Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 3A] Wyłącza się zawór dodatkowego powietrza

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
xcvz12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 28 wrz 2017, 22:15

[B3 2.0 3A] Wyłącza się zawór dodatkowego powietrza

Post autor: xcvz12 » 02 lut 2020, 22:19

Witam juz od długiego czasu borykam się z problemem wyłączającego się zaworu dodatkowego powietrza ( silnika krokowego). Problem polega na tym, że silnik jak się rozgrzeje i zaczne hamować silnikiem to po jakimś czasie zawór przestaje dzialac. Sterownik wyłącza go. Wtedy obroty biegu jałowego są 200-400 obr/min. Po wyłączeniu zapłonu i włączeniu działa spowrotem (robię tak na biegu;)). Silnik wtedy ma normalne obroty ok 800obr/min. Prócz tego tez nie zawsze silnik po wciśnięciu sprzęgła czy tez gazu utrzymuje obroty ( spadają do 200-400 i później rosną do 800)

Zawór dodatkowego powietrza pół roku temu wymieniony.
Jak nie hamuje silnikiem to jest ok
Auto jest zasilane LPG lecz dzieje się to na LPG i PB
Jest to dręczący problem w trasie bo z reguły cały czas się wyłącza :(

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 lut 2020, 16:54

xcvz12 pisze:zaworu dodatkowego powietrza ( silnika krokowego)
to nie jest to samo więc nie wiem o co Ci dokładnie chodzi?
Ale moim zdaniem jest nieszczelność być może na podciśnieniu.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 03 lut 2020, 18:25

W NG ECU porzuca sterowanie tym zaworem zwykle gdy jest problem z czujnikiem położenia klapy przepływomierza. Np. gdy przed odpaleniem napięcie jest ponad 0,2V.

Daro_GST
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 08 kwie 2013, 20:48
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: Daro_GST » 03 lut 2020, 19:48

maciek889 pisze:W NG ECU porzuca sterowanie tym zaworem zwykle gdy jest problem z czujnikiem położenia klapy przepływomierza. Np. gdy przed odpaleniem napięcie jest ponad 0,2V.
Przepływomierz w NG??? <niedowiarek>

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 lut 2020, 20:11

Daro_GST pisze:Przepływomierz w NG???
a co nie ma? ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 lut 2020, 20:12

Coś taki zdziwiony?? NG posiada przepływomierz...


Niestety macku myśle 3A+LPG = BUUMM i rozwalona klapka....

xcvz12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 28 wrz 2017, 22:15

Post autor: xcvz12 » 08 lut 2020, 19:03

Chodzi mi oObrazek


Odnośnie szczelności to jest wszystko jak ma być


Potencjometr klapy przepływomierza sprawdze jutro

[ Dodano: 2020-02-08, 19:03 ]
Przepraszam za zwłokę odpowiedzi
Winą jest źle ustawiony ten potencjometr klapy przepływomierza

Teraz mam pytanie jak się go ustawia. Próbowałem według różnych poradników lecz jak ustawie 0.05V na zapłonie to na jałowych mam ~1V. Wtedy krokowy wyłącza się od razu po złapaniu temperatury. Jak go ustawilem na biegu jałowym ~0.65V to nie wyłączył mi się ani razu lecz czasem jak się puści nogę z gazu to obroty spadają do 200 i później rosną do 800

Odnośnie potencjometr działa płynnie bez skokow. Został również wyczyszczony. I ten potencjometr jest bez śruby regulacyjnej tylko po przez przesunięcie go się reguluje napięcie

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 23 lut 2020, 10:56

xcvz12 pisze:Teraz mam pytanie jak się go ustawia.
---
20-6a-ustawienie-potencjometra-ke-motronic-t64818.html
---
W naszych 80takch wszystkie potencjomerty są do wymiany.
Oryginalny potencjometr Bosch wytrzymuje od 150.000 do 200.000 km :(

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 23 lut 2020, 15:52

W naszych 80takch wszystkie potencjomerty są do wymiany.
Albo naprawy jeśli konstrukcja pozwala, może ona być jedno- lub kilkurazowa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl