[B4 2.0 ABK] Kręci ale nie odpala
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 04 sie 2018, 18:17
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Gdańsk
Ja mam (miałem) taką jak na obrazku, i ona jest do wielu modeli.
Beast, mógłbyś wstawić foto swojej?
[ Dodano: 2019-11-17, 15:33 ]
Aktualizacja
Na nowej cewce przejechałem ok. 500 km, spaliła się. Do tego stopnia, że w kabinie poczułem swąd przegrzanego plastiku i bakielitu. Po otwarciu maski ewidentnym źródłem smrodu była cewka, była tak ciepła z nie można było utrzymać jej ręką.
I teraz, przeglądając inne watki odpowiadam:
- napięcie na akumulatorze w czasie pracy silnika 14V - 14,2V
- rezystancja przewodów zapłonowych ok. 6 kOhm
- palec rozdzielacza wymieniony
- świece i przewody wymieniane były rok temu, silnik w czasie jazdy nigdy nie wykazywał wypadania zapłonów
- zapłon ustawiony metodą mieszaną, tzn troche na słuch i stroboskop, spalanie gazu jest 8-9l/100km (przy jeździe do 120 km/h)
Na starej cewce przejechałem 100 kkm, zmieniana była poprzednio około 50kkm wcześniej (150kkm w sumie przejechała w tym aucie, chyba nie była jednak nowa zakładana), instalacja gazowa zmieniana była 75kkm temu, uszczelnianie głowicy 50 kkm, zmiana rozrządu i ustawienie zapłonu 30kkm temu.
Wg mnie, instalacja gazowa, która bierze sygnał z cewki do ustalenia obrotów silnika oraz ewentualne przesunięcie zapłonu nie powinno mieć znaczenia, zauważcie, że regulując zapłon przesuwamy cały aparat, a więc punkt zapłonu w aparacie jest zawsze taki sam (położenie palca względem kopułki i halotronu), przy wyższych obrotach następuje ew. korekta przez komputer, natomiast punkt wyjściowy jest ten sam.
I teraz pytanie, felerna cewka bo Chińczyk co produkował za mało ryżu dostał, czy coś innego. ale co...
Beast, mógłbyś wstawić foto swojej?
[ Dodano: 2019-11-17, 15:33 ]
Aktualizacja
Na nowej cewce przejechałem ok. 500 km, spaliła się. Do tego stopnia, że w kabinie poczułem swąd przegrzanego plastiku i bakielitu. Po otwarciu maski ewidentnym źródłem smrodu była cewka, była tak ciepła z nie można było utrzymać jej ręką.
I teraz, przeglądając inne watki odpowiadam:
- napięcie na akumulatorze w czasie pracy silnika 14V - 14,2V
- rezystancja przewodów zapłonowych ok. 6 kOhm
- palec rozdzielacza wymieniony
- świece i przewody wymieniane były rok temu, silnik w czasie jazdy nigdy nie wykazywał wypadania zapłonów
- zapłon ustawiony metodą mieszaną, tzn troche na słuch i stroboskop, spalanie gazu jest 8-9l/100km (przy jeździe do 120 km/h)
Na starej cewce przejechałem 100 kkm, zmieniana była poprzednio około 50kkm wcześniej (150kkm w sumie przejechała w tym aucie, chyba nie była jednak nowa zakładana), instalacja gazowa zmieniana była 75kkm temu, uszczelnianie głowicy 50 kkm, zmiana rozrządu i ustawienie zapłonu 30kkm temu.
Wg mnie, instalacja gazowa, która bierze sygnał z cewki do ustalenia obrotów silnika oraz ewentualne przesunięcie zapłonu nie powinno mieć znaczenia, zauważcie, że regulując zapłon przesuwamy cały aparat, a więc punkt zapłonu w aparacie jest zawsze taki sam (położenie palca względem kopułki i halotronu), przy wyższych obrotach następuje ew. korekta przez komputer, natomiast punkt wyjściowy jest ten sam.
I teraz pytanie, felerna cewka bo Chińczyk co produkował za mało ryżu dostał, czy coś innego. ale co...
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
nie ma czegoś takiego, tzn albo ustawiasz na słuch albo na przyrządy, a w abk nie może być na słuchcinek70 pisze:- zapłon ustawiony metodą mieszaną, tzn troche na słuch i stroboskop, spalanie gazu jest 8-9l/100km (przy jeździe do 120 km/h)
zapłoncinek70 pisze:I teraz pytanie, felerna cewka bo Chińczyk co produkował za mało ryżu dostał, czy coś innego. ale co...
Oczywiście nie wiem co to za cewka, więc i wina cewki też może być ale skoro to już druga.
a jak ta korekta się odbywa? za pomocą czego? moim zdaniem źle kombinujeszcinek70 pisze:że regulując zapłon przesuwamy cały aparat, a więc punkt zapłonu w aparacie jest zawsze taki sam (położenie palca względem kopułki i halotronu), przy wyższych obrotach następuje ew. korekta przez komputer, natomiast punkt wyjściowy jest ten sam.
Skoro czytałeś tematy to wiesz bo nie raz o tym pisałem i ja i czarekj że zapłon ma znaczenie. Osobiście znam co najmniej kilka przypadków gdzie paleniem cewki był źle ustawiony zapłon.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 04 sie 2018, 18:17
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Gdańsk
Ok, zacznę od początku.
Silnik ma jakąs przypadłość, że nie można ustawić rozrządu na znaki. Po ustawieniu znaczników, pasek jest "w pół ząbka" i trzeba przesunąc koło zębate na głowicy w jedną lub w drugą stronę żeby go założyć. Dlatego po ustawieniu zapłonu na znak stroboskopem silnik praktycznie nie ma mocy. Nie wiem dlaczego tak jest i też chciałbym to wyjaśnić. A ustawianie jest lekko na słuch, potem robię test jazdy, czy moc, przyspieszenie i ogólna praca jest taka jak była, jak czuję pod pedałem róznicę, korekta i tak dalej, do skutku. Po znaku na aparacie widzę, że najlepsze osiągi sa ciągle w tym samym miejscu, było tak jak kupiłem ten samochód i jest tak dalej. natomiast te pół ząbka rozrządu mnie zastanawia, było tak przy zdjęciu i załozeniu starego paska, jak i przy załozeniu nowego. Jeśli ma ktoś sugestie o co chodzi, będe wdzięczny.
Tak jak wspomniałem, poprzednia cewka przejechała za mojej kadencji 100 000 km, przy praktycznie tym samym ustawieniu zapłonu. Nie mówię że jest idealnie ustawiony, natomiast rady ustawienia stroboskopem na punkt niestety ze względu na to co powyżej napisałem są bezcelowe. Najpierw musze rozwiązać problem tego przesunięcia o pół ząbka.
Moim zdaniem, zapłon miałby znaczenie, gdyby iskra faktycznie była odpalana poza miejscem zbliżenia palca, jest to możliwe na wysokich obrotach, gdy komputer przesuwa zapłon, natomiast na wolnych obrotach teoretycznie komputer nie pownien wpływac na punkt zapłonu, a szerokość styku palca jest na tyle duża, ze przesunięcia ze wzgędu na obroty powinny być w jego zakresie. Niestety nie możemy zajrzeć pod kopułke rozdzielacza w czasie pracy...
Silnik ma jakąs przypadłość, że nie można ustawić rozrządu na znaki. Po ustawieniu znaczników, pasek jest "w pół ząbka" i trzeba przesunąc koło zębate na głowicy w jedną lub w drugą stronę żeby go założyć. Dlatego po ustawieniu zapłonu na znak stroboskopem silnik praktycznie nie ma mocy. Nie wiem dlaczego tak jest i też chciałbym to wyjaśnić. A ustawianie jest lekko na słuch, potem robię test jazdy, czy moc, przyspieszenie i ogólna praca jest taka jak była, jak czuję pod pedałem róznicę, korekta i tak dalej, do skutku. Po znaku na aparacie widzę, że najlepsze osiągi sa ciągle w tym samym miejscu, było tak jak kupiłem ten samochód i jest tak dalej. natomiast te pół ząbka rozrządu mnie zastanawia, było tak przy zdjęciu i załozeniu starego paska, jak i przy załozeniu nowego. Jeśli ma ktoś sugestie o co chodzi, będe wdzięczny.
Tak jak wspomniałem, poprzednia cewka przejechała za mojej kadencji 100 000 km, przy praktycznie tym samym ustawieniu zapłonu. Nie mówię że jest idealnie ustawiony, natomiast rady ustawienia stroboskopem na punkt niestety ze względu na to co powyżej napisałem są bezcelowe. Najpierw musze rozwiązać problem tego przesunięcia o pół ząbka.
Moim zdaniem, zapłon miałby znaczenie, gdyby iskra faktycznie była odpalana poza miejscem zbliżenia palca, jest to możliwe na wysokich obrotach, gdy komputer przesuwa zapłon, natomiast na wolnych obrotach teoretycznie komputer nie pownien wpływac na punkt zapłonu, a szerokość styku palca jest na tyle duża, ze przesunięcia ze wzgędu na obroty powinny być w jego zakresie. Niestety nie możemy zajrzeć pod kopułke rozdzielacza w czasie pracy...
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
cinek70, czemu masz to przesunięcie tego pół ząbka, nie wiem - czasem paski zamienniki bywają kijowe i też tak się dzieje - natomiast nie ma to wpływu na niemożność ustawienia zapłonu.
Tu masz inny problem zapewne gdyż z jakiegoś względu nie jesteś w stanie zablokować ecu. I dlatego nie jesteś w sanie poprawnie ustawić zapłonu lampą.
Tu masz inny problem zapewne gdyż z jakiegoś względu nie jesteś w stanie zablokować ecu. I dlatego nie jesteś w sanie poprawnie ustawić zapłonu lampą.
no to być może winna jest sama cewka. Źle zrozumiałem poprzedni wpis.cinek70 pisze:Tak jak wspomniałem, poprzednia cewka przejechała za mojej kadencji 100 000 km,
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 04 sie 2018, 18:17
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Gdańsk
Mechanik mi najtańszych nie kupuje, czasem boli mnie to ale się godzę. Natomiast na ustawienie zapłonu ma, na ustawienie "0" nie da rady jechać. To, co mówisz, to tylko w przypadku jak zapłon byłby przyspieszany już na wolnych obrotach, no ale jak to sprawdzić?PieterB pisze: czasem paski zamienniki bywają kijowe i też tak się dzieje - natomiast nie ma to wpływu na niemożność ustawienia zapłonu.
Problem jest taki, czy kupię cewkę za 60, czy 160 to nie ma znaczenia dla mnie. Chodzi mi o to zeby się nie psuła, bo jeśli ta za 60 była kiepska i dlatego się zepsuła, to ok, ale jesli kupie za 200zł i coś mi ją znowu zabije to już nie jest dobrze.
Przez nowa cewke która się zepsuła miałem przyjemność bycia ściąganym lawetą z autostrady przez holenderskie służby drogowe, które pojawiły sie w 5 minut po zatrzymaniu...
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
cinek70, albo ja Ciebie nie do końca rozumiem albo Ty mnie. Masz tak źle ustawiony rozrząd że 0 mija się że znakiem na obudowie? Coś niemożliwe albo ja nie kumam.
Przecież zapłon ustawiamy na 6 a nie na 0.
Przecież zapłon ustawiamy na 6 a nie na 0.
Ostatnio zmieniony 18 lis 2019, 18:50 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Cewka za 60 zł? Jakiej firmy? Najtańsza na którą zwróciłbym uwagę była za ok. 110 zł Magneti Marelli, już nie pamiętam czy z modułem w komplecie, Beru kilkadziesiąt zł droższa.
U mnie z kolei cewkomoduł wielokrotnie niespodziewanie przestawał podawać iskrę losowo jak auto było w pełni rozgrzane. W końcu 600 km od domu w mocnym upale auto utknęło niemal na dobre, trzeba było pełen bak zatankować benzyną i spokojnie wracać do domu, a i tak czasami słabł.
Poszukałem po numerze części i wymieniłem na używaną z Allegro za 20 zł... 3 miesiąc jeździ bez problemu.
U mnie jest to 867 905 104 A i chyba faktycznie była także w VW Golf i Polo, jak i w Seatach.
Dodam jeszcze, że zapłon jest ustawiony według procedury niemal od początku kiedy mam to auto.
U mnie z kolei cewkomoduł wielokrotnie niespodziewanie przestawał podawać iskrę losowo jak auto było w pełni rozgrzane. W końcu 600 km od domu w mocnym upale auto utknęło niemal na dobre, trzeba było pełen bak zatankować benzyną i spokojnie wracać do domu, a i tak czasami słabł.
Poszukałem po numerze części i wymieniłem na używaną z Allegro za 20 zł... 3 miesiąc jeździ bez problemu.
U mnie jest to 867 905 104 A i chyba faktycznie była także w VW Golf i Polo, jak i w Seatach.
Dodam jeszcze, że zapłon jest ustawiony według procedury niemal od początku kiedy mam to auto.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 AGG+lpg
- Lokalizacja: Legnica
Chwila chwila bo tu zaraz przyjdzie co do czego czy ty ustawiales zapłon na benzynie czy lpg? wszelkie osprzęty masz na pewno sprawne? bo jezeli przepływomierz leci w kulki to nie ustawisz poprawnie zapłonu w ogóle której generacji masz Instalacje LPG
Kto ustawiał zapłon byłeś przy tym?
93.r Przed czy Po?
Kto ustawiał zapłon byłeś przy tym?
93.r Przed czy Po?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
skoro ma taką cewkę jak na fotce to przed 93 ale to w sumie bez znaczenia - ustawienie zapłonu jest przecież jednakowe(tyle że czasem kreseczki może nie być)Kogutiru pisze:93.r Przed czy Po?
tu zawsze na bp się robi ale i na gazie się da i większej odchyłki nie powinno być - sprawdzałem kilka razyKogutiru pisze:czy ty ustawiales zapłon na benzynie czy lpg?
Dużo rzeczy może powodować niemożność zablokowania ecu i prawidłowego ustawienia. Większość jest dawno opisanych na forum bo temat zapłonu wałkowany odkąd jest forum - chyba