Witam.
Podpięty temat ma już stare posty więc chciałbym prosić o wypowiedzi osób które są po takich przeróbkach "świeżo".
Docelowo chciałbym zamontować silnik o oznaczeniu AEB. Przed montażem tego silnika chciałbym przygotować go pod minimum 250KM. Silnik zostanie przed montażem kompletnie wyremontowany.
To co miałbym w planach :
- remont kompletny silnika
- montaż wzmocnionego sprzęgła
- montaż innej turbiny (hybryda?)
- montaż wydajniejszych wtryskiwaczy
- montaż tego silnika do Audi 80 Sedan
- montaż FMIC
- wykonanie układu wydechowego
- montaż wydajniejszej pompy paliwowej
- montaż wydajniejszych hamulców (np. z 2.8)
- finalne strojenie z hamownią
Budżet na powyższe to ok. 10 000,00 - 12 000,00 zł (nie zawiera ceny auta,kosztu zakupu silnika 1.8T, kosztów montażu - będę to robił sam)
Chciałbym prosić o podpowiedzi osób obeznanych w temacie :
- jakie dodatkowo "graty" wymienić przy remoncie względem serii żeby uzyskać te 250KM minimum oraz żeby to było bezpieczne?
- czy jest sens "zakuwania" silnika? jeśli zwiększa to jego wytrzymałość oraz trwałość to wolałbym to wykonać.
- czy jakaś skrzynia 6 biegowa pasuje P&P czy trzeba rzeźbić?
- czy ogólnie montaż tego silnika wraz ze wszystkim obędzie się bez większego rzeźbienia i powinienem ogarnąć temat na własną rękę? Wymieniałem w aucie wiele rzeczy sam i uważam że powinno się udać jeśli swap nie wymaga używania specjalnych narzędzi których mógłbym nie mieć.
No i najważniejsze - czy ten budżet wystarczy? Ewentualnie co będę mógł z takim budżetem "sensownie" zadziałać.
Prosiłbym ewentualnie o linki do takich komponentów jak turbo, sprzęgło itd. - sprawdzonych gdzie nie dostanę bubla.
PS. Jeśli jest ktoś ze świętokrzyskiego, z ogarniętą taką 80tką - bardzo proszę o kontakt.
Montaż zmodyfikowanego 1.8T zamiast 2.0 ABK - prośba o pomoc
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4733
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
250KM to praktycznie wystarczy jakaś hybryda, K04 albo chiński klon Garreta GT2860 za 1000zł (+ żeliwny kolektor, który teraz coś ciężko dostać https://mtuning.pl/Kolektor-wydechowy-A ... 25-Zeliwny )
Na 250KM nie ma co zakuwać ponoć wytrzymuje 300KM. Może pomyśl np. nad silnikiem BAM, bo to silnik na bloku nowego typu 06A i łatwiej tam zrobić stroker na 2.0 i fabrycznie miał nawet kuty wał korbowy (chyba że chcesz stroker to wał i tak wylatuje).
Masz też tam od razu nowszy sterownik silnika do którego będzie łatwiej o kogoś kto wystroi (chyba że pójdziesz w kierunku jakich aftermarketowych ECU).
Sprzęgło też powinno seryjne wytrzymać jeśli nie będziesz robił strzałów ze sprzęgła (na większym turbo w silniku benzynowym moment przeniesie się na wyższe partie obrotów ale nie wzrośnie drastycznie jak w przypadku diesli). Gdzieś na forum pisali, że sprzęgła jednomas 80tkowe roztaczali na tarczę 240mm do silników TDI.
Zresztą te silniki są już rozpracowane od lat więc w internecie jest masa informacji. Pooglądaj sobie np. projekty: http://gregor10.pl/audi/audi_a4_s4_rs4/audi_a4_18t/
Na 250KM nie ma co zakuwać ponoć wytrzymuje 300KM. Może pomyśl np. nad silnikiem BAM, bo to silnik na bloku nowego typu 06A i łatwiej tam zrobić stroker na 2.0 i fabrycznie miał nawet kuty wał korbowy (chyba że chcesz stroker to wał i tak wylatuje).
Masz też tam od razu nowszy sterownik silnika do którego będzie łatwiej o kogoś kto wystroi (chyba że pójdziesz w kierunku jakich aftermarketowych ECU).
Sprzęgło też powinno seryjne wytrzymać jeśli nie będziesz robił strzałów ze sprzęgła (na większym turbo w silniku benzynowym moment przeniesie się na wyższe partie obrotów ale nie wzrośnie drastycznie jak w przypadku diesli). Gdzieś na forum pisali, że sprzęgła jednomas 80tkowe roztaczali na tarczę 240mm do silników TDI.
Zresztą te silniki są już rozpracowane od lat więc w internecie jest masa informacji. Pooglądaj sobie np. projekty: http://gregor10.pl/audi/audi_a4_s4_rs4/audi_a4_18t/
Re: Montaż zmodyfikowanego 1.8T zamiast 2.0 ABK - prośba o pomoc
Witam.
Sprawa powoli się klaruje, brane pod uwagę są silniki :
- 1.8T AEB 150KM
- 1.8T BAM 225KM
- 1.8T AJL 180KM
Który z tych byłoby najrozsądniej zainstalować?
Sprawa powoli się klaruje, brane pod uwagę są silniki :
- 1.8T AEB 150KM
- 1.8T BAM 225KM
- 1.8T AJL 180KM
Który z tych byłoby najrozsądniej zainstalować?
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3821
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Montaż zmodyfikowanego 1.8T zamiast 2.0 ABK - prośba o pomoc
Jeśli uda Ci się załatwić AJL z k03S to 240 koni powinieneś zahaczyć, jeśli nic więcej Ci do głowy nie przyjdzie. Choć osobiscie myślę sam nad 1.8T AEB do zielonej gęsi, z prostego powodu - prostsza elektronika, do pogodzenia z 80tkową, oraz to, że wsadziłbym od razu jakiegoś DETa albo coś podobnego.
Re: Montaż zmodyfikowanego 1.8T zamiast 2.0 ABK - prośba o pomoc
AJL zamontuje się na łapy tak samo jak AEB? Czy z elektroniką jest bardzo dużo zamieszania?
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1049
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Re: Montaż zmodyfikowanego 1.8T zamiast 2.0 ABK - prośba o pomoc
Mój kolega ma motor z a4 B5 strojony na 240km po dachu na zbycie. Z instalacją itd. co do sprzęgła TDI to od passata 90km do swojego ADA pasowało p&p z całym dociskiem a miała większą średnicę. Co innego jak by wkładać od 2,5 tu trzeba wiercić , gwintować otworki pod docisk w kole i podtaczac trochę ( ale to do dizli operacja aby niutki przekazać ) .