Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK] LPG problem z zasilaniem pompy paliwa

ODPOWIEDZ
adincg2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 03 lis 2019, 11:26

[2.0 ABK] LPG problem z zasilaniem pompy paliwa

Post autor: adincg2 » 14 lis 2019, 19:27

Witam. Posiadam audi 80 cabrio 2.0 1115km. Problem polega na tym ze gdy kluczyk jest wyjęty ze stacyjki to jest masa na pompie (sprawdzałem próbnikiem) ale nie ma + i to jest normalne ale gdy przekręcę kluczyk to już + jest i to tez jest chyba normalne ale za to znika masa. Przy próbie podpięcia masy bezpośrednio z akumulatora robi się zwarcie ( przy przekręconym kluczyku na zapłon) Auto już kupiłem z tą usterką. Odpala tylko z gazu. Proszę o pomoc bo już mi ręce opadają :cry:
Ostatnio zmieniony 14 lis 2019, 20:09 przez adincg2, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 lis 2019, 19:50

Przemyśl to co napisałeś... Bo kawy nie piłem i nie mam fusów by wróżyć o co ci chodzi.. Jak zrozumiesz to napisz jeszcze raz by było jasno...

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 14 lis 2019, 19:52

adincg2, _uwaga
_powitania

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 lis 2019, 20:07

Po czym wnioskujesz że jest zwarcie gdy dasz tą masę na pompę paliwa? Pali bezpiecznik, topi kable?

adincg2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 03 lis 2019, 11:26

Post autor: adincg2 » 14 lis 2019, 20:22

Problem polega na tym ze auto nie odpala na benzynie. Zacząłem od sprawdzenia bezpieczników i są one ok. Pompa jest sprawna. Po podpięciu bezpośrednio pod aku normalnie pompuje. Po przekreceniu kluczyka w stacyjce, pompa się nie załącza. W celu sprawdzenia czy jest zasilanie, użyłem probówki. Po przekeceniu stacyjki na zapłon, zasilanie + jest ale nie ma masy. Chciałem spróbować na krótko podpiąć mase aby spróbować odpalić auto, ale kabel się gotuje i topi. :( mam nadzieje ze trochę rozjaśniłem problem ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 lis 2019, 21:28

No nie za bardzo pompa nie ma jednego kabelka tylko dwa. Skąd mamy wiedzieć o jaki chodzi i co na nim sprawdzasz? i który się topi? na którym znika masa? gdzie się pojawia plus?

Powinieneś jasno określić jakie stany są na brązowym i jakie są na niebiesko/czerwonym.

Daro_GST
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 08 kwie 2013, 20:48
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: Daro_GST » 14 lis 2019, 21:51

Jaka instalacja LPG której generacji?? przypuszczam, że bedzie to problem z LPG, a nie z samym autem. Może przekaźnik odcięcia pompy padł???

adincg2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 03 lis 2019, 11:26

Post autor: adincg2 » 14 lis 2019, 22:58

Musiałem pójść sprawdzić jeszcze raz bo się pogubiłem. Kabla jednak nie topi Kolega źle sprawdzał. Moim zdaniem masa to brązowy kabel a dwukolorowy (u mnie zielono zółty ) to plus. Gdy jest włączony zapłon na pompie paliwa brak masy natomiast jest plus. po wyłączeniu zapłonu pojawia sie masa natomiast znika plus. Kiedy zapłon jest włączony i poprowadzę przewód bezpośrednio z akumulatora, z klemy minusowej do pompy paliwa do złącza minusowego to pompa działa.

[ Dodano: 2019-11-14, 22:58 ]
Daro_GST pisze:Jaka instalacja LPG której generacji?? przypuszczam, że bedzie to problem z LPG, a nie z samym autem. Może przekaźnik odcięcia pompy padł???
Instalacja drugiej generacji. Jak by przekaźnik padł to by chyba nie było plusa na pompie po włączeniu zapłonu.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 lis 2019, 23:47

adincg2 pisze:Gdy jest włączony zapłon na pompie paliwa brak masy natomiast jest plus
Bo nie pewnie kabel masowy masz niepodłączony do masy samochodu i pompa przewodzi plus na zacisk masowy. Nawet podłącz sobie żarówkę tylko do plusa to pomiędzy minusem a drugim złączem żarówki miernik czy nawet mała żarówka pokaże że masz plus.

adincg2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 03 lis 2019, 11:26

Post autor: adincg2 » 15 lis 2019, 16:18

Masa z pompy idzie do komputera silnika? Mozna masę z pompy bezpośrednio podpiąć pod jakąś śrubkę? Przekaźnik pompy w skrzynce bezpieczników steruje też masą?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 lis 2019, 17:29

Pompa jest sterowana tylko plusem a masa jest gdzieś z karoserii brana nawet nie idzie nigdzie na przód. Możesz podpiąć sobie gdziekolwiek tą masę.

adincg2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 03 lis 2019, 11:26

Post autor: adincg2 » 15 lis 2019, 20:49

Problem rozwiązany. Pompa działa. Zostało tylko mase gdzieś przyczepić :-D Tylko teraz paliwo leci z regulatora ciśnienia paliwa zly_ Dzięki za pomoc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl