dobry silnik benzynowy w nowych autach
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
dobry silnik benzynowy w nowych autach
Panowie gdzie teraz dobre benzyniaki montują marko i model bez znaczenia ważny rok po 2007 najbardziej mnie interesuje, to taki temat ogólny i dość luźny ale prosił bym też o uzasadnienie ewentualne dlaczego ten a nie inny.
Taki esej muszę stworzyć, więc od jakiegoś czasu szukam wszelkich możliwych informacji. I jak ktoś ma coś będę wdzięczny.
Taki esej muszę stworzyć, więc od jakiegoś czasu szukam wszelkich możliwych informacji. I jak ktoś ma coś będę wdzięczny.
konstrukcyjnie starsze niż 2007 ale w renault 1.4/1.6 16V są ok (i używane później). Podobnie opel. Mało skomplikowane i w sumie dość żywotne, nie marudzą przy lpg.
Z większych to np. 2.0 T w lagunie - też całkiem OK. tylko że to generacyjne dalej początek lat 2000 (tyle że dalej montowane po 2007 jeszcze przez jakiś czas), więc nie wiem czy tego szukasz czy raczej interesuje Ciebie TCe, TFSI, Skyactiv
Z większych to np. 2.0 T w lagunie - też całkiem OK. tylko że to generacyjne dalej początek lat 2000 (tyle że dalej montowane po 2007 jeszcze przez jakiś czas), więc nie wiem czy tego szukasz czy raczej interesuje Ciebie TCe, TFSI, Skyactiv
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Tsarkam, na razie zdobywam tylko informacje
Sam spróbował bym być może czegoś innego ale się właśnie trochę obawiam tych nowych silników, no i czy ewentualnie któreś współpracują dobrze z gazem, w dodatku kilku kolegów też zamierza z disla przejść na bp i wszyscy mamy jeden i ten sam problem - który wybrać. Dlatego ten temat .
Sam spróbował bym być może czegoś innego ale się właśnie trochę obawiam tych nowych silników, no i czy ewentualnie któreś współpracują dobrze z gazem, w dodatku kilku kolegów też zamierza z disla przejść na bp i wszyscy mamy jeden i ten sam problem - który wybrać. Dlatego ten temat .
1.6 EB czyli fordowski ecoboost-znosne spalanie,czasami występują jakies akcje serwisowe w stylu dołożenie czujnika poziomu płynu chłodzącego,wtrysk bezposredni więc instalacja LPG kosztowna inajlepiej z dotryskiem benzyny
2.0EB czyli kolejny ecoboost forda-spalanie w granicach 9,5-12 litrów w zaleznosci od nogi,wtrysk bezpośredni wiec droga instalacja LPG,sporo lat na rynku
2,5T silnik volvo/ford-trochę paliwożerny ale łatwo sie gazuje,ogólnie udany motor
ogólnie naczytałem się sporo o tych nowych benzyniakach i mam mieszane uczucia wolę kupić diesla tdci,dci nawet z dpf-em...mam już trzecie mondeo mk4 z silnikiem 2.0tdci 140KM i złego słowa nie powiem,w lagunie III 2.0 dci 150KM po roku zapchał sie filtr FAP
2.0EB czyli kolejny ecoboost forda-spalanie w granicach 9,5-12 litrów w zaleznosci od nogi,wtrysk bezpośredni wiec droga instalacja LPG,sporo lat na rynku
2,5T silnik volvo/ford-trochę paliwożerny ale łatwo sie gazuje,ogólnie udany motor
ogólnie naczytałem się sporo o tych nowych benzyniakach i mam mieszane uczucia wolę kupić diesla tdci,dci nawet z dpf-em...mam już trzecie mondeo mk4 z silnikiem 2.0tdci 140KM i złego słowa nie powiem,w lagunie III 2.0 dci 150KM po roku zapchał sie filtr FAP
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Spróbuj się karnąć C5 1.8 ADR. Niektórzy narzekają, że nie jedzie, ale po ABK może nie będziesz narzekać na znaczny deficyt mocy. Nie podmęczony powinien posłużyć długo, słabe punkty tego motoru to w zasadzie łańcuch drugiego wałka i napinacz. No i nie wiem jak z regulacją długości dolotu, ale nie słyszałem, by sprawiała kłopoty.PieterB pisze:Sam spróbował bym być może czegoś innego ale się właśnie trochę obawiam tych nowych silników, no i czy ewentualnie któreś współpracują dobrze z gazem
Co prawda, nie jest to 2007 wzwyż, ale takie auto nie jest też drogie na rynku wtórnym, masz rocznik max 2004, powinien zapewnić dobry komfort jazdy i dobrze znieść gaz, oczywiscie niedroga przyzwoita IV generacja.
Minus - wielowahacz oczywiście. Nie spodziewałbym się jednak wielkiego kłopotu w bdb egzemplarzu.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
to wiem, aczkolwiek wiem też że b7 czy c6 już tak wesoło niema szczególnie mowa o 2,4Krzysiek 84 pisze:W C5 , to 1.8T i 2.4 minimum.
A informacje zbieram o wszystkich możliwych markach, niekoniecznie audi. Co prawda jak bym już miał kupować to wybrał bym któryś z tych silników w audi ale info zbieram także dla kolegi który tez pozbył się citroena c5 w dislu i szuka jakieś benzin ale nie bardzo chce audi tylko coś innego.
No i trochę z ciekawości z mojej strony
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Też to zauważyłem, jakby nic nie było ciekawego w silnikach powyżej B6/C5.PieterB pisze:aczkolwiek wiem też że b7 czy c6 już tak wesoło niema szczególnie mowa o 2,4
Jeszcze mi na myśl przyszedł B6 1.8, z jednej strony może i fajny wóz, ale... kolega mnie po mieście przewiózł takim 1.9 TDI i - zaskakujące lub nie - szału nie było względem B4. Ot dużo lepiej wybierał małe dziury i delikatnie cichszy szum w środku, za to motor słychać bardziej. Podejrzewam, że pewnie lepiej się też prowadzi. Co do reszty to 80 B4 nie ma się czego powstydzić, stąd propozycja C5.
C4 chyba już zbyt leciwe, by sugerować. Osobiście chętnie kupiłbym takiego nawet w ABK/AAD, optymalnie NG skoro jest dużo wygodniejszy od 80tki, ale już coraz ciężej o bdb, w Avancie to prawie marzenie.
Faktycznie, już chyba lepiej pogodzić się z ryzykiem większej dokładki na start i poszukać C5 w V6, może coś jeszcze ładnego za rozsądny pieniądz się znajdzie. 1.8T fajnie brzmi ta opcja, tylko czy znalazłyby się ładne sztuki jeszcze dziś...Krzysiek 84 pisze:W C5 , to 1.8T i 2.4 minimum.
Ewentualnie A4 w ADR.
2.0 ALT nie będę proponował, bo jak tak patrzę nie każdemu udało się kupić wdzięcznego (zużycie oleju).
Pomału kończą się dość proste Audi, a zupełnie proste B4/C4 już wręcz rarytas.
A Ford Focus II/III na prostej benzynie (nie ecoboost)? Toć montowali chyba nawet jeszcze niedawno 1.6 na zetecowskiej topologii. Po kupnie zajrzeć, solidnie pozabezpieczać miejsca wrażliwe na rdzę i ma szanse latka posłużyć.PieterB pisze:tez pozbył się citroena c5 w dislu i szuka jakieś benzin ale nie bardzo chce audi tylko coś innego.
1. 1.6 MPI VAG
MichałK, 1.6 105 KM to 16V, a 8V miał 102 KM i ten drugi był w VAG-ach do marca 2013 r. (akurat w Octavii II FL), także PieterB moim zdaniem nic lepszego po 2007 w benzynie nie ma. Znam ten silnik z Octavii II 2011 r. 400 tys. na gazie od nowości i wciąż pracuje bezproblemowo.
Wrzuciłem w wyszukiwarkę "1.6 MPI" i tu można trochę poczytać: https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... em/bjmyjwz
2. 1.8 Ecotec Opel to kolejny moim zdaniem całkiem dobry benzyniak, do kiedy montowany to nie wiem, ale w Zafirze C produkowanej od 2011 r. jeszcze był
3. 1.4 T-Jet Fiat, zdecydowanie mniej znany od powyższych, stara prosta konstrukcja, ale z turbiną
https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... ny/ls4h7l5
MichałK, 1.6 105 KM to 16V, a 8V miał 102 KM i ten drugi był w VAG-ach do marca 2013 r. (akurat w Octavii II FL), także PieterB moim zdaniem nic lepszego po 2007 w benzynie nie ma. Znam ten silnik z Octavii II 2011 r. 400 tys. na gazie od nowości i wciąż pracuje bezproblemowo.
Wrzuciłem w wyszukiwarkę "1.6 MPI" i tu można trochę poczytać: https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... em/bjmyjwz
2. 1.8 Ecotec Opel to kolejny moim zdaniem całkiem dobry benzyniak, do kiedy montowany to nie wiem, ale w Zafirze C produkowanej od 2011 r. jeszcze był
3. 1.4 T-Jet Fiat, zdecydowanie mniej znany od powyższych, stara prosta konstrukcja, ale z turbiną
https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... ny/ls4h7l5
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Camel_84, o nr 1 wiem ale jak dla mnie jest on ciut za słaby i raczej jak już to szukałbym coś większego i mocniejszego, chociaż w granicach 150+
o 2 też coś mi się tam obiło o uszy ale tylko obiło
o 3 nic nie wiem
Inna sprawa że to co czyta się po takich artykułach to też czasem trzeba brać za przymrużeniem oka. Więc mnie bardziej jak już interesują opinie ludzie którzy mieli do czynienia z konkretnym silnikiem.
Dzięki mimo wszystko gdyż każda rada zawsze się przyda
o 2 też coś mi się tam obiło o uszy ale tylko obiło
o 3 nic nie wiem
Inna sprawa że to co czyta się po takich artykułach to też czasem trzeba brać za przymrużeniem oka. Więc mnie bardziej jak już interesują opinie ludzie którzy mieli do czynienia z konkretnym silnikiem.
Dzięki mimo wszystko gdyż każda rada zawsze się przyda