Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

|80 b4 1z| BOSCH kąt wtrysku i dawka paliwa / chodzi twardo

ODPOWIEDZ
pok3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 15 lip 2010, 11:30
Lokalizacja: Brodnica

|80 b4 1z| BOSCH kąt wtrysku i dawka paliwa / chodzi twardo

Post autor: pok3r » 23 lis 2019, 16:09

Wydaję mi się, że silnik chodzi troszkę twardo.
Nie ma żadnych problemów z zapalaniem *może nawet za szybko wstaje

Podłączyłem się pod sterownik
w grupie 000

wartość okienka nr 2 43-47
wartość okienka nr 4 006- 016

czy muszę poprawić te parametry? czy obecnie jest ustawiony za wczesny zapłon i zawory uderzają o tłoki?

Czy mogę tak jeżdzić jeszcze przez najbliższe 3000 km czy coś sie może uszkodzić? póżniej bym zmienił poprawić kulturę pracy silnika

poproszę o odpowiedź ponieważ jest to dla mnie ważne. pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 lis 2019, 17:08

pok3r, temat opisywany dziesiątki razy jakie mają być wartości więc nie wiem po co pytasz? jeśli sprawdzałeś to w bs to ok - dziwnie duże wahania dawki, kąt też ciut wyżej by nie zaszkodziło

Obrazek
WRC is for boys.
Group B was for men.

pok3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 15 lip 2010, 11:30
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: pok3r » 23 lis 2019, 19:38

Często stare tematy to nikt nie zagląda.
Dlatego zapytałem czy muszę koniecznie jechać to poprawić czy wytrzyma samochód jeszcze wyjazd. W obie strony to 1300km + po mieście może dojdzie 1000

Mój zapłon jest przyspieszony czy opóźniony ? Im wartość w programie wyższa to jest przyspieszony ? Rozumiem że powinno być koło 55.

Mój sterownik ma końcówkę d09 i wybrałem taki z listy ale to jest chyba powyżej 94r
Wrzucę zdjęcie z tego co Ty również podałeś 92-94

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 23 lis 2019, 19:57

Kat masz ponad 40 nawet 49 jest ok nie ma co ruszać.
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 lis 2019, 20:00

pok3r pisze:Często stare tematy to nikt nie zagląda.
No widzisz a Ty też nie ;-) a to że temat stary nie znaczy że nagle się coś zmieniło w tej materii i nagle ustawisz np 60 zamiast 40
WRC is for boys.
Group B was for men.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 lis 2019, 21:13

Jedynym wyznacznikiem prawidłowego poczatku wtrysku jest blok 000 w basic seting ....wartość 40-50 jest jak najbardziej prawidlowa ...wykresy radzę sobie darować ,bo nierzadko pokazują bzdury ,co widać własnie na twoim przykladzie i można się oszukać ...w życiu nie ustawiałem na podstawie wykresu i nie zamierzam nawet tam zagladać ;-) Ale dawka 008 czyli jakieś 1,8 mg to lekka przesada i pasowalo by zmniejszyć do wartości ok 15-20 czyli -3,5 -4mg...chociaż z drugiej strony ,przy ori sterowniku ,jak nie poddymia ,to można ostatecznie zostawić ,bo i tak nie bardzo jest "czym jechać " ;-) Ale tylko na ori ,bo na tuningowanym przy dawce 1,8 mg ,czarny dym z tyłu przy takiej dawce gwarantowany
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

pok3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 15 lip 2010, 11:30
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: pok3r » 23 lis 2019, 22:18

oczywiście dziękuje za odpowiedzi
Czyli reasumując. jak tak zostawie to nie ma złego wpływu na silnik?
A jeśli zmienie kąt na 55 to będzie ciszej pracował?
właśnie dawka się zmienia od 008 do 017. Nie zawsze, zauważyłem rano, że w przewodach leciały pęcherzyki powietrza, a jak wykonywałem pomiar wieczorem to już ich nie było

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5441
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 lis 2019, 22:23

Przy 55 może troszkę bardziej miękko pracować , ale to nie za duży zakres przestawisz ten kąt wtrysku , więc i za bardzo możesz nie odczuć różnicy.
Dawka mocno waha się , ale jak ustabilizuje się , to wystarczy nastawnikiem ustawić okolice 15 jednostek , co będzie odpowiadało wartości 3mg/suw.
Im mniejsza wartość , to większa dawka paliwa , ale nie ma co przesadzać.
14-16 jak ustawisz to będzie ok.

Co do pęcherzy powietrza , to może być spod opasek .
Mozna wymienić ori filtr paliwa wkręcany , na taki z golfa mk2 -
PP 838 za około 40 zł
lub PP 838/1 za około 70 zł.
Opaski ślimakowe zastąpić tymi skręcanymi na śrubę , mają mniejszy zakres regulacji , ale są o wiele mocniejsze.

pok3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 15 lip 2010, 11:30
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: pok3r » 23 lis 2019, 23:01

Szkoda, że nie mieszkam bliżej Was. Co do dawki jak się uspokoi to jest z reguły koło 10-11. W poniedziałek ma iść do mechanika poproszę aby ustawił kąt na 55 a dawkę na 15. :)

[ Dodano: 2019-11-23, 23:01 ]
PieterB pisze:
pok3r pisze:Często stare tematy to nikt nie zagląda.
No widzisz a Ty też nie ;-) a to że temat stary nie znaczy że nagle się coś zmieniło w tej materii i nagle ustawisz np 60 zamiast 40
I tu Cię zaskoczę bo czytałem tematu. Stąd przecież wiem jak podłączyć się ze sterownikiem bosch i na które okienka patrzeć ;) ale w wielu tematach zdjęcia się nie wczytują na przykład ;)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 lis 2019, 23:05

pok3r pisze:W poniedziałek ma iść do mechanika poproszę aby ustawił kąt na 55
Kompletnie nic po tej zmianie nie zauwazysz,szkoda roboty .Skoro ci glośniej pracuje ,to na pewno nie wina pocżatku wtrysku , a im wczesnieniszy poczatek tym twardziej pracuje ....Stanem wtryskiwaczy się zainteresuj ...no chyba ze masz jednosprężykowe wtryski ,a takie siedziały w pierwszych modelach audi tdi z 92 roku ,to zawsze bedzie glośniej klekotał niż póżniejsze modele na dwuspręzynkowych
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5441
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 lis 2019, 23:12

Niby D09 ma , a to ten sterownik z zieloną naklejką i końcówką 401B , to już dwu spręzynowe wtryskiwacze powinien mieć, ale jak to bywa , rożne rzeczy czasem dzieją się.

pok3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 15 lip 2010, 11:30
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: pok3r » 23 lis 2019, 23:16

Wtryskiwacze były sprawdzane w lato. Jeden delikatnie lał i został wymieniony na nowy:)
Obecnie zalany olejem Valvoline 10w40 jakby ktoś pytał

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga