Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Specyficzne wypadanie zapłonów

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Snusmaster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 03 gru 2019, 11:06

[B3 1.8 PM] Specyficzne wypadanie zapłonów

Post autor: Snusmaster » 02 sty 2020, 20:06

Witajcie! Jestem Adam, b3 mam od niedługiego czasu. Wszystko już ogarnąłem, ale od samego początku mam jeden problem, z którym nie umiem sobie poradzić. Czytałem tematy na forum, ale z reguły dotyczyły one problemów na zimnym silniku, a ja mam z goła inaczej. Do rzeczy.
Auto odpala bardzo ładnie czy -10 czy w pełni zagrzany motor - Odpalanie książkowe, zawsze takie samo. Jak rano go odpalam i jadę do pracy to przez pierwsze powiedzmy 2/3 minuty jest idealnie, silniczek idzie do przodu, nie ma mowy o żadnej przerwie. Problem zaczyna się od momentu powiedzmy drgnięcia wskaźnika temperatury silnika. w Audiku wypadają zapłony.

W czasie jazdy jak się dogrzewa objawia się to tym, że przyśpieszenie nie jest takie samo jak na zimnym, z perspektywy kierowcy odczuwam to jak sinusoide w miarę regularną. tzn auto ma przez sekunde 100% mocy przez następną 85, potem znowu 100 potem dajmy na to 80 i tak to się zapętla. Jak już się zagrzeje do maximum to objawy takie same, czasem większe i raz na czas szarpie tak, że nie ma w ogóle reakcji na gaz. trwa to sekundę a potem znowu sinusoida.

Na wolnych obrotach czuć, że wypada zapłon w miarę regularnie.

Motor zdrowy, kable, palec i kopułkę zmieniłem, masy wyczyściłem. Dziś odpiałem niebieski czujnik temperatury i dokładnie to samo. Na pracującym silniku podłączyłem go i auto zwiększyło obroty więc sądze, że jest sprawny. Lambde wypiąłem i absolutnie bez różnicy. To samo. Sądzicie, że powinna być zmiana pracy? Jeszcze dodam, że jak na wolych obrotach przygazuje to przy schodzeniu z obrotów przy lekko powyżej 1000 lekki strzał w wydech się pojawia z reguły.

Nie wiem na co pierwsze rzucić podejrzenia. Nie chciałbym wszystkiego rozbierać szczególnie, że na zimnym jest idealnie, zdarza się też, że na ciepłym jest dobrze, ale wyjątkowo sporadycznie. Zauważyłem też ze jak odpale auto i coś mu nie gra to tak będzie aż do zgaszenia go (dotyczy ciepłego motoru). Jak odpale go i ma dobry humor jeździ się prawie tak samo dobrze jak na zimnym, ale z reguły jest nierówna praca. Nie znam dokładnego spalania, ale nie straszy. Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym?

Pozdrawiam,
Adam
Ostatnio zmieniony 02 sty 2020, 20:15 przez Snusmaster, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 sty 2020, 21:02

Skoro niebieski czujnik to rocznik 90-91. Wiec PM diagnozowany vag-em nie wiem na co czekasz choć sprawdź czy nie masz błędów.

Tak pięć razy oko przydało by się wykluczyć "serwo" jest jeden sposób ale jazda jest niebezpieczna bo liche hamulce są ale bez wspomagania, trzeba było by odłączyć przewód podciśnieniowy od kolektora i zaślepić po stronie kolektora..

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 02 sty 2020, 23:45

Snusmaster, _powitania

Snusmaster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 03 gru 2019, 11:06

Post autor: Snusmaster » 03 sty 2020, 10:54

Zrobilem tak jak mowiles i auto nie chodzi na wszystkich cylindrach, rzuca nim. Szukam wtyczki ale nic nie umiem znalezc. Jakie powinny byc objawy po odkreceniu wezyka podciśnienia serwa?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 sty 2020, 11:46

Miałeś zaslepic po stronie kolektora

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 03 sty 2020, 22:03

Snusmaster pisze:Motor zdrowy
Sprawdzałeś mu ciśnienie sprężania ? Jak tak jakie ma wartości na poszczególnych cylindrach ?

Snusmaster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 03 gru 2019, 11:06

Post autor: Snusmaster » 04 sty 2020, 14:22

Jeszcze nie sprawdzałem. Sądząc po ogólnej kondycji motoru, aż mi się nie chce wierzyć, że coś w środku jest spaprane. Zaślepiłem kolektor przy wypiętym serwie. Nie ma różnicy.

Czy ten 2 pinowy wtyk jest wtykiem do kompa? nic innego nigdzie nie znalazłem. Ani w skrzynce bezpiecznikow ani pod nogami kierowcy.

https://photos.google.com/share/AF1QipP ... JYaW1XbU1R

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 sty 2020, 15:13

Wtyczkę szukaj w skrzynce bezpiecznikowej 2 pinowa czarna i biała.

Bez diagnozy bedzie lipa.. A ile masz spalanie paliwa?? bo po opisie sądzę że silnik podlewa.

Najprawdopodobniej to bedzie uszkodzony tps albo czujnik niebieski dlatego diagnostyka to priorytet.

Snusmaster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 03 gru 2019, 11:06

Post autor: Snusmaster » 04 sty 2020, 15:22

Zaraz lece do auta. Ostatnio wyszło mi około 10 litrow na 100 ale polowa z tego to byla trasa 90km/h. Jak stoje za autem to wydaje mi się ze czuje za mocno benzyne. Co ciekawe dziś zauważyłem, że największy spadek mocy jest zaraz pod granicą 2 tyś obrotów. Zawsze w tych granicach jest największy.

https://photos.google.com/share/AF1QipP ... JYaW1XbU1R

Nie mam tych wtyczek. Coś było modzone tutaj, jak sądzicie?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 sty 2020, 16:52

Snusmaster pisze:Coś było modzone tutaj, jak sądzicie?
oznacza to pewnie tylko tyle że masz starszy model nie diagnozowalny - znaczy jest ale to tylko kody migowe zresztą widać przekaźnik do tego celu.
A krócieć pewnie ktoś przełożył z nowszej wersji ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 sty 2020, 19:34

Nie piotrku b3 miały jeszcze wtyczki pod kierownica nie pisałem o tym bo myślałem ze sa jak u nas były rożne wersje...

Chyba ze jest tak jak piszesz i mnie to zmyliło... Ale trzymajmy sie narazie ze ten czujnik ori i króciec jak nie znajdzie wtyczek to wredy mozna rozmyslac...

Bezpiecznik 21 10A jest wiec jest szansa....

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 sty 2020, 10:10

Jarku masz rację zapomniałem o tym że były też dawane pod kierownicą - mój błąd.

Snusmaster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 03 gru 2019, 11:06

Post autor: Snusmaster » 05 sty 2020, 12:57

Czyli szukam tych dwoch wtyczek pod nogami kierownika? Pod wieczor napisze co tam sie dzieje ;)

https://photos.app.goo.gl/8fDJf5zbdBWWH9qK6

Ja tych wtyczek nie widze.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 sty 2020, 20:49

rzuć kilka zdjęć od spodu skrzynki dojdź tam...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 sty 2020, 17:44

Snusmaster, a Ty na pewno masz PM? wtyczki mają być czarna i biała ale powinny być umiejscowione w tej półce pod spodem tak że je widać bez ściągania półki - tak bywało najczęściej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl