Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

(B4 1.9 Tdi 90km) problem z kopceniem po 150km jazdy

ODPOWIEDZ
Patrycjusz12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 17 lis 2019, 12:17

(B4 1.9 Tdi 90km) problem z kopceniem po 150km jazdy

Post autor: Patrycjusz12 » 01 mar 2020, 09:29

Dzień dobry, walczę u mnie długi czas z pompą wtryskową. Była już regenerowana w 2 warsztatach. I każdy ręce rozkłada. I jak twierdzą winny może być nastawnik. Objawy to takie że samochód po około 150km 200km jazdy zaczyna strasznie kopcić. Tak jak by go zalewało. Wymieniłem już 2 komplety wtrysków. Kąt wtrysku ustawiałem u 2 elektryków jak i sam próbowałem komputerem Delphi i dalej to samo. Pompa wtryskowa zrobiona, wtryski też, to pozostaje mi nastawnik. Jeszcze zauważyłem że jak mu dam mocno po garach to auto zaczyna szarpać i traci moc i prawie żadnej reakcji na gaz nie ma. Komputer mam Kupiony od Pana MUNIOR ten co zmieniałem nastawnik z Bosch na pierburg, komputer jest wykluczony. Jedyny objaw który elektryk powiedział że nastawnik dziwnie wskazuje wartości od od 3.2mg/h i potrafi skoczyć do nawet 8mg/h i to będzie prawdopodnie problemem. Czy gdzie indziej szukać przyczyny?

[ Dodano: 2020-03-01, 09:29 ]
Dodam że teraz mam ustawione że pokazuje dawke paliwa między 6.9mg/h a 7.2mg/h się wacha na wolnych obrotach

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 mar 2020, 10:42

"przebieranie " obrotami i skacząca dawka paliwa ,to na 99,9% wina zanieczyszczonego nastawnika .
Patrycjusz12 pisze:Objawy to takie że samochód po około 150km 200km jazdy zaczyna strasznie kopcić. Tak jak by go zalewało.
A to to juz zupelnie co innego i z nastawnikiem raczej nie ma nic wspólnego ,w tdi nie ma czegoś takiego jak "zalewanie " ,jak dym innego koloru niż czarny , to nie ma nic wspólnego z wtryskami czy pompą wtryskową ,tylko ze spalaniem oleju silnikowego ....cięzko tu cokolwiek powiedzieć bez zobaczenia tych objawów na żywo .
Patrycjusz12 pisze: Jeszcze zauważyłem że jak mu dam mocno po garach to auto zaczyna szarpać i traci moc i prawie żadnej reakcji na gaz nie ma.
To mi wygląda na powieszanie hydropopychaczy wskutek zbyt zużego cisnienia oleju ,trzeba podpiąć manometr w magistralę olejową i zmierzyć cisnienie dając jak piszesz "mocno po garach " .Cisnienie max do 5-6 barów ,jak bedzie wiecej to zawiesza się zawór przelewowy w pompie oleju i pompa do wymiany.Znam przypadek kolegi z forum ,gdzie na wolnych obrotach po odpaleniu miał 11barów ,co oczywiscie od razu powodowało podwieszenie zaworów przebieranie silnika ,dym i brak reakcji na gaz .Wymienił pompe oleju na uzywkę i po problemie
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Patrycjusz12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 17 lis 2019, 12:17

Post autor: Patrycjusz12 » 01 mar 2020, 11:12

Dziękuję Kolego MUNIOR za odpowiedz okok , też myślałem o ciśnieniu oleju ze za mocno pompuje bo stało sie to po tym jak zmieniłem olej (tak mi się wydaje). Na wolnych obrotach ma 1.6bara, około 2.5tyś obr/min ma 2,6bara a jak wduszę na max pedał gazu to pokazuje 5,4 bara. Ogólnie silnik pracuje prawidło, tylko coś mu odbije z kopceniem jak jadę do pracy czyli ponad 200km w jedną stronę i tak po około 150km trasy zaczyna kopcić na czarno i tak jak by delikatnie falowały obroty. oleju nie pali naprawdę ani grama, od wymiany do wymiany pół stanu na bagnecie, leje shell helix 10w-40.
W mojej okolicy nikt nie chce się podjąć wyczyszczenia nastawnika, bede musiał sam spróbować lub kupic nowy

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 mar 2020, 11:19

Hmm...po tym co teraz napisaleś to nie wyglada na problemy z cisnieniem oleju i podwieszaniem hydropopychaczy
Patrycjusz12 pisze:W mojej okolicy nikt nie chce się podjąć wyczyszczenia nastawnika, bede musiał sam spróbować lub kupic nowy
Jak chcesz to wyślij do mnie ,pisz na PW jakby co
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 208
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: Sagitari » 03 mar 2020, 19:16

MUNIOR pisze:"jak dym innego koloru niż czarny , to nie ma nic wspólnego z wtryskami czy pompą wtryskową ,tylko ze spalaniem oleju silnikowego
Ciekawy przypadek z tymi popychaczami. Ale co do próby ustalenia przyczyn po kolorze to bym się nie zgodził. Opisywałem gdzieś ponad rok temu dość obfite dymienie w moim Avancie. Obstawiałem jednak wtedy przyczynę w braniu oleju, bo faktycznie dolewałem bardzo dużo.
Obecnie na biegu jałowym mam już nie tak bardzo obfite dymienie, a raczej smużenie bez zabarwienia czarnego, widać jednak na zimnym bardzo wyraźnie taką mgłę. Znika niemal całkowicie po zagrzaniu motoru do temperatury roboczej, tyle że brania oleju nie ma, bo mam zrobiony cały dół silnika. Przyczyna musi być paliwowa, no bo chyba innej możliwości już nie ma. Problem nie jest może bardzo uciążliwy, jednak w żadnym innym TDi nie widziałem czegoś takiego. Próbowałem podmieniać inny sprawdzony zestaw wtryskiwaczy, ale jest tak samo. Czy przyczyna może być w pompie wtryskowej ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 mar 2020, 21:35

Sagitari pisze: Przyczyna musi być paliwowa, no bo chyba innej możliwości już nie ma.
A "górę" czyli głowicę też masz zrobiną ? Bo biały dymek na zimnym silniku ,znikający po zagrzaniu silnika ,to zwykle wina uszczelniaczy trzonków zaworów.Pompa wtryskowa nie ma możliwosci powodowania dymu na wolnych obrotach ,żeby nie wiem co jej dolegało ,ona tylko podaje paliwo na wtryski ,a to jak ono sie spali już nie zalezy od pompy.Oczywiscie podczas jazdy już na wyższych obrotach ,pompa ma już wpływ na to jak spala się paliwo ,bo to ona przestawia początek wtrysku na żądanie kompa i jezeli coś jest nie halo z przestawianiem pocżatku wtrysku ,to auto na wyzszych obrotach zacznie podkapcać na czarno .To jak pompa przestawia poczatek wtrysku widać w bloku 004 podczas jazdy ,jak wartość aktulana dogania specyfikację ,to pompa działa prawidlowo i nie ma co szukać w niej przyczyny
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 208
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: Sagitari » 04 mar 2020, 00:51

MUNIOR pisze: Bo biały dymek na zimnym silniku ,znikający po zagrzaniu silnika ,to zwykle wina uszczelniaczy trzonków zaworów
Prawda, że tak często bywa w tych motorach. Mój nie był wyjątkiem, bo szacowany rzeczywisty przelot mojego auta to jakieś 700 tyś. km., ale obecnie musiałoby się to przełożyć na jakieś dolewki oleju.
A motor zrobiony od dołu do góry - bardzo długo szukałem gościa, który nie ściemnia i faktycznie potrafi to uczciwie zrobić. W moim przypadku spalanie oleju było głównie spowodowane pękniętym pierścieniem plus bardzo zużyte gładzie cylindrów.
U mnie ten dymek biały nie jest, raczej taka szarawa mgiełka o charakterystycznym zapachu, która stopniowo zanika wraz ze wzrostem temperatury motoru.
Przejechałem już tym "nowym" zetorem ponad 10 tys. km. Tylko na początku, jak motor się układał, to po 4 tysiącach dolałem około 0,5 litra.
Tak się zastanawiałem, czy to nastawnik, ale jak oglądam logi w BS, to dawka u mnie nie skacze jakoś szczególnie, jak pisze Patrycjusz12. Owszem, jak się włącza poszczególne odbiorniki elektryczne typu światła mijania, dmuchawa, klima itd. to widać, że dawka z ustawionych 3,4 mg potrafi skoczyć do 6 albo i ponad 7 mg.
Jeszcze jako ciekawostkę napiszę, że olej silnikowy bardzo wolno nabiera czarnej, typowo "dieslowskiej" barwy, co by oznaczało, że nie odkłada się dużo sadzy ze spalanej ropy.
Mógłbym zrobić jakieś logi. Czy 004 wystarczy czy jeszcze jakaś ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga