Witajcie
W moim Audi 90 jest instalacja LPG która jest nie sprawna i mam zamiar ją ogarnąć czyli poskładać na nowych podzespołach. Dzisiaj ją zdemontowałem - bardzo prosta instalacja z przełącznikiem i przekaźnikiem - niestety teraz auto nie odpala. Odkręciłem wtryskiwacz rozruchowy (uruchamiam go sobie ręcznie) żeby sprawdzić czy benzyna dochodzi, zakręciłem rozrusznikiem i niestety z wtryskiwacza nic nie tryska
Do przekaźnika od instalacji LPG były poprowadzone dwa kable ze środka auta (fotka poniżej) a konkretnie to przedłużony przecięty zielony kabel z żółtym paskiem z instalacji elektrycznej który obstawiam że zasila pompę paliwa. Niestety ponowne złączenie tego kabla nic nie daje
Ktoś miał podobny problem lub wie za co odpowiedzialny jest ten przecięty kabel?
[B3 2.2 KV] Brak paliwa
Jeśli pompa padła to właśnie dziś po południu bo odpaliłem Audi dzisiaj około 12:00 (na benzynie) bez najmniejszego problemu przy użyciu wtryskiwacza rozruchowego który uruchamiam ręcznie. Potem zabrałem się za usuwanie elektrycznej części instalacji LPG i już nie zapalił. Nie sprawdzałem pompy czy dostaje napięcie bo szczerze nie mam pojęcia jak się do tego zabrać. Gdzie ona jest? Bo zbiornik to wiem że zaraz za kanapą
OK, będę szukał. Gdyby okazało się że nie dostaje zasilania to mogę chamsko podpiąć ją na krótko bezpośrednio do akumulatora?
[ Dodano: 2020-03-17, 19:36 ]
Zlokalizowałem pompę - była pod samochodem z tyłu po lewej stronie. Podpoiłem ją na krótko do drugiego akumulatora i samochód odpalił bez problemu.
Zmierzyłem napięcie na kablach od pompy paliwa podczas kręcenia rozrusznikiem i coś jest nie tak bo raz pokazało mi 9.7V a za drugim podejściem 0.36V może przeczyszczenie wtyczek pomoże.
Podeśle ktoś schemat elektryczny zasilania pompy paliwa?
[ Dodano: 2020-03-17, 19:36 ]
Zlokalizowałem pompę - była pod samochodem z tyłu po lewej stronie. Podpoiłem ją na krótko do drugiego akumulatora i samochód odpalił bez problemu.
Zmierzyłem napięcie na kablach od pompy paliwa podczas kręcenia rozrusznikiem i coś jest nie tak bo raz pokazało mi 9.7V a za drugim podejściem 0.36V może przeczyszczenie wtyczek pomoże.
Podeśle ktoś schemat elektryczny zasilania pompy paliwa?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig04.pdf
Część B15 i C15 po prostu wychodzi z kostki H pod skrzynką bezpieczników/przekaźników pin 87F i leci chyba już bez żadnych kostek po drodze na tył (ale musiałbym wygrzebać gdzieś książkę z fabrycznymi schematami aby sprawdzić). Tutaj masz opis kostek pod skrzynką: https://www.fotosik.pl/zdjecie/07a9285cb9bbaf96
Zobacz jakie masz napięcie na tym złączeniu po LPG bo może ze skrzynki przekaźników nie wychodzi dobre napięcie.
Część B15 i C15 po prostu wychodzi z kostki H pod skrzynką bezpieczników/przekaźników pin 87F i leci chyba już bez żadnych kostek po drodze na tył (ale musiałbym wygrzebać gdzieś książkę z fabrycznymi schematami aby sprawdzić). Tutaj masz opis kostek pod skrzynką: https://www.fotosik.pl/zdjecie/07a9285cb9bbaf96
Zobacz jakie masz napięcie na tym złączeniu po LPG bo może ze skrzynki przekaźników nie wychodzi dobre napięcie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Możesz go wyjąć zdjąć pokrywkę wsadzić bez niej na miejsce i patrzeć czy będzie się styk złączał po włączeniu zapłonu albo kręceniu rozrusznikiem. A jak nie będzie się sam stykał to możesz zewrzeć jego styki palcem i nawet bez zapłonu pompa powinna wystartować.
Bez rozbierania przekaźnika możesz po jego wyjęciu wziąć kawałek kabla i złączyć styki 48 i 52 (albo 62 bo nie wyraźnie widać na schemacie) i pompa powinna się włączyć jeśli się nie włączy to sprawdzasz czy masz plus na 48 jak nie masz to problem jest wewnątrz skrzynki jeśli masz tam plus i pompa nie startuje to sprawdzasz czy jest plusa na tym zielono-żółtym jak nie ma to też problem ze skrzynką jak jest to problem z kablem idącym na tył ale raczej to można wykluczyć jak nie miałeś wcale zasilania z przekaźnikiem a byłby stały plus.
Co do sprawdzenia czy jest wysterowanie tego przekaźnika to nie wiem czy przy wczesnym elektronicznym wtrysku bez komputerów nie idzie prosto do niego sygnał obrotów i wbudowana w niego elektronika decyduje czy pompa ma pracować.
Może wcześniej ktoś zrobił zasilanie po zapłonie ze sterownika LPG z pominięciem oryginalnego przekaźnika.
Bez rozbierania przekaźnika możesz po jego wyjęciu wziąć kawałek kabla i złączyć styki 48 i 52 (albo 62 bo nie wyraźnie widać na schemacie) i pompa powinna się włączyć jeśli się nie włączy to sprawdzasz czy masz plus na 48 jak nie masz to problem jest wewnątrz skrzynki jeśli masz tam plus i pompa nie startuje to sprawdzasz czy jest plusa na tym zielono-żółtym jak nie ma to też problem ze skrzynką jak jest to problem z kablem idącym na tył ale raczej to można wykluczyć jak nie miałeś wcale zasilania z przekaźnikiem a byłby stały plus.
Co do sprawdzenia czy jest wysterowanie tego przekaźnika to nie wiem czy przy wczesnym elektronicznym wtrysku bez komputerów nie idzie prosto do niego sygnał obrotów i wbudowana w niego elektronika decyduje czy pompa ma pracować.
Może wcześniej ktoś zrobił zasilanie po zapłonie ze sterownika LPG z pominięciem oryginalnego przekaźnika.
Przekaźnik uszkodzony na 100%. Podpoiłem + z akumulatora pod pin 52 i pompka zaczęła działać. Rozebrałem przekaźnik i wsadziłem w skrzynkę, druga osoba kręciła rozrusznikiem a przekaźnik ani drgnie - jak mu się przyjrzałem to zobaczyłem że taki jeden cienki drucik jest urwany.
Polecacie kupić używany oryginał czy nowy zamiennik?
Polecacie kupić używany oryginał czy nowy zamiennik?