Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Olej na uszczelce głowicy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

[B4 2.0 ABK] Olej na uszczelce głowicy

Post autor: elektronic » 08 lut 2020, 23:09

Witajcie, problem jak w temacie. Pojawił się jakiś wyciek oleju między głowicą a uszczelką, dodatkowo w zaznaczonym miejscu co jakiś czas pokazuje się bąbelek, jakby powietrze wychodziło. Czyżby uszczelka się skończyła?

Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 08 lut 2020, 23:20

Po króćcu może spływa coś płynu trochę.

Przemyj zmywaczem do hamulców i obserwuj i obadaj tam przewód przy króćcu.
Bo widać , że inny odcień ten plastik ma na dole.

Ewentualnie zlać trochę płynu , zdjąć gumowy przewód , umyc to dokładnie z resztek płynu i odtłuścić , skręcić dobrą opaska , ale nie ślimakową i obserwować.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 lut 2020, 08:34

To jest typowa usterka dla silników Pb puściła uszczelka pod głowica.. Zobacz czy odma drożna..

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 09 lut 2020, 19:50

Leci z kanału powrotnego do miski oleju ten 2 a 3 garem :) Jeździłem z tym 3 lata w tym 4 razy nad morze. Nic się nie działo specjalnego ale, że miałem urlop i mi się nudziło to zrobiłem z tym porządek :) Tam na uszczelce jest taki gumowy oring i w tym miejscu robią się wżery na bloku i głowicy

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 09 lut 2020, 21:10

Widzę że będę miał kolejną robotę przy aucie, bo nie lubię jak mi coś z silnika cieknie.
xRead pisze: Tam na uszczelce jest taki gumowy oring i w tym miejscu robią się wżery na bloku i głowicy
To mnie trochę zmartwiłeś. Pewnie trzeba będzie blok szlifować?

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 09 lut 2020, 22:17

Blok stary gruby żeliwny kloc ;) Wystarczy oczyścić ;) Głowica po planowaniu pewnie zniknie to a uszczelka zrobi swoje. Ale akurat nie musisz mieć czegoś takiego to nie szkodliwe pocenie się silnika :)

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 10 lut 2020, 17:08

Co ile wymieniasz płyn chłodniczy i jaki lejesz? Może to mieć pewny wpływ na degradację wszelkich uszczelek i powierzchni, w tym głowicy.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 10 lut 2020, 18:20

Jeśli chodzi o mnie to Dynagel 2000 wymiana co rok

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 11 lut 2020, 21:39

OK, a kolega elektronic co ile zmienia?
Pamiętajmy, że niedbalstwo poprzedników może się też zemścić po długim czasie.

Zahaczam o tę kwestię, bo pół roku temu zmieniłem płyn z Petrygo Q na jakieś zlewy z kanistra, niby też Petrygo i się dziwne rzeczy dzieją. <niedowiarek> Płyn się rudy robi, co na orlenowskim w oryginalnym opakowaniu kompletnie nie miało miejsca nawet po dwóch latach. Jak dla mnie ewidentnie korozja układu (oczywiście na dniach robię płukankę i wlewam Dynagel 2000+) i stąd przypuszczenia co kiepski/stary płyn może narobić w układzie.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 12 lut 2020, 12:44

Więc z końcem 2017-go kupiłem na Motoneo MANNOL AG13 ZIELONY, (i chyba jakoś w tym czasie też zalałem układ, ale wziąłem za mało i dolałem bodajże z K2, bo wcześniej kojarze go miałem, no ale to już nie pamiętam dokładnie). W tamtym roku kupiłem Płyn G11 4CAR. Ale teraz rozwaliłem sobie chłodnicę i jak założę nową to zaleję K2 (kupiłem koncentrat). Wcześniejszych płynów nie pamiętam. I jeszcze jedna ciekawostka. Sporo wcześniej przestała grzać nagrzewnica (ale i tak jeździłem mimo tego) to ją wziąłem przepłukałem. Ile tam rudego było...

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 13 lut 2020, 00:11

Ja zalewam Febi G12.

Kiedyś to też miałem zalewane Kuler K2 , ale nic nie działo się i nie miałem z nim problemów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl