Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.2 KV] Kilka pytań odnośnie LPG

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

[B3 2.2 KV] Kilka pytań odnośnie LPG

Post autor: BigZ25 » 17 lut 2020, 14:12

Witam
Kupiłem Audi 90 B3 z silnikiem 2.2 KV. Samochód posiada instalację LPG która jest do uruchomienia. I tu moje pytanie czy warto - bo jak wiadomo silnik jest na wtrysku mechanicznym który ponoć jest problematyczny jeśli chodzi o instalacje LPG.

Wiem że można przerobić wtrysk mechaniczny na EFI i założyć sekwencje ale wtedy koszta są ogromne (zestaw EFI od K-Jet Killers 2000 zł + sekwencja 4000 zł to mamy 6000 zł :| ) więc taka opcja odpada.

Myślałem też żeby przerobić wtrysk mechaniczny na EFI i uruchomić tą instalację np. na sterowniku BINGO-M (mam taką prostą instalację w VW Golfie mk2 i bardzo sobie chwalę).

Jest jakiś pewny i w miarę tani sposób aby użytkować taki samochód na LPG?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 lut 2020, 15:34

BigZ25, najtańszy pewnie będzie blos - na forum opisywany. O ile dasz radę sobie go wyregulować.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Kogutiru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AGG+lpg
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Kogutiru » 17 lut 2020, 17:38

Jeśli masz juz wbity w dowód instalacje lpg to kupujesz sterownik wtryski używane i przerabiasz samemu schematy na necie i mieścisz sie w 500zl za instalacje

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4656
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 lut 2020, 18:41

Sekwencja może wyjść taniej, bo już masz zbiornik i pewnie też wbity gaz w dowód. Tylko nie każdy by zechciał montować do przeróbki mechanicznego wtrysku a jak już zamontuje to może nie dać rady tego ustawić bo możliwe że będzie to chodzić bez korekty z sondy i wtedy trzeba stroić taką sekwencje sondą szerokopasmową.

A jak masz sprawny mechaniczny wtrysk to możesz wsadzić sam sterownik elektronicznego wtrysku za 600-700zł i zrobić tylko sekwencyjny gaz pozostawiając mechaniczny wtrysk do benzyny.
Kogutiru pisze:Jeśli masz juz wbity w dowód instalacje lpg to kupujesz sterownik wtryski używane i przerabiasz samemu schematy na necie i mieścisz sie w 500zl za instalacje
Tylko do mechanicznego wtrysku to nie takie łatwe bo potrzebny jest jeszcze sterownik typu ecumaster do generowania sygnałów wtrysku benzynowego.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Post autor: BigZ25 » 17 lut 2020, 19:27

maciek889 pisze:Sekwencja może wyjść taniej, bo już masz zbiornik i pewnie też wbity gaz w dowód. Tylko nie każdy by zechciał montować do przeróbki mechanicznego wtrysku a jak już zamontuje to może nie dać rady tego ustawić bo możliwe że będzie to chodzić bez korekty z sondy i wtedy trzeba stroić taką sekwencje sondą szerokopasmową.
No racja, zbiornik z papierami i rurka jest, gaz wbity w dowód jest. Jutro zadzwonię i zapytam jaki koszt modyfikacji instalacji na sekwencje.

Trochę boję się tego wtrysku mechanicznego. Ktoś robił konwersję na EFI i powie czy warto? U K-Jet Killers można kupić tańszą opcję z regenerowanymi wtryskami za 1670 zł, na Allegro są jeszcze tańsze zestawy u użytkownika emanuel333.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 lut 2020, 19:35

BigZ25, wszystko zależy od stanu silnika i auta, to już sam sobie możesz odpowiedzieć. Bo podstawowe pytanie jest - czy warto? Tyle pchać kasy.
WRC is for boys.
Group B was for men.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4656
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 lut 2020, 19:53

Co do przeróbek na EFI, które widziałem to zwykle największy problem był, że wolne obroty lubiły czasami przyfalować a tak pod względem mocy i jazdy chodziło to całkiem nieźle. Ale pamiętaj że samochód ma też swoje lata więc może się psuć też sporo rzeczy poza wtryskiem.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga