Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Słabe grzanie kabiny, brak III biegu dmuchawy

ODPOWIEDZ
TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

[B4 1.9 1Z] Słabe grzanie kabiny, brak III biegu dmuchawy

Post autor: TDI80 » 16 sty 2020, 23:36

Witam, po zmianie termostatu silnik mam dogrzany, ale kabinę już nie.

Jak niski bieg, to jeszcze w miarę ciepłe leci, ale mocniej jak dmucha, to moment ciepłe poleci i za chwilę ledwie letnie,
przy rozgrzanym silniku do 90 stopni prawie, nie wiem czemu?

A i jeszcze jedno jak u Was jest z biegami wentylatora i temperaturami bo u mnie jest tak:

I bieg - delikatnie prawie nie czuć powiew - jest cieple powietrze
II bieg - trochę mocniej dmucha - jest w miarę ciepłe powietrze
III bieg - dmucha identycznie jak na II biegu - jest w miarę ciepłe powietrze
IV bieg - mocno dmucha - powietrze minimalnie cieplejsze niż kabiny, ledwie letnie

Tak popatrzyłem na forum i blaszki oraz oporniki pojawiły się tematy oraz klapki,
czy kwestia niedogiętych blaszek przełącznika biegów dmuchawy
może być przyczyną, że brak różnicy w prędkości dmuchawy II i III bieg?

Jak włączam z zimnego na ciepłe, to słychać klapkę jak się zamyka lub otwiera,
czy jej nieszczelność by dawała tak znaczną utratę ciepła?

Gdzie znajdują sie oporniki do biegów dmuchawy, czy każdy bieg ma osobny?

Rozbierałem panel od nawiewu i linki na miejscu, przesuwa się wszystko dobrze,
wygląda jakby było normalnie tam sprawne wszystko i nic nie spadło.

Czy u Was na IV biegu przy rozgrzanym silniku jest gorące powietrze,
czy za szybki strumień powietrza, żeby zdążył się ogrzać?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5440
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 17 sty 2020, 07:17

Sprawdź te blaszki - odnośnie 3 biegu.

Odnosnie słabej temperatury z nadmuchu , to do sprawdzenia klapy w mieszalniku czy są pokryte gąbką , czy już jej tam nie ma.
Jeśli ubywa kawałkami gąbka , to po wyjęciu kratek zobaczysz jej resztki , a i coś tam wydmucha tez i przez nie.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 18 sty 2020, 18:27

Krzysiek 84 pisze:Sprawdź te blaszki - odnośnie 3 biegu.

Odnosnie słabej temperatury z nadmuchu , to do sprawdzenia klapy w mieszalniku czy są pokryte gąbką , czy już jej tam nie ma.
Jeśli ubywa kawałkami gąbka , to po wyjęciu kratek zobaczysz jej resztki , a i coś tam wydmucha tez i przez nie.


A te blaszki powinny być podobno wszystkie dogięte, czyli styk na stałe,
a pokrętło je rozwiera?

Od jakiegoś czasu, co jakiś czas kawałki czarnej gąbki polecą przez dmuchawę,
tylko coś czytałem, że żółta tam była, więc może czarna z innego miejsca?

To jak rozumiem te otwory, co są na klapkach powinny być zaklejone gąbką?

Tylko po co w zasadzie ta gąbka i otwory, jak mógłby być jeden kawałek plastiku
zamiast tego, ta gąbka coś daje, czy równie dobrze można to zakleić na stałe
te otwory i czy to jakaś specjalna musi być gąbka , grubość, przepuszczalność?

Jaka procedura dostania się do tych klapek przy avancie z klimą,
czy calą deskę rozdzielczą trzeba zdjąć?

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 19 sty 2020, 14:57

Tutaj masz link do strony 34 obszernego tematu o wymianie nagrzewnicy, strona ta zaczyna się od mojego postu, w którym opisałem co nieco:
https://audi80.pl/topics75/all-b3-b ... 16,495.htm
Możesz ostatecznie blachą na poliuretan zaślepić otwory na klapach, jednak może być ciut gorszy efekt od pianki. Zresztą jak rozbierzesz zespoł nadmuchu to zobaczysz jak i z czym to się je. O ile rzeczywiście pianka tam Ci się wykruszyła, nie rozbieraj od razu tego bez sprawdzenia.

Sprawdź od razu czy Ci nagrzewnica nie cieknie. Ba, ja bym osobiście od razu zainwestował najlepiej w Behr Hella w ostateczności Nissens, jeśli zamontowana mimo braku uwag wygląda jakby miała tyle lat co auto. :-)
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga