Witam
Kupiłem Audi 90 B3 z silnikiem 2.2 KV. Samochód posiada instalację LPG która jest do uruchomienia. I tu moje pytanie czy warto - bo jak wiadomo silnik jest na wtrysku mechanicznym który ponoć jest problematyczny jeśli chodzi o instalacje LPG.
Wiem że można przerobić wtrysk mechaniczny na EFI i założyć sekwencje ale wtedy koszta są ogromne (zestaw EFI od K-Jet Killers 2000 zł + sekwencja 4000 zł to mamy 6000 zł ) więc taka opcja odpada.
Myślałem też żeby przerobić wtrysk mechaniczny na EFI i uruchomić tą instalację np. na sterowniku BINGO-M (mam taką prostą instalację w VW Golfie mk2 i bardzo sobie chwalę).
Jest jakiś pewny i w miarę tani sposób aby użytkować taki samochód na LPG?
[B3 2.2 KV] Kilka pytań odnośnie LPG
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4656
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Sekwencja może wyjść taniej, bo już masz zbiornik i pewnie też wbity gaz w dowód. Tylko nie każdy by zechciał montować do przeróbki mechanicznego wtrysku a jak już zamontuje to może nie dać rady tego ustawić bo możliwe że będzie to chodzić bez korekty z sondy i wtedy trzeba stroić taką sekwencje sondą szerokopasmową.
A jak masz sprawny mechaniczny wtrysk to możesz wsadzić sam sterownik elektronicznego wtrysku za 600-700zł i zrobić tylko sekwencyjny gaz pozostawiając mechaniczny wtrysk do benzyny.
A jak masz sprawny mechaniczny wtrysk to możesz wsadzić sam sterownik elektronicznego wtrysku za 600-700zł i zrobić tylko sekwencyjny gaz pozostawiając mechaniczny wtrysk do benzyny.
Tylko do mechanicznego wtrysku to nie takie łatwe bo potrzebny jest jeszcze sterownik typu ecumaster do generowania sygnałów wtrysku benzynowego.Kogutiru pisze:Jeśli masz juz wbity w dowód instalacje lpg to kupujesz sterownik wtryski używane i przerabiasz samemu schematy na necie i mieścisz sie w 500zl za instalacje
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
No racja, zbiornik z papierami i rurka jest, gaz wbity w dowód jest. Jutro zadzwonię i zapytam jaki koszt modyfikacji instalacji na sekwencje.maciek889 pisze:Sekwencja może wyjść taniej, bo już masz zbiornik i pewnie też wbity gaz w dowód. Tylko nie każdy by zechciał montować do przeróbki mechanicznego wtrysku a jak już zamontuje to może nie dać rady tego ustawić bo możliwe że będzie to chodzić bez korekty z sondy i wtedy trzeba stroić taką sekwencje sondą szerokopasmową.
Trochę boję się tego wtrysku mechanicznego. Ktoś robił konwersję na EFI i powie czy warto? U K-Jet Killers można kupić tańszą opcję z regenerowanymi wtryskami za 1670 zł, na Allegro są jeszcze tańsze zestawy u użytkownika emanuel333.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4656
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Co do przeróbek na EFI, które widziałem to zwykle największy problem był, że wolne obroty lubiły czasami przyfalować a tak pod względem mocy i jazdy chodziło to całkiem nieźle. Ale pamiętaj że samochód ma też swoje lata więc może się psuć też sporo rzeczy poza wtryskiem.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga