Witam
Kupiłem Audi 90 B3 z silnikiem 2.2 KV. Samochód posiada instalację LPG która jest do uruchomienia. I tu moje pytanie czy warto - bo jak wiadomo silnik jest na wtrysku mechanicznym który ponoć jest problematyczny jeśli chodzi o instalacje LPG.
Wiem że można przerobić wtrysk mechaniczny na EFI i założyć sekwencje ale wtedy koszta są ogromne (zestaw EFI od K-Jet Killers 2000 zł + sekwencja 4000 zł to mamy 6000 zł ) więc taka opcja odpada.
Myślałem też żeby przerobić wtrysk mechaniczny na EFI i uruchomić tą instalację np. na sterowniku BINGO-M (mam taką prostą instalację w VW Golfie mk2 i bardzo sobie chwalę).
Jest jakiś pewny i w miarę tani sposób aby użytkować taki samochód na LPG?
[B3 2.2 KV] Kilka pytań odnośnie LPG
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Sekwencja może wyjść taniej, bo już masz zbiornik i pewnie też wbity gaz w dowód. Tylko nie każdy by zechciał montować do przeróbki mechanicznego wtrysku a jak już zamontuje to może nie dać rady tego ustawić bo możliwe że będzie to chodzić bez korekty z sondy i wtedy trzeba stroić taką sekwencje sondą szerokopasmową.
A jak masz sprawny mechaniczny wtrysk to możesz wsadzić sam sterownik elektronicznego wtrysku za 600-700zł i zrobić tylko sekwencyjny gaz pozostawiając mechaniczny wtrysk do benzyny.
A jak masz sprawny mechaniczny wtrysk to możesz wsadzić sam sterownik elektronicznego wtrysku za 600-700zł i zrobić tylko sekwencyjny gaz pozostawiając mechaniczny wtrysk do benzyny.
Tylko do mechanicznego wtrysku to nie takie łatwe bo potrzebny jest jeszcze sterownik typu ecumaster do generowania sygnałów wtrysku benzynowego.Kogutiru pisze:Jeśli masz juz wbity w dowód instalacje lpg to kupujesz sterownik wtryski używane i przerabiasz samemu schematy na necie i mieścisz sie w 500zl za instalacje
No racja, zbiornik z papierami i rurka jest, gaz wbity w dowód jest. Jutro zadzwonię i zapytam jaki koszt modyfikacji instalacji na sekwencje.maciek889 pisze:Sekwencja może wyjść taniej, bo już masz zbiornik i pewnie też wbity gaz w dowód. Tylko nie każdy by zechciał montować do przeróbki mechanicznego wtrysku a jak już zamontuje to może nie dać rady tego ustawić bo możliwe że będzie to chodzić bez korekty z sondy i wtedy trzeba stroić taką sekwencje sondą szerokopasmową.
Trochę boję się tego wtrysku mechanicznego. Ktoś robił konwersję na EFI i powie czy warto? U K-Jet Killers można kupić tańszą opcję z regenerowanymi wtryskami za 1670 zł, na Allegro są jeszcze tańsze zestawy u użytkownika emanuel333.