[B4 2.0 ABK] Cabrio nie dzialaja elektryczne szyby
-
- Forum Audi 80
- Posty: 157
- Rejestracja: 29 lis 2015, 13:53
Witam
podpinam się pod temat, pytanie kieruję głównie do kolegi Jarewy:
Czy w podnoszeniu prawej szyby przedniej bierze udział jeszcze inny przekaźnik, niż centralny 367? Prawa przednia szyba podnosi się wolno i niekiedy zatrzymuje, gdy na jej silniczek podaję napięcie z wtyczki załączającej szybę lewą (boczki drzwi zdemontowane, kable silniczków podpięte "na krzyż" z wykorzystaniem przedłużki:) szyba zaczyna działać prawie normalnie.
Czyli wina leży w linii zasilającej, a obejmującej przekaźnik lub przekaźniki i kable, no ale kable raczej mało podejrzane:)
Jeśli błędnie analizuję proszę o korektę
Pozdrawiam Marcin
podpinam się pod temat, pytanie kieruję głównie do kolegi Jarewy:
Czy w podnoszeniu prawej szyby przedniej bierze udział jeszcze inny przekaźnik, niż centralny 367? Prawa przednia szyba podnosi się wolno i niekiedy zatrzymuje, gdy na jej silniczek podaję napięcie z wtyczki załączającej szybę lewą (boczki drzwi zdemontowane, kable silniczków podpięte "na krzyż" z wykorzystaniem przedłużki:) szyba zaczyna działać prawie normalnie.
Czyli wina leży w linii zasilającej, a obejmującej przekaźnik lub przekaźniki i kable, no ale kable raczej mało podejrzane:)
Jeśli błędnie analizuję proszę o korektę
Pozdrawiam Marcin
no jasny niech to szlak. Raczej źle instynktownie pojmowałem zasadę działania , w przekaźnniku 367 są tylko trzy cewy a nie cztery, czyli nie jest tak że każda steruje osobną szybą... patrze na jedyny dostępny mi schemat i widzę jeszcze przekaźnik zamykający i następny otwierający, raczej to nie ich wina skoro są wspólne dla systemu, tym niemniej gdzież one są?
I nastepne fundamentalne pytanie, jaki element odpowiada za stopniowe wyłączanie się szyby przy dojeżdzaniu do końca?
Czy to jakiś układ mierzący prąd, i jeśli jego wartość zbyt rośnie (opór na szybie przy końcu ruchu) zmniejsza/zdejmuje napięcie?
Ps dziękuję koledzei za zaangażowanie:)
I nastepne fundamentalne pytanie, jaki element odpowiada za stopniowe wyłączanie się szyby przy dojeżdzaniu do końca?
Czy to jakiś układ mierzący prąd, i jeśli jego wartość zbyt rośnie (opór na szybie przy końcu ruchu) zmniejsza/zdejmuje napięcie?
Ps dziękuję koledzei za zaangażowanie:)
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8406
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Trzy jedna ogólna do wszystkich szyb daje napięcia , a dwa pozostałe tylko do szyby kierowcy ponieważ szyba kierowcy jest na całkiem innej zasadzie.powolniak pisze:w przekaźnniku 367 są tylko trzy cewy a nie cztery
To są dwa przekaźniki do guzika centralnego sterowane przez sterownik dachu i one sterują tylko prawa przednią szybą i dwoma tylnymi. Od kierowcy sterują własnie te dwa w przekaźniku 367 centralny przycisk .powolniak pisze: widzę jeszcze przekaźnik zamykający i następny otwierający
W aucie nie ma takiego czegoś o ile w centralnym jest czasówka tak w ręcznym żadnego wyłączania następuje zatrzymanie silnika i prąd zwarciowy. I prąd zwarciowy jest tak długo jak trzymamy przycisk lub wywali nam bezpiecznik samo resetujący z powodu przekroczenia prądu...powolniak pisze:jaki element odpowiada za stopniowe wyłączanie się szyby przy dojeżdzaniu do końca?
ogromne dzięki !!!
nie sądziłem że prąd zwarciowy może być konstrukcyjnie tak długo przytrzymywany...jeśli za wyłączenie odpowiadają te "małe aluminiowe bezpieczniki z zieloną górą" to wybito na nich aż 30A, co daje przecież mocne grzanie się układu... chyba że rozkłada się to po trochu na kable , wyłączniki, silniczek etc:) a pamiętam że przyciski sterujące przytrzymywałem długo już przy zamkniętej szybie i nie wyłączało..
czy może ten "powtarzalny wyłącznik termiczny" jest tak sprawny że zadziałał, a ja tego nie zauważyłem...
[ Dodano: 2020-02-22, 11:01 ]
może coś wyniknie z faktu że gdy prawa przednia szyba się blokuje, zaczyna samoistnie opuszczać się prawa tylna . idę dalej rozbebeszać auto
[ Dodano: 2020-02-23, 08:08 ]
Jeszcze prośba o pomoc w zlokalizowaniu dwu przekaźników, jednego od zamykania, drugiego od otwierania szyb. widzę je na schemacie, i chciałbym także je sprawddzić, zanim kupię przełączniki szyb.
Bronię się też rękami i nogami przed pruciem tapicerki i sprawdzaniem kabli, w tym aucie to siermiężna robota!
ech, dużo bym dał za manuala, do mojego modelu..
nie sądziłem że prąd zwarciowy może być konstrukcyjnie tak długo przytrzymywany...jeśli za wyłączenie odpowiadają te "małe aluminiowe bezpieczniki z zieloną górą" to wybito na nich aż 30A, co daje przecież mocne grzanie się układu... chyba że rozkłada się to po trochu na kable , wyłączniki, silniczek etc:) a pamiętam że przyciski sterujące przytrzymywałem długo już przy zamkniętej szybie i nie wyłączało..
czy może ten "powtarzalny wyłącznik termiczny" jest tak sprawny że zadziałał, a ja tego nie zauważyłem...
[ Dodano: 2020-02-22, 11:01 ]
może coś wyniknie z faktu że gdy prawa przednia szyba się blokuje, zaczyna samoistnie opuszczać się prawa tylna . idę dalej rozbebeszać auto
[ Dodano: 2020-02-23, 08:08 ]
Jeszcze prośba o pomoc w zlokalizowaniu dwu przekaźników, jednego od zamykania, drugiego od otwierania szyb. widzę je na schemacie, i chciałbym także je sprawddzić, zanim kupię przełączniki szyb.
Bronię się też rękami i nogami przed pruciem tapicerki i sprawdzaniem kabli, w tym aucie to siermiężna robota!
ech, dużo bym dał za manuala, do mojego modelu..
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8406
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
A czemu o tym nie pisałeś wcześniej ? bo to zmienia postać rzeczy.....powolniak pisze:może coś wyniknie z faktu że gdy prawa przednia szyba się blokuje, zaczyna samoistnie opuszczać się prawa tylna
Musiał byś zrobić test odłaczycz tylne silniki szyb, bo to co później napisałeś wynika jakby na przekaźniku od centralnego guzika gubiło masę.....
Przekaźniki od centralnego dwa są za tylnym oparciem tam gdzie sterownik dachu....
powolniak pisze:czy może ten "powtarzalny wyłącznik termiczny" jest tak sprawny że zadziałał, a ja tego nie zauważyłem...
Jak by zadziałał to bys raczej zauważył bo on na 2 min odłączy prąd... Ten bezpiecznik termiczny chwilowo jest w stanie wytrzymać nawet 100A.... To nie jest tak jak zwykły że przekroczy prąd i zadziała... Termiczny działa na innej zasadzie długotrwałe przekroczenie prądu większego niź specyfikacja powoduje zadziałanie...
To zachowanie szyb tylnych zauważyłem dopiero wczoraj, możliwe że problem zwyczajnie narasta i pojawiają się nowe objawy. Właściwie mnie to cieszy bo będę zmuszony znaleźć przyczynę:)
Słaba masa jako powód też wtedy od razu się mi nasunęła:)
Więc wyciągnąłem przekaźnik 367 i założyłem mostek plusowy w gniazdo, masę na wyłącznik szyb podałem bezpośrednio
Odpiecie tylnych silniczków miało być następnym krokiem, ale ech to ściąganie tylnych boczków...
Jednak przekaźników za tylną kanapą nie znalazłem, widzę tam tylko sterownik dachu oraz moduł abs:(
[ Dodano: 2020-02-23, 10:41 ]
pisze to i myślę że jestem zwykły osioł-miałem podać masę też na przełącznik szyby prawy..lub jednak go podmienić kupując używkę, może tam masa "się gubi" i prąd wraca przez obwody szyb tylnych
Wrzucę zdjęcia, gdzie miały by być przekaźniki zamykania/otwierania szyb za kanapą?
Słaba masa jako powód też wtedy od razu się mi nasunęła:)
Więc wyciągnąłem przekaźnik 367 i założyłem mostek plusowy w gniazdo, masę na wyłącznik szyb podałem bezpośrednio
Odpiecie tylnych silniczków miało być następnym krokiem, ale ech to ściąganie tylnych boczków...
Jednak przekaźników za tylną kanapą nie znalazłem, widzę tam tylko sterownik dachu oraz moduł abs:(
[ Dodano: 2020-02-23, 10:41 ]
pisze to i myślę że jestem zwykły osioł-miałem podać masę też na przełącznik szyby prawy..lub jednak go podmienić kupując używkę, może tam masa "się gubi" i prąd wraca przez obwody szyb tylnych
Wrzucę zdjęcia, gdzie miały by być przekaźniki zamykania/otwierania szyb za kanapą?
zdemontowany na czas testów:) w gnieździe założone mostki
[ Dodano: 2020-02-23, 20:24 ]
wreszcie drgnęło!!!!!Po podaniu dobrej masy na kabel przy przełącznikach w drzwiach kierowcy działa!!!
Teraz już"tyko "znaleźć co jest na drugiej stroni kabla:)Ale i tak już witam się z gąską:)
ponownie dziękuję za podpowiedzi i porady!!!!
[ Dodano: 2020-02-23, 20:24 ]
wreszcie drgnęło!!!!!Po podaniu dobrej masy na kabel przy przełącznikach w drzwiach kierowcy działa!!!
Teraz już"tyko "znaleźć co jest na drugiej stroni kabla:)Ale i tak już witam się z gąską:)
ponownie dziękuję za podpowiedzi i porady!!!!