Witam juz od długiego czasu borykam się z problemem wyłączającego się zaworu dodatkowego powietrza ( silnika krokowego). Problem polega na tym, że silnik jak się rozgrzeje i zaczne hamować silnikiem to po jakimś czasie zawór przestaje dzialac. Sterownik wyłącza go. Wtedy obroty biegu jałowego są 200-400 obr/min. Po wyłączeniu zapłonu i włączeniu działa spowrotem (robię tak na biegu;)). Silnik wtedy ma normalne obroty ok 800obr/min. Prócz tego tez nie zawsze silnik po wciśnięciu sprzęgła czy tez gazu utrzymuje obroty ( spadają do 200-400 i później rosną do 800)
Zawór dodatkowego powietrza pół roku temu wymieniony.
Jak nie hamuje silnikiem to jest ok
Auto jest zasilane LPG lecz dzieje się to na LPG i PB
Jest to dręczący problem w trasie bo z reguły cały czas się wyłącza
W NG ECU porzuca sterowanie tym zaworem zwykle gdy jest problem z czujnikiem położenia klapy przepływomierza. Np. gdy przed odpaleniem napięcie jest ponad 0,2V.
maciek889 pisze:W NG ECU porzuca sterowanie tym zaworem zwykle gdy jest problem z czujnikiem położenia klapy przepływomierza. Np. gdy przed odpaleniem napięcie jest ponad 0,2V.
[ Dodano: 2020-02-08, 19:03 ]
Przepraszam za zwłokę odpowiedzi
Winą jest źle ustawiony ten potencjometr klapy przepływomierza
Teraz mam pytanie jak się go ustawia. Próbowałem według różnych poradników lecz jak ustawie 0.05V na zapłonie to na jałowych mam ~1V. Wtedy krokowy wyłącza się od razu po złapaniu temperatury. Jak go ustawilem na biegu jałowym ~0.65V to nie wyłączył mi się ani razu lecz czasem jak się puści nogę z gazu to obroty spadają do 200 i później rosną do 800
Odnośnie potencjometr działa płynnie bez skokow. Został również wyczyszczony. I ten potencjometr jest bez śruby regulacyjnej tylko po przez przesunięcie go się reguluje napięcie