Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 2.0 ABK 1993 r. ] Puszka filtra powietrza nie mieśc się

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
serekzolty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 26 paź 2012, 09:33

[ B4 2.0 ABK 1993 r. ] Puszka filtra powietrza nie mieśc się

Post autor: serekzolty » 27 mar 2020, 19:40

Dzień dobry,

Mam problem taki, że gdy zamocuję puszkę filtra powietrza w oryginalne mocowanie za pomocą tego wystającego cypelka, który wchodzi w nadkole i przykręcę śrubą to nie da się założyć tej górnej części z przepływomierzem, gdyż ona się po prostu fizycznie nie chce zmieścić i haczy o przewody. Przez to mam puszkę przykręconą, ale nie włożoną tym cypelkiem w nadkole. Załączam poniżej zdjęcie. Proszę o ocenę czy na pierwszy rzut oka jest tu coś nie tak?
Sama puszka jest od ABK, gdyż sprawdziłem numery i się zgadzają

Obrazek

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 mar 2020, 20:04

A tam jakiegoś strzału nie było? silnik siedzi na miejscu? bo powinno wejść bez problemu a u Ciebie jakoś to ciasno tam jest.
WRC is for boys.
Group B was for men.

serekzolty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 26 paź 2012, 09:33

Post autor: serekzolty » 27 mar 2020, 20:15

Myślę, że był strzał w tę stronę bo nadkole było zmieniane, widać po śrubach, jednak od środka wygląda to chyba w porządku. Wydaję mi się właśnie, że to silnik jest jakby przechylony za bardzo ku tej prawej stronie. Jak to zweryfikować dokładnie?

Nie odczuwam, żadnych wibracji ani nic takiego, chociaż po odpuszczeniu gazu auto potrafi jakby szarpnąć, na pewno nie jest to płynne. Wkurza mnie to, bo strasznie ta puszka skrzypi na wybojach i rysuje w tym miejscu lakier.

Kogutiru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AGG+lpg
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Kogutiru » 27 mar 2020, 21:14

Odbój silnika w pasie powinien byc tak tam w srodku
Pokaz zdjecia jak siedzi silnik na poduszkach
Jak ze spasami maski wygląda jakby fartuszek wewnetrzny nie był ładnie wyprostowany i obudowa filtra sie nie zagłębia
Zdejmij obudowa i pokaż zdjecia z różnych stron zdjecia spłaszczają przedstawiony obiekt przez co lepiej z innych kadrów pokazac

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 mar 2020, 08:44

Kogutiru pisze:Odbój silnika w pasie powinien byc tak tam w srodku
odbój raczej nie ma tu znaczenia gdyś chodzi o przesunięcie lewo-prawo a nie góra-dół.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 mar 2020, 09:26

Patrz jak to ma wyglądać i ile tam jest miejsca więc nie ma bata że to nie wejdzie albo robisz coś nie tak albo masz tam jakieś uszkodzenie. Nie widzę innej możliwości.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Kogutiru
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AGG+lpg
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Kogutiru » 29 mar 2020, 09:45

Nie miałem na myśli góra dół a na boki jeżeli był walnięty w bok to podłużnice przesunie i odbój nie będzie po środku

serekzolty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 26 paź 2012, 09:33

Post autor: serekzolty » 29 mar 2020, 19:19

Panowie przeprowadziłem eksperyment i już naprawiłem więc śpieszę z wyjaśnieniem.

Otóz zacząłem od tego, że włożyłem samą podstawę puszki filtra w te dwa otwory w błotniku i wtedy ukazała się mym oczom 2 centymetrowa różnica między otworem na śrubę w puszce a tym miejscem na śrubę w karoserii. Przycisnąłem to ręką i dało się to ugiąć i zauważyłem też, że oprócz tego, że odległość się różni to jeszcze jest pod innym kątem. Doszedłem do wniosku, że chyba poprzez jakąś kolizję w przeszłości musiało to być wygięte więc w ruch poszedł młoteczek i naprostowałem to. W bezpośredniej okolicy tej łapy montażowej brak było oznak rzeźbienia blacharskiego. Oczyściłem, odtłuściłem i zabezpieczyłem farbą antykorozyjną i po wyschnięciu zamocowałem puszkę na swoje fabryczne miejsca. Teraz pasuje i nic nie skrzypi już na dziurach.

Swoją drogą wygięte to było tak, że na pierwszy rzut oka bym nie powiedział, że jest zgięte, zwłaszcza, że tak jak mówiłem w okolicy nie było innych widocznych uszkodzeń.

Powiedzcie mi proszę jeszcze, bo znalazłem kolejną zagadkę. Mianowicie w kolektorze ssącym jest wystający króciec do którego wchodzi wąż podciśnienia ( u mnie był stopiony, musiał się wypiąć i od ciepła silnika stopić ). Domyślam się, że powinien on wejść w puszkę filtra bo mam tam dwa miejsca i jedno jest właśnie puste. Wiem, że jedno służy chyba do sterowania klapą dopuszczającą ciepłe powietrze, a ten drugi, który idzie od kolektora?

Poniżej zdjęcia, które obrazują o co mi chodzi:

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 mar 2020, 19:26

serekzolty pisze:a ten drugi, który idzie od kolektora?
przy przepustnicy, nawet go widać na 1 zdjęciu
WRC is for boys.
Group B was for men.

serekzolty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 26 paź 2012, 09:33

Post autor: serekzolty » 29 mar 2020, 19:29

Tak dokładnie, on powinien iść do drugiego pustego gniazda w puszce na drugim zdjęciu to rozumiem, tylko od czego on jest ? :)

Zapomniałem jeszcze dopisać, że potestowałem poduszki i wyglądaja na sprawne, odbój też jest w osi także cieszę się, bo ominęły mnie koszta duże

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 mar 2020, 19:39

serekzolty pisze:tylko od czego on jest ?
zobacz tam :-) - masz tam taką klapkę ciepło-zimno o to do tego
WRC is for boys.
Group B was for men.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga