|80 b4 1z| BOSCH kąt wtrysku i dawka paliwa / chodzi twardo
|80 b4 1z| BOSCH kąt wtrysku i dawka paliwa / chodzi twardo
Wydaję mi się, że silnik chodzi troszkę twardo.
Nie ma żadnych problemów z zapalaniem *może nawet za szybko wstaje
Podłączyłem się pod sterownik
w grupie 000
wartość okienka nr 2 43-47
wartość okienka nr 4 006- 016
czy muszę poprawić te parametry? czy obecnie jest ustawiony za wczesny zapłon i zawory uderzają o tłoki?
Czy mogę tak jeżdzić jeszcze przez najbliższe 3000 km czy coś sie może uszkodzić? póżniej bym zmienił poprawić kulturę pracy silnika
poproszę o odpowiedź ponieważ jest to dla mnie ważne. pozdrawiam
Nie ma żadnych problemów z zapalaniem *może nawet za szybko wstaje
Podłączyłem się pod sterownik
w grupie 000
wartość okienka nr 2 43-47
wartość okienka nr 4 006- 016
czy muszę poprawić te parametry? czy obecnie jest ustawiony za wczesny zapłon i zawory uderzają o tłoki?
Czy mogę tak jeżdzić jeszcze przez najbliższe 3000 km czy coś sie może uszkodzić? póżniej bym zmienił poprawić kulturę pracy silnika
poproszę o odpowiedź ponieważ jest to dla mnie ważne. pozdrawiam
Często stare tematy to nikt nie zagląda.
Dlatego zapytałem czy muszę koniecznie jechać to poprawić czy wytrzyma samochód jeszcze wyjazd. W obie strony to 1300km + po mieście może dojdzie 1000
Mój zapłon jest przyspieszony czy opóźniony ? Im wartość w programie wyższa to jest przyspieszony ? Rozumiem że powinno być koło 55.
Mój sterownik ma końcówkę d09 i wybrałem taki z listy ale to jest chyba powyżej 94r
Wrzucę zdjęcie z tego co Ty również podałeś 92-94
Dlatego zapytałem czy muszę koniecznie jechać to poprawić czy wytrzyma samochód jeszcze wyjazd. W obie strony to 1300km + po mieście może dojdzie 1000
Mój zapłon jest przyspieszony czy opóźniony ? Im wartość w programie wyższa to jest przyspieszony ? Rozumiem że powinno być koło 55.
Mój sterownik ma końcówkę d09 i wybrałem taki z listy ale to jest chyba powyżej 94r
Wrzucę zdjęcie z tego co Ty również podałeś 92-94
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jedynym wyznacznikiem prawidłowego poczatku wtrysku jest blok 000 w basic seting ....wartość 40-50 jest jak najbardziej prawidlowa ...wykresy radzę sobie darować ,bo nierzadko pokazują bzdury ,co widać własnie na twoim przykladzie i można się oszukać ...w życiu nie ustawiałem na podstawie wykresu i nie zamierzam nawet tam zagladać Ale dawka 008 czyli jakieś 1,8 mg to lekka przesada i pasowalo by zmniejszyć do wartości ok 15-20 czyli -3,5 -4mg...chociaż z drugiej strony ,przy ori sterowniku ,jak nie poddymia ,to można ostatecznie zostawić ,bo i tak nie bardzo jest "czym jechać " Ale tylko na ori ,bo na tuningowanym przy dawce 1,8 mg ,czarny dym z tyłu przy takiej dawce gwarantowany
oczywiście dziękuje za odpowiedzi
Czyli reasumując. jak tak zostawie to nie ma złego wpływu na silnik?
A jeśli zmienie kąt na 55 to będzie ciszej pracował?
właśnie dawka się zmienia od 008 do 017. Nie zawsze, zauważyłem rano, że w przewodach leciały pęcherzyki powietrza, a jak wykonywałem pomiar wieczorem to już ich nie było
Czyli reasumując. jak tak zostawie to nie ma złego wpływu na silnik?
A jeśli zmienie kąt na 55 to będzie ciszej pracował?
właśnie dawka się zmienia od 008 do 017. Nie zawsze, zauważyłem rano, że w przewodach leciały pęcherzyki powietrza, a jak wykonywałem pomiar wieczorem to już ich nie było
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Przy 55 może troszkę bardziej miękko pracować , ale to nie za duży zakres przestawisz ten kąt wtrysku , więc i za bardzo możesz nie odczuć różnicy.
Dawka mocno waha się , ale jak ustabilizuje się , to wystarczy nastawnikiem ustawić okolice 15 jednostek , co będzie odpowiadało wartości 3mg/suw.
Im mniejsza wartość , to większa dawka paliwa , ale nie ma co przesadzać.
14-16 jak ustawisz to będzie ok.
Co do pęcherzy powietrza , to może być spod opasek .
Mozna wymienić ori filtr paliwa wkręcany , na taki z golfa mk2 -
PP 838 za około 40 zł
lub PP 838/1 za około 70 zł.
Opaski ślimakowe zastąpić tymi skręcanymi na śrubę , mają mniejszy zakres regulacji , ale są o wiele mocniejsze.
Dawka mocno waha się , ale jak ustabilizuje się , to wystarczy nastawnikiem ustawić okolice 15 jednostek , co będzie odpowiadało wartości 3mg/suw.
Im mniejsza wartość , to większa dawka paliwa , ale nie ma co przesadzać.
14-16 jak ustawisz to będzie ok.
Co do pęcherzy powietrza , to może być spod opasek .
Mozna wymienić ori filtr paliwa wkręcany , na taki z golfa mk2 -
PP 838 za około 40 zł
lub PP 838/1 za około 70 zł.
Opaski ślimakowe zastąpić tymi skręcanymi na śrubę , mają mniejszy zakres regulacji , ale są o wiele mocniejsze.
Szkoda, że nie mieszkam bliżej Was. Co do dawki jak się uspokoi to jest z reguły koło 10-11. W poniedziałek ma iść do mechanika poproszę aby ustawił kąt na 55 a dawkę na 15.
[ Dodano: 2019-11-23, 23:01 ]
[ Dodano: 2019-11-23, 23:01 ]
I tu Cię zaskoczę bo czytałem tematu. Stąd przecież wiem jak podłączyć się ze sterownikiem bosch i na które okienka patrzeć ale w wielu tematach zdjęcia się nie wczytują na przykładPieterB pisze:No widzisz a Ty też nie a to że temat stary nie znaczy że nagle się coś zmieniło w tej materii i nagle ustawisz np 60 zamiast 40pok3r pisze:Często stare tematy to nikt nie zagląda.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Kompletnie nic po tej zmianie nie zauwazysz,szkoda roboty .Skoro ci glośniej pracuje ,to na pewno nie wina pocżatku wtrysku , a im wczesnieniszy poczatek tym twardziej pracuje ....Stanem wtryskiwaczy się zainteresuj ...no chyba ze masz jednosprężykowe wtryski ,a takie siedziały w pierwszych modelach audi tdi z 92 roku ,to zawsze bedzie glośniej klekotał niż póżniejsze modele na dwuspręzynkowychpok3r pisze:W poniedziałek ma iść do mechanika poproszę aby ustawił kąt na 55
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko