Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 JN] Brak iskry

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Szymczok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 04 kwie 2019, 18:55
Lokalizacja: Cieszyna

[B3 1.8 JN] Brak iskry

Post autor: Szymczok » 13 gru 2019, 18:37

Witam, w mojej audi nie ma iskry, czy jeśli odepne środkowa cewkę z kopułki oraz przyloze do masy to powinna przeskoczyć iskra podczas kręcenia rozrusznikiem? Jeśli tak to gdzie może być problem? Ponieważ właśnie w tym miejscu nie ma iskry. Czy moduł zapłonowy może mieć coś z tym wspólnego?
Dzięki za kazda odpowiedź :D
Ostatnio zmieniony 18 gru 2019, 20:00 przez Szymczok, łącznie zmieniany 1 raz.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 gru 2019, 22:22

Mógł też czujnik halla w aparacie zapłonowym paść. Pompka paliwa startuje gdy się kręci rozrusznikiem?
Jak go sprawdzić: Czujnik Halla w większości silników można zdiagnozować w następujący sposób (ta metoda nie zadziała w silnikach ADA, ABC, AAH, 7A, NM bo w nich nie jest on czujnikiem bezpośrednio odpowiedzialnym za generowanie iskry i wtrysku paliwa):
a. Zdjąć wtyczkę z czujnika na aparacie zapłonowym. Zdejmować ostrożnie dobrze dociskając zabezpieczenie, bo gniazdo łatwo ułamać.
b. Wziąć kawałek cienkiego przewodu, jeden koniec podłączyć do środkowego pinu zdjętej wtyczki a drugi koniec pozostawić "w powietrzu"
c. Włączyć zapłon
d. Dotykać i puszczać wolny koniec przewodu (tego podłączonego do śrokowego pinu wtyczki halla) do masy lub minusowej klemy na akumulatorze.
e. Podczas dotykania i puszczania kabla powinna przeskoczyć iskra. Powinno być ją słychać w kopułce nawet bez zdejmowania przewodów zapłonowy.
Tutaj masz cały poradnik: https://audi80.pl/topics77/faq-co-z ... t98745.htm

Szymczok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 04 kwie 2019, 18:55
Lokalizacja: Cieszyna

Post autor: Szymczok » 18 gru 2019, 19:38

Mógł też czujnik halla w aparacie zapłonowym paść. Pompka paliwa startuje gdy się kręci rozrusznikiem?
Czytalem poradnik juz wczesniej. (Swoja droga super ze cos takiego zrobiles, pomogl mi nie raz :D )
Wydawalo mi sie ze wlasnie czujnik halla padl, kupilem uzywany razem z aparatem zaplonowym poniewaz wlasnie pompka rowniez nie pracowala a iskry nie bylo wgl, po wymianie iskra wrocila ale jest teraz bardzo slaba a pompka paliwa dalej nie pracuje. Nie wiem, moze kupilem zepsuty czujnik halla/aparat zaplonowy. Co myslisz?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 gru 2019, 12:20

Mogłeś podłączyć aparat w powietrzu i kręcić nim ręką. Może masz jakiś problem z zasilaniem, cewką albo pompka paliwa padła.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 20 gru 2019, 13:07

Sprawdz czy dochodzi napiecie do pompki paliwa

Thomson26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 kwie 2007, 17:03

Post autor: Thomson26 » 20 gru 2019, 22:52

Jest moduł Zapłonu zamontowany a raczej schowany w słupku od strony kierowcy na samym dole po lewej stronie , zaraz koło uchwytu do otwierania maski silnika . Nie widać go jest za tapicerką , mógł właśnie on paść i nie będzie sterował Hallem i pompką . .........................................................................................................
Pozdrawiam Klubowiczów .

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2019-12-21, 17:18 ]
To nie dział giełdy!
Ostatnio zmieniony 21 gru 2019, 17:18 przez Thomson26, łącznie zmieniany 1 raz.

Szymczok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 04 kwie 2019, 18:55
Lokalizacja: Cieszyna

Post autor: Szymczok » 04 sty 2020, 14:58

Wymienilem wlasnie modul zaplonowy, Niestety nic nie pomoglo. Cewka rowniez byla podmieniana ale wciaz ten sam problem tzn, bardzo slaba iskra ktora ledwo widac. Byc moze chodzi o to zasilanie, Czy ktos dalby mi rade wiecej powiedziec na ten temat?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl