[B4 2.0 ABK] Problem po przeczyszczeniu silniczka krokowego
- mateo1992
- Forum Audi 80
- Posty: 88
- Rejestracja: 02 cze 2016, 23:46
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Łańcut
[B4 2.0 ABK] Problem po przeczyszczeniu silniczka krokowego
Panowie pacjent 2.0 ABK B4 wyjąłem czyściłem, przemyłem benzyną silniczek krokowy. Po tym zabiegu silnik na zimnym minimum 5 minut trzyma obroty na 1,5 tys. Odłączyłem dzisiaj wtyczke od tego silniczka i obroty normalnie spadły.
Po wsunięciu wtyczki obroty natychmiastowo idą do góry.
Dzisiaj nagrałem z tego filmik: (trzeba włączyć napisy w prawym dolnym rogu żeby się połapać którym momentem jest wyłączenie/włączenie krokowca).
Co może być powodem? Z góry dziękuję za wskazówki.
Pozdrawiam.
Po wsunięciu wtyczki obroty natychmiastowo idą do góry.
Dzisiaj nagrałem z tego filmik: (trzeba włączyć napisy w prawym dolnym rogu żeby się połapać którym momentem jest wyłączenie/włączenie krokowca).
Co może być powodem? Z góry dziękuję za wskazówki.
Pozdrawiam.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
mateo1992, raczej nie zawór biegu jałowego jest tu problemem
A po filmiku to jedynie da się stwierdzić że Twój silnik chodzi jak młockarnia napędzana reaktorem jądrowym - sorry za żart ale nie mogłem się powstrzymać.
a przed tym nie miał? bo mi się wydaje że tak bo nie raz już pisałeś o tym na forum.mateo1992 pisze:Po tym zabiegu silnik na zimnym minimum 5 minut trzyma obroty na 1,5 tys.
A po filmiku to jedynie da się stwierdzić że Twój silnik chodzi jak młockarnia napędzana reaktorem jądrowym - sorry za żart ale nie mogłem się powstrzymać.
- mateo1992
- Forum Audi 80
- Posty: 88
- Rejestracja: 02 cze 2016, 23:46
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Łańcut
Nic nie szkodzi, zawsze warto posłuchać kogoś kto ma jakieś doświadczenie z tymi silnikami i czegoś się dowiedzieć/ nauczyć.PieterB pisze:Twój silnik chodzi jak młockarnia napędzana reaktorem jądrowym
Wcześniej obroty po odpaleniu były w normie, co ciekawe pare razy wyjąłem wtyczke od krokowca, ponownie ją podłączając i już jest trochę inaczej ale obroty nadal są zbyt duże.
Problem zaczął się dopiero jak po czyszczeniu krokowca, ponownie go podłączyłem.
Wychodzi na to, że będę musiał ponownie go wyjąć i jeszcze raz sprawdzić/wyczyścić.
- mateo1992
- Forum Audi 80
- Posty: 88
- Rejestracja: 02 cze 2016, 23:46
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Łańcut
Żeby się odwiesił? Czy nie tędy droga?Jarewa pisze:A po co???
Co ciekawe, sprawdzałem dzisiaj po odpaleniu czy lewe powietrze nie jest tu winowajcą naciskając gume dolotu w miejscu gdzie kiedyś była nieszczelność ale nic się w pracy silnika nie zmieniło, więc wygląda na to że jest już 100% szczelna.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 AGG+lpg
- Lokalizacja: Legnica
Z twoją wiedzą kiepsko wszystko jest na forum opisane
Wystarczy ze bedziesz miał nieszczelność na Odmie
Kup Kable viakena lapka ogarnij i wtedy cos możemy radzić twojemu silniczkowi
Jezeli po odpieciu silnik ogarnia obroty to raczej nie jest regulator biegu jałowego zawieszony racja? cos musi na nim wymuszac aby sie bardziej otwierał powąchaj spaliny z regulatorem biegu jałowego i bez
Wystarczy ze bedziesz miał nieszczelność na Odmie
Kup Kable viakena lapka ogarnij i wtedy cos możemy radzić twojemu silniczkowi
Jezeli po odpieciu silnik ogarnia obroty to raczej nie jest regulator biegu jałowego zawieszony racja? cos musi na nim wymuszac aby sie bardziej otwierał powąchaj spaliny z regulatorem biegu jałowego i bez
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Mając vag'a Ty szukasz po omacku czegoś - no nie wieżę.
Strasznym ignorantem jesteś chyba bo na forum wsio jest. A Ty nie wiem czy w ogóle szukałeś po forum albo szukasz tak by nie znaleźć. Bo co jak co ale abk mamy chyba wszystkie możliwe usterki opisane dokładnie.
a co chcesz sprawdzać na zimnym w tych grupach?mateo1992 pisze:Czy da się jakoś zrobić diagnostyke na zimnym silniku?
Strasznym ignorantem jesteś chyba bo na forum wsio jest. A Ty nie wiem czy w ogóle szukałeś po forum albo szukasz tak by nie znaleźć. Bo co jak co ale abk mamy chyba wszystkie możliwe usterki opisane dokładnie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 AGG+lpg
- Lokalizacja: Legnica
Uczepiłeś się tego "krokowca" odczep sie od niego zrób logi pomiarowe od zimnego do nagrzania grupy 000 czyli tej gdzie jest najwiecej kolumn. Ależ ty oporny jesteś aż tak za rączke i palcem pokazywac nie będziemy nooo. Zainteresuj sie w dziale download "Bloki pomiarowe ABK twoj chyba jest po 93
Skoro pali tak duzo benzyny
Sonda, przepływka, tps, przekaznik nr30, lewe powietrze, zużycie silnika kompresja, swiece, kable WN, cewka.
to mi przychodzi do głowy
Skoro pali tak duzo benzyny
Sonda, przepływka, tps, przekaznik nr30, lewe powietrze, zużycie silnika kompresja, swiece, kable WN, cewka.
to mi przychodzi do głowy
- mateo1992
- Forum Audi 80
- Posty: 88
- Rejestracja: 02 cze 2016, 23:46
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Łańcut
Sonda- Dokładnie zrobiony pomiar, jest w pełni sprawna
przepływka-swego czasu naprawiona, zrobiony pomiar potencjometru- w pełni sprawna
lewe powietrze-wszystko pozatykane, nigdzie raczej nie powinno się dostawać,
zużycie silnika? kompresja?- silnik ma moc, jest w pełni sprawny - nie wiem jak z kompresją,
swiece-Nowe, wymieniane w tamtym roku,
kable WN-nowe wymieniane w tamtym roku,
cewka, aparat zapłonowy-wymieniane w tamtym roku
czujnik temp dla ECU - jeżeli chodzi o ten niebieski, to jest on wymieniony na nowy, również w tamtym roku.
Dzisiaj był kanał, to co zobaczyłem od spodu samochodu nie było dla mnie zbyt miłe, zimą miałem problem aż do teraz z dużym apetytem na benzyne.
Okazuje się, że od spodu auta po dwururce która idzie od góry silnika, na tym pierwszym pojedyńczym tłumiku są ślady benzyny. Wyjeżdżam z kanału, a w dolinie została mini kałuża właśnie benzyny, która szybko odparowała.
Także w poniedziałek zakupuje przewód paliwowy i jazda do mechanika się umówić
[ Dodano: 2020-03-16, 16:10 ]
EDIT 16.03.2020.
Po tym wszystkim nie dawał mi spokoju ten silniczek krokowy, więc wyjąłem i przeczyściłem go jeszcze raz.
Okazało się po czyszczeniu, że po odpaleniu przy odpiętej wtyczce obroty trzymają się na poziomie 900 natomiast po ponownym odpaleniu silnika, ale na włączonej wtyczce trzymają cały czas 1,5 tys. Jak lekko na momencik podgazowałem to nawet chwile trzymało w granicach 2000.
Co ciekawe, te obroty nie chcą za bardzo opadać.
przepływka-swego czasu naprawiona, zrobiony pomiar potencjometru- w pełni sprawna
lewe powietrze-wszystko pozatykane, nigdzie raczej nie powinno się dostawać,
zużycie silnika? kompresja?- silnik ma moc, jest w pełni sprawny - nie wiem jak z kompresją,
swiece-Nowe, wymieniane w tamtym roku,
kable WN-nowe wymieniane w tamtym roku,
cewka, aparat zapłonowy-wymieniane w tamtym roku
czujnik temp dla ECU - jeżeli chodzi o ten niebieski, to jest on wymieniony na nowy, również w tamtym roku.
Dzisiaj był kanał, to co zobaczyłem od spodu samochodu nie było dla mnie zbyt miłe, zimą miałem problem aż do teraz z dużym apetytem na benzyne.
Okazuje się, że od spodu auta po dwururce która idzie od góry silnika, na tym pierwszym pojedyńczym tłumiku są ślady benzyny. Wyjeżdżam z kanału, a w dolinie została mini kałuża właśnie benzyny, która szybko odparowała.
Także w poniedziałek zakupuje przewód paliwowy i jazda do mechanika się umówić
[ Dodano: 2020-03-16, 16:10 ]
EDIT 16.03.2020.
Po tym wszystkim nie dawał mi spokoju ten silniczek krokowy, więc wyjąłem i przeczyściłem go jeszcze raz.
Okazało się po czyszczeniu, że po odpaleniu przy odpiętej wtyczce obroty trzymają się na poziomie 900 natomiast po ponownym odpaleniu silnika, ale na włączonej wtyczce trzymają cały czas 1,5 tys. Jak lekko na momencik podgazowałem to nawet chwile trzymało w granicach 2000.
Co ciekawe, te obroty nie chcą za bardzo opadać.