Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Cabrio nie dzialaja elektryczne szyby

dirtydiana
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 29 lis 2015, 13:53

Post autor: dirtydiana » 21 paź 2019, 16:44

szukam szukam, choć cieżko bo jak sie trafi o odpowiednim numerze to cena kosmos ;/

Awatar użytkownika
powolniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 23 paź 2016, 23:34

Post autor: powolniak » 21 lut 2020, 10:38

Witam
podpinam się pod temat, pytanie kieruję głównie do kolegi Jarewy:
Czy w podnoszeniu prawej szyby przedniej bierze udział jeszcze inny przekaźnik, niż centralny 367? Prawa przednia szyba podnosi się wolno i niekiedy zatrzymuje, gdy na jej silniczek podaję napięcie z wtyczki załączającej szybę lewą (boczki drzwi zdemontowane, kable silniczków podpięte "na krzyż" z wykorzystaniem przedłużki:) szyba zaczyna działać prawie normalnie.
Czyli wina leży w linii zasilającej, a obejmującej przekaźnik lub przekaźniki i kable, no ale kable raczej mało podejrzane:)
Jeśli błędnie analizuję proszę o korektę
Pozdrawiam Marcin

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 lut 2020, 11:47

Przekaźniki nie... O ile działa lewa i tylne bez błędnie szukaj winy w włączniku od kierowcy i od pasażera.. Te dwa włączniki są powiązane i jeden bez drugiego nie będzie działał.. Ewentualnie kabelki urwane w przelotce dzwi ale to rzadkość...

Awatar użytkownika
powolniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 23 paź 2016, 23:34

Post autor: powolniak » 21 lut 2020, 20:10

hmm.. ale centralny włącznik szyb (ten od równoczesnego opuszczania wszystkich szyb) nie będzie miał znaczenia mam nadzieje?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 lut 2020, 21:04

Ten centralny jakby szwankowały przekaźniki mówił byś o prawej przedniej i dwuch tylnych... Wtedy tak miało by znaczenie... Ale piszesz tylko o prawej przedniej...

Awatar użytkownika
powolniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 23 paź 2016, 23:34

Post autor: powolniak » 22 lut 2020, 07:12

no jasny niech to szlak. Raczej źle instynktownie pojmowałem zasadę działania , w przekaźnniku 367 są tylko trzy cewy a nie cztery, czyli nie jest tak że każda steruje osobną szybą... patrze na jedyny dostępny mi schemat i widzę jeszcze przekaźnik zamykający i następny otwierający, raczej to nie ich wina skoro są wspólne dla systemu, tym niemniej gdzież one są?
I nastepne fundamentalne pytanie, jaki element odpowiada za stopniowe wyłączanie się szyby przy dojeżdzaniu do końca?
Czy to jakiś układ mierzący prąd, i jeśli jego wartość zbyt rośnie (opór na szybie przy końcu ruchu) zmniejsza/zdejmuje napięcie?
Ps dziękuję koledzei za zaangażowanie:)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 lut 2020, 08:30

powolniak pisze:w przekaźnniku 367 są tylko trzy cewy a nie cztery
Trzy jedna ogólna do wszystkich szyb daje napięcia , a dwa pozostałe tylko do szyby kierowcy ponieważ szyba kierowcy jest na całkiem innej zasadzie.
powolniak pisze: widzę jeszcze przekaźnik zamykający i następny otwierający
To są dwa przekaźniki do guzika centralnego sterowane przez sterownik dachu i one sterują tylko prawa przednią szybą i dwoma tylnymi. Od kierowcy sterują własnie te dwa w przekaźniku 367 centralny przycisk .
powolniak pisze:jaki element odpowiada za stopniowe wyłączanie się szyby przy dojeżdzaniu do końca?
W aucie nie ma takiego czegoś o ile w centralnym jest czasówka tak w ręcznym żadnego wyłączania następuje zatrzymanie silnika i prąd zwarciowy. I prąd zwarciowy jest tak długo jak trzymamy przycisk lub wywali nam bezpiecznik samo resetujący z powodu przekroczenia prądu...

Awatar użytkownika
powolniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 23 paź 2016, 23:34

Post autor: powolniak » 23 lut 2020, 08:08

ogromne dzięki !!!
nie sądziłem że prąd zwarciowy może być konstrukcyjnie tak długo przytrzymywany...jeśli za wyłączenie odpowiadają te "małe aluminiowe bezpieczniki z zieloną górą" to wybito na nich aż 30A, co daje przecież mocne grzanie się układu... chyba że rozkłada się to po trochu na kable , wyłączniki, silniczek etc:) a pamiętam że przyciski sterujące przytrzymywałem długo już przy zamkniętej szybie i nie wyłączało..
czy może ten "powtarzalny wyłącznik termiczny" jest tak sprawny że zadziałał, a ja tego nie zauważyłem...

[ Dodano: 2020-02-22, 11:01 ]
może coś wyniknie z faktu że gdy prawa przednia szyba się blokuje, zaczyna samoistnie opuszczać się prawa tylna . idę dalej rozbebeszać auto

[ Dodano: 2020-02-23, 08:08 ]
Jeszcze prośba o pomoc w zlokalizowaniu dwu przekaźników, jednego od zamykania, drugiego od otwierania szyb. widzę je na schemacie, i chciałbym także je sprawddzić, zanim kupię przełączniki szyb.
Bronię się też rękami i nogami przed pruciem tapicerki i sprawdzaniem kabli, w tym aucie to siermiężna robota!
ech, dużo bym dał za manuala, do mojego modelu..

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 lut 2020, 08:34

powolniak pisze:może coś wyniknie z faktu że gdy prawa przednia szyba się blokuje, zaczyna samoistnie opuszczać się prawa tylna
A czemu o tym nie pisałeś wcześniej ? bo to zmienia postać rzeczy.....


Musiał byś zrobić test odłaczycz tylne silniki szyb, bo to co później napisałeś wynika jakby na przekaźniku od centralnego guzika gubiło masę.....

Przekaźniki od centralnego dwa są za tylnym oparciem tam gdzie sterownik dachu....

powolniak pisze:czy może ten "powtarzalny wyłącznik termiczny" jest tak sprawny że zadziałał, a ja tego nie zauważyłem...

Jak by zadziałał to bys raczej zauważył bo on na 2 min odłączy prąd... Ten bezpiecznik termiczny chwilowo jest w stanie wytrzymać nawet 100A.... To nie jest tak jak zwykły że przekroczy prąd i zadziała... Termiczny działa na innej zasadzie długotrwałe przekroczenie prądu większego niź specyfikacja powoduje zadziałanie...

Awatar użytkownika
powolniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 23 paź 2016, 23:34

Post autor: powolniak » 23 lut 2020, 10:41

To zachowanie szyb tylnych zauważyłem dopiero wczoraj, możliwe że problem zwyczajnie narasta i pojawiają się nowe objawy. Właściwie mnie to cieszy bo będę zmuszony znaleźć przyczynę:)
Słaba masa jako powód też wtedy od razu się mi nasunęła:)
Więc wyciągnąłem przekaźnik 367 i założyłem mostek plusowy w gniazdo, masę na wyłącznik szyb podałem bezpośrednio
Odpiecie tylnych silniczków miało być następnym krokiem, ale ech to ściąganie tylnych boczków...
Jednak przekaźników za tylną kanapą nie znalazłem, widzę tam tylko sterownik dachu oraz moduł abs:(

[ Dodano: 2020-02-23, 10:41 ]
pisze to i myślę że jestem zwykły osioł-miałem podać masę też na przełącznik szyby prawy..lub jednak go podmienić kupując używkę, może tam masa "się gubi" i prąd wraca przez obwody szyb tylnych
Wrzucę zdjęcia, gdzie miały by być przekaźniki zamykania/otwierania szyb za kanapą?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 lut 2020, 11:33

Który rok cabrio??

Normalnie sterownik powinien być jak zdjecie po prawej stronie i tam koło niego dwa przekąźniki....


Daj zdjecie przekaźników spod kierownicy... Ale pewnie bedzie ukryte w którymś boczku jak cos szukaj przekaznik 203 ma byc ich dwa blsiko siebie

Awatar użytkownika
powolniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 23 paź 2016, 23:34

Post autor: powolniak » 23 lut 2020, 11:53

rok 1997, tdi z fotelami recaro :-D

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 lut 2020, 12:03

Dwa u góry 203

Nie widzę tego szerokiego 367??

Awatar użytkownika
powolniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 23 paź 2016, 23:34

Post autor: powolniak » 23 lut 2020, 20:24

zdemontowany na czas testów:) w gnieździe założone mostki

[ Dodano: 2020-02-23, 20:24 ]
wreszcie drgnęło!!!!!Po podaniu dobrej masy na kabel przy przełącznikach w drzwiach kierowcy działa!!!
Teraz już"tyko "znaleźć co jest na drugiej stroni kabla:)Ale i tak już witam się z gąską:)
ponownie dziękuję za podpowiedzi i porady!!!!

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8383
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 lut 2020, 20:50

Zalezy jaki kabel który...

Musisz brać pod uwagę że masy są przełaczane tymi przekaźnikami...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lusterka, szyby, szyberdach.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga