Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Montaż zmodyfikowanego 1.8T zamiast 2.0 ABK - prośba o pomoc

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Montaż zmodyfikowanego 1.8T zamiast 2.0 ABK - prośba o pomoc

Post autor: illusion » 24 gru 2019, 07:04

Witam.
Podpięty temat ma już stare posty więc chciałbym prosić o wypowiedzi osób które są po takich przeróbkach "świeżo".
Docelowo chciałbym zamontować silnik o oznaczeniu AEB. Przed montażem tego silnika chciałbym przygotować go pod minimum 250KM. Silnik zostanie przed montażem kompletnie wyremontowany.
To co miałbym w planach :
- remont kompletny silnika
- montaż wzmocnionego sprzęgła
- montaż innej turbiny (hybryda?)
- montaż wydajniejszych wtryskiwaczy
- montaż tego silnika do Audi 80 Sedan
- montaż FMIC
- wykonanie układu wydechowego
- montaż wydajniejszej pompy paliwowej
- montaż wydajniejszych hamulców (np. z 2.8)
- finalne strojenie z hamownią

Budżet na powyższe to ok. 10 000,00 - 12 000,00 zł (nie zawiera ceny auta,kosztu zakupu silnika 1.8T, kosztów montażu - będę to robił sam)

Chciałbym prosić o podpowiedzi osób obeznanych w temacie :
- jakie dodatkowo "graty" wymienić przy remoncie względem serii żeby uzyskać te 250KM minimum oraz żeby to było bezpieczne?
- czy jest sens "zakuwania" silnika? jeśli zwiększa to jego wytrzymałość oraz trwałość to wolałbym to wykonać.
- czy jakaś skrzynia 6 biegowa pasuje P&P czy trzeba rzeźbić?
- czy ogólnie montaż tego silnika wraz ze wszystkim obędzie się bez większego rzeźbienia i powinienem ogarnąć temat na własną rękę? Wymieniałem w aucie wiele rzeczy sam i uważam że powinno się udać jeśli swap nie wymaga używania specjalnych narzędzi których mógłbym nie mieć.

No i najważniejsze - czy ten budżet wystarczy? :-) Ewentualnie co będę mógł z takim budżetem "sensownie" zadziałać.

Prosiłbym ewentualnie o linki do takich komponentów jak turbo, sprzęgło itd. - sprawdzonych gdzie nie dostanę bubla.

PS. Jeśli jest ktoś ze świętokrzyskiego, z ogarniętą taką 80tką - bardzo proszę o kontakt.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4733
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 24 gru 2019, 22:47

250KM to praktycznie wystarczy jakaś hybryda, K04 albo chiński klon Garreta GT2860 za 1000zł (+ żeliwny kolektor, który teraz coś ciężko dostać https://mtuning.pl/Kolektor-wydechowy-A ... 25-Zeliwny )
Na 250KM nie ma co zakuwać ponoć wytrzymuje 300KM. Może pomyśl np. nad silnikiem BAM, bo to silnik na bloku nowego typu 06A i łatwiej tam zrobić stroker na 2.0 i fabrycznie miał nawet kuty wał korbowy (chyba że chcesz stroker to wał i tak wylatuje).
Masz też tam od razu nowszy sterownik silnika do którego będzie łatwiej o kogoś kto wystroi (chyba że pójdziesz w kierunku jakich aftermarketowych ECU).

Sprzęgło też powinno seryjne wytrzymać jeśli nie będziesz robił strzałów ze sprzęgła (na większym turbo w silniku benzynowym moment przeniesie się na wyższe partie obrotów ale nie wzrośnie drastycznie jak w przypadku diesli). Gdzieś na forum pisali, że sprzęgła jednomas 80tkowe roztaczali na tarczę 240mm do silników TDI.

Zresztą te silniki są już rozpracowane od lat więc w internecie jest masa informacji. Pooglądaj sobie np. projekty: http://gregor10.pl/audi/audi_a4_s4_rs4/audi_a4_18t/

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 25 gru 2019, 10:33

Myślałem od początku o silniku z audi S3, właśnie BAM żeby mieć od razu dobrą bazę i mniej kombinowania..ale czy on pasuje tak samo jak te słabsze wersje na ori łapy w 80 B4?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4733
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 gru 2019, 12:31

No właśnie te silniki na nowszym bloku nie wchodzą tak dobrze jak te na starym (do starego typu da się przykręcić łapy od 80tkowych silników. I do tego BAM to poprzeczny silnik, więc jeszcze trzeba by miskę olejową zmieniać.

Awatar użytkownika
BlackT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 28 sty 2012, 17:20

Post autor: BlackT » 10 sty 2020, 13:09

228 mm clucth will hold without problems, i made a more than 40 000km with 228 mmm clutch.
AEB engine all stock
K03 hybrid for 280 PS
Fuel pump from model with 2.3 NG engine
FMIC
65 mm exhaust

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Re: Montaż zmodyfikowanego 1.8T zamiast 2.0 ABK - prośba o pomoc

Post autor: illusion » 26 maja 2020, 14:45

Witam.
Sprawa powoli się klaruje, brane pod uwagę są silniki :
- 1.8T AEB 150KM
- 1.8T BAM 225KM
- 1.8T AJL 180KM

Który z tych byłoby najrozsądniej zainstalować?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3821
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Montaż zmodyfikowanego 1.8T zamiast 2.0 ABK - prośba o pomoc

Post autor: Leo » 26 maja 2020, 15:17

Jeśli uda Ci się załatwić AJL z k03S to 240 koni powinieneś zahaczyć, jeśli nic więcej Ci do głowy nie przyjdzie. Choć osobiscie myślę sam nad 1.8T AEB do zielonej gęsi, z prostego powodu - prostsza elektronika, do pogodzenia z 80tkową, oraz to, że wsadziłbym od razu jakiegoś DETa albo coś podobnego.

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Re: Montaż zmodyfikowanego 1.8T zamiast 2.0 ABK - prośba o pomoc

Post autor: illusion » 26 maja 2020, 19:01

AJL zamontuje się na łapy tak samo jak AEB? Czy z elektroniką jest bardzo dużo zamieszania?

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1049
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Re: Montaż zmodyfikowanego 1.8T zamiast 2.0 ABK - prośba o pomoc

Post autor: dzikx » 27 maja 2020, 06:39

Mój kolega ma motor z a4 B5 strojony na 240km po dachu na zbycie. Z instalacją itd. co do sprzęgła TDI to od passata 90km do swojego ADA pasowało p&p z całym dociskiem a miała większą średnicę. Co innego jak by wkładać od 2,5 tu trzeba wiercić , gwintować otworki pod docisk w kole i podtaczac trochę ( ale to do dizli operacja aby niutki przekazać ) .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl