Witam, po zmianie termostatu silnik mam dogrzany, ale kabinę już nie.
Jak niski bieg, to jeszcze w miarę ciepłe leci, ale mocniej jak dmucha, to moment ciepłe poleci i za chwilę ledwie letnie,
przy rozgrzanym silniku do 90 stopni prawie, nie wiem czemu?
A i jeszcze jedno jak u Was jest z biegami wentylatora i temperaturami bo u mnie jest tak:
I bieg - delikatnie prawie nie czuć powiew - jest cieple powietrze
II bieg - trochę mocniej dmucha - jest w miarę ciepłe powietrze
III bieg - dmucha identycznie jak na II biegu - jest w miarę ciepłe powietrze
IV bieg - mocno dmucha - powietrze minimalnie cieplejsze niż kabiny, ledwie letnie
Tak popatrzyłem na forum i blaszki oraz oporniki pojawiły się tematy oraz klapki,
czy kwestia niedogiętych blaszek przełącznika biegów dmuchawy
może być przyczyną, że brak różnicy w prędkości dmuchawy II i III bieg?
Jak włączam z zimnego na ciepłe, to słychać klapkę jak się zamyka lub otwiera,
czy jej nieszczelność by dawała tak znaczną utratę ciepła?
Gdzie znajdują sie oporniki do biegów dmuchawy, czy każdy bieg ma osobny?
Rozbierałem panel od nawiewu i linki na miejscu, przesuwa się wszystko dobrze,
wygląda jakby było normalnie tam sprawne wszystko i nic nie spadło.
Czy u Was na IV biegu przy rozgrzanym silniku jest gorące powietrze,
czy za szybki strumień powietrza, żeby zdążył się ogrzać?
[B4 1.9 1Z] Słabe grzanie kabiny, brak III biegu dmuchawy
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Krzysiek 84 pisze:Sprawdź te blaszki - odnośnie 3 biegu.
Odnosnie słabej temperatury z nadmuchu , to do sprawdzenia klapy w mieszalniku czy są pokryte gąbką , czy już jej tam nie ma.
Jeśli ubywa kawałkami gąbka , to po wyjęciu kratek zobaczysz jej resztki , a i coś tam wydmucha tez i przez nie.
A te blaszki powinny być podobno wszystkie dogięte, czyli styk na stałe,
a pokrętło je rozwiera?
Od jakiegoś czasu, co jakiś czas kawałki czarnej gąbki polecą przez dmuchawę,
tylko coś czytałem, że żółta tam była, więc może czarna z innego miejsca?
To jak rozumiem te otwory, co są na klapkach powinny być zaklejone gąbką?
Tylko po co w zasadzie ta gąbka i otwory, jak mógłby być jeden kawałek plastiku
zamiast tego, ta gąbka coś daje, czy równie dobrze można to zakleić na stałe
te otwory i czy to jakaś specjalna musi być gąbka , grubość, przepuszczalność?
Jaka procedura dostania się do tych klapek przy avancie z klimą,
czy calą deskę rozdzielczą trzeba zdjąć?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Tutaj masz link do strony 34 obszernego tematu o wymianie nagrzewnicy, strona ta zaczyna się od mojego postu, w którym opisałem co nieco:
https://audi80.pl/topics75/all-b3-b ... 16,495.htm
Możesz ostatecznie blachą na poliuretan zaślepić otwory na klapach, jednak może być ciut gorszy efekt od pianki. Zresztą jak rozbierzesz zespoł nadmuchu to zobaczysz jak i z czym to się je. O ile rzeczywiście pianka tam Ci się wykruszyła, nie rozbieraj od razu tego bez sprawdzenia.
Sprawdź od razu czy Ci nagrzewnica nie cieknie. Ba, ja bym osobiście od razu zainwestował najlepiej w Behr Hella w ostateczności Nissens, jeśli zamontowana mimo braku uwag wygląda jakby miała tyle lat co auto.
https://audi80.pl/topics75/all-b3-b ... 16,495.htm
Możesz ostatecznie blachą na poliuretan zaślepić otwory na klapach, jednak może być ciut gorszy efekt od pianki. Zresztą jak rozbierzesz zespoł nadmuchu to zobaczysz jak i z czym to się je. O ile rzeczywiście pianka tam Ci się wykruszyła, nie rozbieraj od razu tego bez sprawdzenia.
Sprawdź od razu czy Ci nagrzewnica nie cieknie. Ba, ja bym osobiście od razu zainwestował najlepiej w Behr Hella w ostateczności Nissens, jeśli zamontowana mimo braku uwag wygląda jakby miała tyle lat co auto.