fotki
To jest fioletowy kabel. Przejrzałem forum i wychodzi,że to kabel z podpiętej instalacji LPG co potwierdza post w innym temacie więc raczej został dorobiony na potrzebny, niż ucięty,

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 lis 2019, 21:03

Ramzeso pisze:PieterB napisał/a:
Jarewa, masz rację, nie zwróciłem uwagi na te fotki


To jest fioletowy kabel. Przejrzałem forum i wychodzi,że to kabel z podpiętej instalacji LPG co potwierdza post w innym temacie więc raczej został dorobiony na potrzebny, niż ucięty,
no i właśnie o niego się rozchodzi cały czas, bo druga generacja była i było zapewne lutowane a to już źle wróży właśnie

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 lis 2019, 21:15

Ramzeso pisze:To nie jest fabryczny kabel z wiązki więc wątpię,że ktoś coś uciął. Wygląda jakby się przetarł. Żadna wtyczka nie jest ucięta?

Obrazek


No to co to jest na kablu sygnałowym zaizolowane i podtrzepiony dodatkowy kabel niefabryczny ?? ktos dla jaj to sobie zrobił??

Ramzeso
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 07 paź 2013, 16:24

Post autor: Ramzeso » 06 lis 2019, 21:22

PieterB pisze:Ramzeso napisał/a:
PieterB napisał/a:
Jarewa, masz rację, nie zwróciłem uwagi na te fotki


To jest fioletowy kabel. Przejrzałem forum i wychodzi,że to kabel z podpiętej instalacji LPG co potwierdza post w innym temacie więc raczej został dorobiony na potrzebny, niż ucięty,
no i właśnie o niego się rozchodzi cały czas, bo druga generacja była i było zapewne lutowane a to już źle wróży właśnie
Od początku była sekwencja. Niw było nic innego wcześniej z żadnymi mikserami w dolocie.

LPG było zakładane przez mojego tatę ponad 10 lat temu. Wcześniej auto śmigało tylko na benzynie.

[ Dodano: 2019-11-06, 21:22 ]
Jarewa pisze:No to co to jest na kablu sygnałowym zaizolowane i podtrzepiony dodatkowy kabel niefabryczny ?? ktos dla jaj to sobie zrobił??
Czekaj bo się nie zrozumieliśmy. Ten kabel został dorobiony na potrzeby LPG i wpięty do sondy dlatego napisałem,że nikt celowo niczego nie uciął z fabrycznej wiązki. Ewidentnie widać ,że się przetarł-być może wisiał za blisko głowicy.

Jakie on ma zadanie tego to nie wiem, ale polutowałem go i zaizolowałem.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 lis 2019, 10:38

Ramzeso pisze:Powinno być między 0-1V. Robię to na pracującym silniku. Podkreślam odpalony silnik z wypiętą wtyczką sondy z wiązki? Wskazania powinny falować.
Falować nie będzie na odpiętym chyba, że dasz kilka razy gazu. ECU musi wiedzieć sygnał z sondy aby na niego reagować i co spowoduje falowanie.
Można też sprawdzić odpiętą sondę aby wykluczyć, że jest gdzieś zwarta do masy.
Ramzeso pisze:To jest fioletowy kabel. Przejrzałem forum i wychodzi,że to kabel z podpiętej instalacji LPG co potwierdza post w innym temacie więc raczej został dorobiony na potrzebny, niż ucięty,
Pisałem wcześniej abyś odwinął i zobaczył co tam się dzieje w miejscu podpięcia, bo może już na samej taśmie się trzyma. Dobrze też zobaczyć czy nie zwiera się sygnał z ekranowaniem ("zewnętrzną warstwą") tego kabla.

Ramzeso
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 07 paź 2013, 16:24

Post autor: Ramzeso » 12 lis 2019, 14:03

Kupiłem sondę i... jest za krótka :/
Do 2.0 były różne długości??
https://ibb.co/rfsbcRG

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 lis 2019, 14:24

Tak abk miało dwa miejsca montażu więc są dwa rodzaje dlugosci

Ramzeso
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 07 paź 2013, 16:24

Post autor: Ramzeso » 12 lis 2019, 14:30

Ja kręcę. Moja wina ale ciągle pod górkę. Wchodzi w grę rozcięcie i lutowanie ze starym kablem?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 lis 2019, 16:45

sondy nie wolno lutowac

Ramzeso
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 07 paź 2013, 16:24

Post autor: Ramzeso » 12 lis 2019, 16:56

Dzięki kolego.
Czy orientujesz się czy sonda z 2.0 z B3 będzie pasować lub 2.3 b4?

https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda- ... 7240130355
https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda- ... 7865930654

Wyglądają tak samo i mają długi przewód.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 lis 2019, 17:11

z 2.3 prędzej bo jest w tym samym miejscu

Ale kupowac uzywke hmmmmm

Ramzeso
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 07 paź 2013, 16:24

Post autor: Ramzeso » 12 lis 2019, 17:26

Nowa 230 :/

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 lis 2019, 17:34

Nom, ale za to zaoszczędzisz na paliwie ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl