Avant TDI podejście drugie
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Avant TDI podejście drugie
Cześć.
Sporo osób na forum i fb widziało jak skończył poprzedni avant
Więc po wypadku trzeba było rozpocząć ponowne szukanie Avanta TDI na nowszym osprzęcie . W tym czasie było obejrzanych kilka sztuk lepszych i gorszych , generalnie w większości przypadków stan auta rzeczywisty mijał się trochę z tym z ogłoszenia.
Było kilka egzemplarzy na które sprzedawca dostał zaliczkę zaraz po wystawieniu ogłoszenia , inne sprzedawały się z zaledwie kilka godzin od wystawienia ogłoszenia - więc jednak jakiś popyt jest na te avanty.
Po serii nieudanych oględzin w promieniu 250 km , zacząłem brać pod uwagę też dalsze regiony naszego kraju , ale z opcją oględzin osób poprzez osoby zaprzyjaźnione z forum Audi 80.
Tak więc pojawiło się parę sztuk z województwa Świętokrzyskiego które obejrzał dla mnie AdiGassler , i tym oto sposobem weryfikacji ogłoszeń poprzez osoby z forum które swym okiem obejrzały auto i opowiedziały mi o nim , niż to co mówi sprzedawca i pokazuje na zdjęciach , stałem się posiadaczem szarego avanta tdi na nowszym osprzęcie.
A więc podam krótki opis i specyfikację auta:
Pod maską jedyny , słuszny 1Z na nowszym osprzęcie.
klimtyzacja
wszystkie szyby w elektryce
dołożone jakieś tam audio przez poprzedniego właściciela
Lakier LY7P
Skrzynia biegów zmieniona z BAA na DHL
lampy tylne zostały przyciemnione farbą
dołożona lotka z dodatkowym światłem stop
Auto całe zostało odmalowane w kolor z wlepy w bagażniku , zostały usunięte dolne dolne listwy drzwi , które według mnie podnoszą na plus walory auta.
Auto sprawdzone miernikiem lakieru i posiada znikome ilości szpachli , największe skupiska były tam gdzie usunięto kołeczki po dolnych listwach drzwi.
Z mankamentów jakie dostrzegłem podczas oględzin to:
- jakieś stuki z zawieszenia
- zapocony silnik od strony turbo
- zapocone wtryskiwacze paliwa
- spod króćca płynu z przodu i z tyłu widać było sączący się płyn chłodniczy.
- ręczny - standardowy objaw dla 80-tki , nie odbijający hamulec postojowy.
- podsufitka przypięta pinezkami.
- uszkodzony pająk , gdyż nie dało się włączyć świateł drogowych i tylnej wycieraczki.
- Nieoryginalne poduszki silnika.
Po dłuższych oględzinach auta , diagnostyce VAG i jeździe próbnej , stwierdziłem , że kupie te auto za tą cenę jaka była w ogłoszeniu , gdyż najbardziej skupiałem się na stanie wizualnym auta , a mechanikę sobie w wolnym czasie ogarnę przy aucie.
Na początek po zakupie auta poszedł do wymiany olej silnikowy z filtrem i założyłem od razu korek spustowy z magnesem , przepływomierz powietrza został umyty zmywaczem do hamulców i ustawiłem kąt wtrysku paliwa.
Następne w kolejce do wymiany są filtry kabinowe i powietrza.
Plany co do auta w następnej kolejności to :
zmiana ecu na 16 bit
zmiana hamulców na te które były założone w poprzednim avancie
montaż dodatkowych zegarów
montaż wskaźnika doładowania
demontaż układu dolotowego , czyszczenie , wypalanie , mycie , malowanie i montaż na auto.
zaślepienie EGR
zmiana układu wydechowego na oryginalny
wtryskiwacze paliwa - na pewno wlecą większe , tylko kwestia czy będą to wyjęte z poprzedniego silnika 205-tki czy złożone na starych obsadach z nowymi końcówkami WZM i średnicą otworków - 210-tki.
zawieszenie od razu zostanie całe wymienione , sanki i wahacze już czekają na wyjazd z garażu do piaskowania i malowania proszkowego , plus kolumny przód i tył po ewentualnym sprawdzeniu sprawności na diagnostyce stanu amortyzatorów
w wahacze i drążki kierownicze wleci poliuretan
przeróbka świateł na przekaźniki
dołożenie halogenów i nowa wiązka by wpakować żarówki 100 Watt
montaż modułu Ac / BC
termometr temperatury zewnętrznej
tempomat
kierownica coupe
wymiana przycisków sterowania elektrycznymi szybami , gdzyż prawie żaden nie świeci .
Wszystkie modyfikację będą zależne od ilości wolnego czasu , wolnych środków przeznaczonych na modyfikację auta , oraz kolegów którzy pomogą przy montażu tych części , gdyż samemu nie dotykam rąk związanych z elektryką auta , a które ogarnia mi andrzejsz23
Poniżej wrzucam kila fotek po zakupie avanta:
Sporo osób na forum i fb widziało jak skończył poprzedni avant
Więc po wypadku trzeba było rozpocząć ponowne szukanie Avanta TDI na nowszym osprzęcie . W tym czasie było obejrzanych kilka sztuk lepszych i gorszych , generalnie w większości przypadków stan auta rzeczywisty mijał się trochę z tym z ogłoszenia.
Było kilka egzemplarzy na które sprzedawca dostał zaliczkę zaraz po wystawieniu ogłoszenia , inne sprzedawały się z zaledwie kilka godzin od wystawienia ogłoszenia - więc jednak jakiś popyt jest na te avanty.
Po serii nieudanych oględzin w promieniu 250 km , zacząłem brać pod uwagę też dalsze regiony naszego kraju , ale z opcją oględzin osób poprzez osoby zaprzyjaźnione z forum Audi 80.
Tak więc pojawiło się parę sztuk z województwa Świętokrzyskiego które obejrzał dla mnie AdiGassler , i tym oto sposobem weryfikacji ogłoszeń poprzez osoby z forum które swym okiem obejrzały auto i opowiedziały mi o nim , niż to co mówi sprzedawca i pokazuje na zdjęciach , stałem się posiadaczem szarego avanta tdi na nowszym osprzęcie.
A więc podam krótki opis i specyfikację auta:
Pod maską jedyny , słuszny 1Z na nowszym osprzęcie.
klimtyzacja
wszystkie szyby w elektryce
dołożone jakieś tam audio przez poprzedniego właściciela
Lakier LY7P
Skrzynia biegów zmieniona z BAA na DHL
lampy tylne zostały przyciemnione farbą
dołożona lotka z dodatkowym światłem stop
Auto całe zostało odmalowane w kolor z wlepy w bagażniku , zostały usunięte dolne dolne listwy drzwi , które według mnie podnoszą na plus walory auta.
Auto sprawdzone miernikiem lakieru i posiada znikome ilości szpachli , największe skupiska były tam gdzie usunięto kołeczki po dolnych listwach drzwi.
Z mankamentów jakie dostrzegłem podczas oględzin to:
- jakieś stuki z zawieszenia
- zapocony silnik od strony turbo
- zapocone wtryskiwacze paliwa
- spod króćca płynu z przodu i z tyłu widać było sączący się płyn chłodniczy.
- ręczny - standardowy objaw dla 80-tki , nie odbijający hamulec postojowy.
- podsufitka przypięta pinezkami.
- uszkodzony pająk , gdyż nie dało się włączyć świateł drogowych i tylnej wycieraczki.
- Nieoryginalne poduszki silnika.
Po dłuższych oględzinach auta , diagnostyce VAG i jeździe próbnej , stwierdziłem , że kupie te auto za tą cenę jaka była w ogłoszeniu , gdyż najbardziej skupiałem się na stanie wizualnym auta , a mechanikę sobie w wolnym czasie ogarnę przy aucie.
Na początek po zakupie auta poszedł do wymiany olej silnikowy z filtrem i założyłem od razu korek spustowy z magnesem , przepływomierz powietrza został umyty zmywaczem do hamulców i ustawiłem kąt wtrysku paliwa.
Następne w kolejce do wymiany są filtry kabinowe i powietrza.
Plany co do auta w następnej kolejności to :
zmiana ecu na 16 bit
zmiana hamulców na te które były założone w poprzednim avancie
montaż dodatkowych zegarów
montaż wskaźnika doładowania
demontaż układu dolotowego , czyszczenie , wypalanie , mycie , malowanie i montaż na auto.
zaślepienie EGR
zmiana układu wydechowego na oryginalny
wtryskiwacze paliwa - na pewno wlecą większe , tylko kwestia czy będą to wyjęte z poprzedniego silnika 205-tki czy złożone na starych obsadach z nowymi końcówkami WZM i średnicą otworków - 210-tki.
zawieszenie od razu zostanie całe wymienione , sanki i wahacze już czekają na wyjazd z garażu do piaskowania i malowania proszkowego , plus kolumny przód i tył po ewentualnym sprawdzeniu sprawności na diagnostyce stanu amortyzatorów
w wahacze i drążki kierownicze wleci poliuretan
przeróbka świateł na przekaźniki
dołożenie halogenów i nowa wiązka by wpakować żarówki 100 Watt
montaż modułu Ac / BC
termometr temperatury zewnętrznej
tempomat
kierownica coupe
wymiana przycisków sterowania elektrycznymi szybami , gdzyż prawie żaden nie świeci .
Wszystkie modyfikację będą zależne od ilości wolnego czasu , wolnych środków przeznaczonych na modyfikację auta , oraz kolegów którzy pomogą przy montażu tych części , gdyż samemu nie dotykam rąk związanych z elektryką auta , a które ogarnia mi andrzejsz23
Poniżej wrzucam kila fotek po zakupie avanta:
- Luka82
- Forum Audi 80
- Posty: 151
- Rejestracja: 23 mar 2016, 07:52
- Imię: Luk
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Małopolska
Krzysiek 84, no no widzę że plany duże ale jestem na 1 000 000 % pewny że zrealizujesz ten plan szybciej niż Ci się wydaje ale najbardziej zazdroszczę Ci tego dreszczyku podczas tych prac, szlak to uzależnia . Życzę powodzenia w przekładkach i usprawnieniach zacnego egzemplarza i chciałbym zobaczyć minę poprzedniego właściciela za parę miechów
No i czekam na kolejne foty ze zmianami i przeróbkami bo zawsze człowiek się uczy zwłaszcza od takiego profesjonalnego podejścia i zamiłowania do AUDI 80 jakie przedstawiasz
!!! POWODZENIA !!!
No i czekam na kolejne foty ze zmianami i przeróbkami bo zawsze człowiek się uczy zwłaszcza od takiego profesjonalnego podejścia i zamiłowania do AUDI 80 jakie przedstawiasz
!!! POWODZENIA !!!
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
PieterB, Trochę będzie trzeba czasu poświęcić na zrobienie auta pod siebie
Pulsar, kiedyś kolega mi lutował te żarówki , to rok czasu gdzies działały przyciski , potem coś z blaszką chyba stało się czy stycznikiem , bo tylko działały na opuszczanie , a z podnoszeniem już był problem.
Nowe po 10 zł kosztują , więc zamówię cały komplet i powymieniam sobie w weekend.
Luka82, Jak będę miał możliwości , to jakies tam zdjęcia zrobi się, na diagnostykę będę musiał wybrać się , żeby mi sprawdzili sprawność amortyzatorów , jak takie sobie będą , to cały komplet wymienię od razu.
Pulsar, kiedyś kolega mi lutował te żarówki , to rok czasu gdzies działały przyciski , potem coś z blaszką chyba stało się czy stycznikiem , bo tylko działały na opuszczanie , a z podnoszeniem już był problem.
Nowe po 10 zł kosztują , więc zamówię cały komplet i powymieniam sobie w weekend.
Luka82, Jak będę miał możliwości , to jakies tam zdjęcia zrobi się, na diagnostykę będę musiał wybrać się , żeby mi sprawdzili sprawność amortyzatorów , jak takie sobie będą , to cały komplet wymienię od razu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 gru 2013, 20:57
- Lokalizacja: TKI
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Sagitari
- Forum Audi 80
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Też mam taką podsufitkę, tyle że na szpilki. W tym roku planuję ją wyjąć i położyć nowy materiał (zrobię z tego porządne fotostory). Mam już przetestowany odpowiedni klej do tej pracy, robiłem nawet testy z docelowym materiałem. To samo czeka mnie z boczkami drzwi.
A wydech, chodź trudno w to uwierzyć, nadal można trafić oryginalny w niezłym stanie.
A wydech, chodź trudno w to uwierzyć, nadal można trafić oryginalny w niezłym stanie.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
adamze27, Jak dla mnie na plus , że nie ma tych listew
Sagitari, Wydech mam ori z poprzedniego avanta i zostanie przełożony do tego, podsufitkę z czasem też chciałbym zrobić , najlepiej jak bede miał drugą taką samą i na spokojnie bym sobie okleił wtedy.
Roman_S, Zależy z jakiego profilu spojrzy się na auto , czasem też mi podobają się , mam na lato przygotowany na tył zestaw Treserów , a na zimę to zobaczę , albo będą te malowane lub ori czerwone.
xRead, No będzie troche roboty , ale sporo części mam , więc niektóre elementy tylko przełożyć trzeba będzie , tak jak np : zestaw hamulcowy
RaKo, te tjuningowe dodatki , to wymysł poprzedniego właściciela , najwazniejsze , że można to wszystko zdjąć , kupując auto kierowałem się w pierwszej kolejności stanem blacharsko lakierniczym , wyposażenie dodatkowe było na drugim miejscu , choc nie ukrywam , że wolałbym wnętrze z deską z ostatniego liftu i szeroką kieszenią , jedna taką oglądałem w Warszawie , gdzie była wystawiona za 7 000 zł , ale niestety za dużo mankamentów miała jak za tą cenę , ale kolega już ją kupił za 5900.
Inna sztuka była w Poznaniu i na drugi dzień po wystawieniu ogłoszenia sprzedawca dostał zaliczkę na auto , inna sztuka sprzedała się w 3 godziny po wystawieniu ogłoszenia.
Kolejną oglądał AdiGassler , gdzie miała być też w miarę idealna , a okazało się , że schodzić zaczyna bezbarwny i jest po lekkim gradobiciu , sprzedała się tez w niedługim czasie , ale teraz wisi ponownie na olx , ale już w Warszawie.
Ciężko już jest z dostępnością Avantów w TDI w miarę dobrze zachowanych.
Brałem też pod uwagę B5 AFN Quattro Avant , akurat w Świętokrzyskiem była jedna poliftowa i tez jak dzwoniłem do sprzedawcy , to miał zaliczkę na auto wpłaconą 500 zł i dzień czy dwa przed moim wyjazdem po tego avanta B4, zadzwonił do mnie sprzedawca i poinformował , że sprzedał te quattro.
Sedanów trochę było , może coś w sedanie bym upolował bardziej , ale skupiałem się na nadwoziu avant.
Obserwując teraz ogłoszenia , to nie ma wogóle nic ciekawego . Możliwe , że przez ten wirus ludzie nie wystawiają aut na sprzedaż , bo naprawdę nic ciekawego nie ma , a te co mam obserwowane w serwisach ogłoszeniowych , to też kilka sztuk poszlo , wisza jedynie te które od dłuższego czasu nie mogą znaleźć nastepnego właściciela.
Sagitari, Wydech mam ori z poprzedniego avanta i zostanie przełożony do tego, podsufitkę z czasem też chciałbym zrobić , najlepiej jak bede miał drugą taką samą i na spokojnie bym sobie okleił wtedy.
Roman_S, Zależy z jakiego profilu spojrzy się na auto , czasem też mi podobają się , mam na lato przygotowany na tył zestaw Treserów , a na zimę to zobaczę , albo będą te malowane lub ori czerwone.
xRead, No będzie troche roboty , ale sporo części mam , więc niektóre elementy tylko przełożyć trzeba będzie , tak jak np : zestaw hamulcowy
RaKo, te tjuningowe dodatki , to wymysł poprzedniego właściciela , najwazniejsze , że można to wszystko zdjąć , kupując auto kierowałem się w pierwszej kolejności stanem blacharsko lakierniczym , wyposażenie dodatkowe było na drugim miejscu , choc nie ukrywam , że wolałbym wnętrze z deską z ostatniego liftu i szeroką kieszenią , jedna taką oglądałem w Warszawie , gdzie była wystawiona za 7 000 zł , ale niestety za dużo mankamentów miała jak za tą cenę , ale kolega już ją kupił za 5900.
Inna sztuka była w Poznaniu i na drugi dzień po wystawieniu ogłoszenia sprzedawca dostał zaliczkę na auto , inna sztuka sprzedała się w 3 godziny po wystawieniu ogłoszenia.
Kolejną oglądał AdiGassler , gdzie miała być też w miarę idealna , a okazało się , że schodzić zaczyna bezbarwny i jest po lekkim gradobiciu , sprzedała się tez w niedługim czasie , ale teraz wisi ponownie na olx , ale już w Warszawie.
Ciężko już jest z dostępnością Avantów w TDI w miarę dobrze zachowanych.
Brałem też pod uwagę B5 AFN Quattro Avant , akurat w Świętokrzyskiem była jedna poliftowa i tez jak dzwoniłem do sprzedawcy , to miał zaliczkę na auto wpłaconą 500 zł i dzień czy dwa przed moim wyjazdem po tego avanta B4, zadzwonił do mnie sprzedawca i poinformował , że sprzedał te quattro.
Sedanów trochę było , może coś w sedanie bym upolował bardziej , ale skupiałem się na nadwoziu avant.
Obserwując teraz ogłoszenia , to nie ma wogóle nic ciekawego . Możliwe , że przez ten wirus ludzie nie wystawiają aut na sprzedaż , bo naprawdę nic ciekawego nie ma , a te co mam obserwowane w serwisach ogłoszeniowych , to też kilka sztuk poszlo , wisza jedynie te które od dłuższego czasu nie mogą znaleźć nastepnego właściciela.
Też to zauważyłem i to nie tylko 80 bo szukam teraz czegoś innego i również przed wirusem sie nowe ogłoszenia pojawiały a teraz ciagle te same wiszą, ani nikt nie wystawia ani nikt nie kupuje.Krzysiek 84 pisze: Obserwując teraz ogłoszenia , to nie ma wogóle nic ciekawego . Możliwe , że przez ten wirus ludzie nie wystawiają aut na sprzedaż , bo naprawdę nic ciekawego nie ma , a te co mam obserwowane w serwisach ogłoszeniowych , to też kilka sztuk poszlo , wisza jedynie te które od dłuższego czasu nie mogą znaleźć nastepnego właściciela.