[B3 1.8 PM] Specyficzne wypadanie zapłonów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 03 gru 2019, 11:06
[B3 1.8 PM] Specyficzne wypadanie zapłonów
Witajcie! Jestem Adam, b3 mam od niedługiego czasu. Wszystko już ogarnąłem, ale od samego początku mam jeden problem, z którym nie umiem sobie poradzić. Czytałem tematy na forum, ale z reguły dotyczyły one problemów na zimnym silniku, a ja mam z goła inaczej. Do rzeczy.
Auto odpala bardzo ładnie czy -10 czy w pełni zagrzany motor - Odpalanie książkowe, zawsze takie samo. Jak rano go odpalam i jadę do pracy to przez pierwsze powiedzmy 2/3 minuty jest idealnie, silniczek idzie do przodu, nie ma mowy o żadnej przerwie. Problem zaczyna się od momentu powiedzmy drgnięcia wskaźnika temperatury silnika. w Audiku wypadają zapłony.
W czasie jazdy jak się dogrzewa objawia się to tym, że przyśpieszenie nie jest takie samo jak na zimnym, z perspektywy kierowcy odczuwam to jak sinusoide w miarę regularną. tzn auto ma przez sekunde 100% mocy przez następną 85, potem znowu 100 potem dajmy na to 80 i tak to się zapętla. Jak już się zagrzeje do maximum to objawy takie same, czasem większe i raz na czas szarpie tak, że nie ma w ogóle reakcji na gaz. trwa to sekundę a potem znowu sinusoida.
Na wolnych obrotach czuć, że wypada zapłon w miarę regularnie.
Motor zdrowy, kable, palec i kopułkę zmieniłem, masy wyczyściłem. Dziś odpiałem niebieski czujnik temperatury i dokładnie to samo. Na pracującym silniku podłączyłem go i auto zwiększyło obroty więc sądze, że jest sprawny. Lambde wypiąłem i absolutnie bez różnicy. To samo. Sądzicie, że powinna być zmiana pracy? Jeszcze dodam, że jak na wolych obrotach przygazuje to przy schodzeniu z obrotów przy lekko powyżej 1000 lekki strzał w wydech się pojawia z reguły.
Nie wiem na co pierwsze rzucić podejrzenia. Nie chciałbym wszystkiego rozbierać szczególnie, że na zimnym jest idealnie, zdarza się też, że na ciepłym jest dobrze, ale wyjątkowo sporadycznie. Zauważyłem też ze jak odpale auto i coś mu nie gra to tak będzie aż do zgaszenia go (dotyczy ciepłego motoru). Jak odpale go i ma dobry humor jeździ się prawie tak samo dobrze jak na zimnym, ale z reguły jest nierówna praca. Nie znam dokładnego spalania, ale nie straszy. Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym?
Pozdrawiam,
Adam
Auto odpala bardzo ładnie czy -10 czy w pełni zagrzany motor - Odpalanie książkowe, zawsze takie samo. Jak rano go odpalam i jadę do pracy to przez pierwsze powiedzmy 2/3 minuty jest idealnie, silniczek idzie do przodu, nie ma mowy o żadnej przerwie. Problem zaczyna się od momentu powiedzmy drgnięcia wskaźnika temperatury silnika. w Audiku wypadają zapłony.
W czasie jazdy jak się dogrzewa objawia się to tym, że przyśpieszenie nie jest takie samo jak na zimnym, z perspektywy kierowcy odczuwam to jak sinusoide w miarę regularną. tzn auto ma przez sekunde 100% mocy przez następną 85, potem znowu 100 potem dajmy na to 80 i tak to się zapętla. Jak już się zagrzeje do maximum to objawy takie same, czasem większe i raz na czas szarpie tak, że nie ma w ogóle reakcji na gaz. trwa to sekundę a potem znowu sinusoida.
Na wolnych obrotach czuć, że wypada zapłon w miarę regularnie.
Motor zdrowy, kable, palec i kopułkę zmieniłem, masy wyczyściłem. Dziś odpiałem niebieski czujnik temperatury i dokładnie to samo. Na pracującym silniku podłączyłem go i auto zwiększyło obroty więc sądze, że jest sprawny. Lambde wypiąłem i absolutnie bez różnicy. To samo. Sądzicie, że powinna być zmiana pracy? Jeszcze dodam, że jak na wolych obrotach przygazuje to przy schodzeniu z obrotów przy lekko powyżej 1000 lekki strzał w wydech się pojawia z reguły.
Nie wiem na co pierwsze rzucić podejrzenia. Nie chciałbym wszystkiego rozbierać szczególnie, że na zimnym jest idealnie, zdarza się też, że na ciepłym jest dobrze, ale wyjątkowo sporadycznie. Zauważyłem też ze jak odpale auto i coś mu nie gra to tak będzie aż do zgaszenia go (dotyczy ciepłego motoru). Jak odpale go i ma dobry humor jeździ się prawie tak samo dobrze jak na zimnym, ale z reguły jest nierówna praca. Nie znam dokładnego spalania, ale nie straszy. Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym?
Pozdrawiam,
Adam
Ostatnio zmieniony 02 sty 2020, 20:15 przez Snusmaster, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Skoro niebieski czujnik to rocznik 90-91. Wiec PM diagnozowany vag-em nie wiem na co czekasz choć sprawdź czy nie masz błędów.
Tak pięć razy oko przydało by się wykluczyć "serwo" jest jeden sposób ale jazda jest niebezpieczna bo liche hamulce są ale bez wspomagania, trzeba było by odłączyć przewód podciśnieniowy od kolektora i zaślepić po stronie kolektora..
Tak pięć razy oko przydało by się wykluczyć "serwo" jest jeden sposób ale jazda jest niebezpieczna bo liche hamulce są ale bez wspomagania, trzeba było by odłączyć przewód podciśnieniowy od kolektora i zaślepić po stronie kolektora..
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 03 gru 2019, 11:06
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 03 gru 2019, 11:06
Jeszcze nie sprawdzałem. Sądząc po ogólnej kondycji motoru, aż mi się nie chce wierzyć, że coś w środku jest spaprane. Zaślepiłem kolektor przy wypiętym serwie. Nie ma różnicy.
Czy ten 2 pinowy wtyk jest wtykiem do kompa? nic innego nigdzie nie znalazłem. Ani w skrzynce bezpiecznikow ani pod nogami kierowcy.
https://photos.google.com/share/AF1QipP ... JYaW1XbU1R
Czy ten 2 pinowy wtyk jest wtykiem do kompa? nic innego nigdzie nie znalazłem. Ani w skrzynce bezpiecznikow ani pod nogami kierowcy.
https://photos.google.com/share/AF1QipP ... JYaW1XbU1R
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 03 gru 2019, 11:06
Zaraz lece do auta. Ostatnio wyszło mi około 10 litrow na 100 ale polowa z tego to byla trasa 90km/h. Jak stoje za autem to wydaje mi się ze czuje za mocno benzyne. Co ciekawe dziś zauważyłem, że największy spadek mocy jest zaraz pod granicą 2 tyś obrotów. Zawsze w tych granicach jest największy.
https://photos.google.com/share/AF1QipP ... JYaW1XbU1R
Nie mam tych wtyczek. Coś było modzone tutaj, jak sądzicie?
https://photos.google.com/share/AF1QipP ... JYaW1XbU1R
Nie mam tych wtyczek. Coś było modzone tutaj, jak sądzicie?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie piotrku b3 miały jeszcze wtyczki pod kierownica nie pisałem o tym bo myślałem ze sa jak u nas były rożne wersje...
Chyba ze jest tak jak piszesz i mnie to zmyliło... Ale trzymajmy sie narazie ze ten czujnik ori i króciec jak nie znajdzie wtyczek to wredy mozna rozmyslac...
Bezpiecznik 21 10A jest wiec jest szansa....
Chyba ze jest tak jak piszesz i mnie to zmyliło... Ale trzymajmy sie narazie ze ten czujnik ori i króciec jak nie znajdzie wtyczek to wredy mozna rozmyslac...
Bezpiecznik 21 10A jest wiec jest szansa....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 03 gru 2019, 11:06
Czyli szukam tych dwoch wtyczek pod nogami kierownika? Pod wieczor napisze co tam sie dzieje
https://photos.app.goo.gl/8fDJf5zbdBWWH9qK6
Ja tych wtyczek nie widze.
https://photos.app.goo.gl/8fDJf5zbdBWWH9qK6
Ja tych wtyczek nie widze.