Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] automat - nie kręci po stacyjce

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Horte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2020, 06:37

[B4 2.3 NG] automat - nie kręci po stacyjce

Post autor: Horte » 29 mar 2020, 09:03

Mam problem z uruchomieniem audi 2.3 z automatem.
Można uruchomić je bezpośrednio podając plus na rozrusznika ale ze stacyjki , to już lipa.
Podawałem na odłączony kabel sterowniczy ( impulsujący) od rozrusznika plus i próbowałem namierzyć gdzie on idzie. Sprawdzałem czy napięcie dociera do podstawy jakiegoś przekaźnika w skrzynce ( podszybie) ale bez efektu.
Czynktoś z Was wie może gdzie ten kabelek od rozrusznika śmiga? Naczytałem się rówież optymiści, że gdzieś powinien być przekaźnik ( wersja automat) ale również nie potrafię go namierzyć.
Ze stacyjki impuls po przekręceniu w pozycję „start” wychodzi. Przekaźnik w skrzynce bezpieczników w podszybiu klepie.

Pomóżcie proszę „żółtodziobowi”.

Pracy w audi jest sporo a bez odpalającego ze stacyjki silnika to kiepsko.
Ostatnio zmieniony 29 mar 2020, 09:15 przez Horte, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11731
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 mar 2020, 09:17

Horte, miło nam że do nas dołączyłeś i się przedstawiłeś ale pamiętaj o poprawnym nazywaniu tematów[tag], poprawiłem za Ciebie tym razem.

Horte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2020, 06:37

Post autor: Horte » 29 mar 2020, 09:24

Bardzo dziękuję. Faktycznie mój błąd.
Jak człowieka przypyli i szybo chce przystąpić do działania, to o regulaminie zapomina 😁

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11731
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 mar 2020, 09:47

A co do twojego problemu to czy czasem jakiegoś tam ocięcia antykradzieżowego nie masz?

to CI powinno pomóc https://audi80.pl/topics101/b3-16-p ... t96911.htm

Horte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2020, 06:37

Post autor: Horte » 29 mar 2020, 09:51

Wydaje mi się, że jest tylko odcięcie pompy paliwa.
Aha..
Czytałem, że w automacie jest jakiś dodatkowy przekaźnik. Fajnie byłoby wiedzieć który to lub jak realizowany jest zapłon.
Mogę jeszcze kombinować z nową instalacją ale musiałbym wiedzieć gdzie idą sygnały z lewarka zmiany biegów z pozycji P i N.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11731
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 mar 2020, 09:55

Horte pisze:Czytałem, że w automacie jest jakiś dodatkowy przekaźnik. Fajnie byłoby wiedzieć który to lub jak realizowany jest zapłon.
a no być może , musisz więc poczekać na któregoś z kolegów co ma dostęp do dokładnych schematów to może podzieli się tą informacją.

Horte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2020, 06:37

Post autor: Horte » 29 mar 2020, 10:00

Bardzo liczę na pomoc.
Tak jak pisałem, bez problemu mogę nowy przekaźnik zainstalować, tyle że fajnie byłoby mieć wszystko tak jak być powinno, czyli zapalanie w pozycji P i N.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4753
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 29 mar 2020, 22:23

Chyba z ery B4 przekaźnik znajduje się w jakimś module pod nogami kierowcy.
Tutaj na schemacie możesz zobaczyć jakie kable do niego dochodzą: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig52.pdf (chociaż nie wiem czy nie ma błędów na tym schemacie bo załącznie świateł cofania jakoś dziwnie popodłączane.

Możesz połączyć na próbę kable czerwono/czarny (pin 2) i czarny (8) i jak odpali to kable masz dobre. Dalej można sprawdzić czy po rozebraniu modułu i zwarciu styków przekaźnika palcem pojawia się przejście. Bo jeśli będzie dobrze łączyć to może być problem z którymś sygnałem (piny 6, 4, 1), który uruchamia ten przekaźnik.

Horte pisze:Przekaźnik w skrzynce bezpieczników w podszybiu klepie.
To przekaźnik odciążający najpewniej, bo przekaźnik od rozrusznika jak są warunki rozruchu to jest cały czas zwarty.

Jeszcze w starszych modelach za odcinanie rozrusznika odpowiadał przekaźnik 8 w skrzynce na podszybiu: https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/a3a5c01e1ca7a75b

Horte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2020, 06:37

Post autor: Horte » 30 mar 2020, 09:57

Czy wiesz jaki numer ma ten przekaźnik nad nogami kierowcy?

[ Dodano: 2020-03-30, 09:57 ]
Czy w tym miejscu gdzie czerwona naklejka dla silnika z automatyczna skrzynią powinien być zainstalowany przekaźnik?
Pytam bo nie wiem co oznacza GOE/GOH.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4753
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 mar 2020, 16:39

Horte pisze:Czy wiesz jaki numer ma ten przekaźnik nad nogami kierowcy?
Nie i jakoś nie mogę znaleźć.
Horte pisze:co oznacza GOE/GOH.
Może oznaczenie skrzyni biegów.

Horte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2020, 06:37

Post autor: Horte » 31 mar 2020, 16:48

Już i tak zaczynam kombinować z nową instalacją do rozruchu. Wszystko już nawet mam w głowie poukładane, co i jak tylko nieszczęsny sygnał ze skrzyni (pozycja P i N) mnie męczy.
Jak to zrealizować?
Lewarek ma linkę która idzie do stacyjki ale to mi w tym temacie nie pomoże.
Macie jakieś pomysły w sprawie sygnału z P i N lewarka?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8406
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 mar 2020, 17:52

Horte pisze:Czy wiesz jaki numer ma ten przekaźnik nad nogami kierowcy?
Powinno 175

[ Dodano: 2020-03-31, 17:52 ]
Horte pisze:Czy w tym miejscu gdzie czerwona naklejka dla silnika z automatyczna skrzynią powinien być zainstalowany przekaźnik?
Nie bo jest w innym jescu... Dlatego naklejka ze jest zmiana

Horte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2020, 06:37

Post autor: Horte » 31 mar 2020, 20:47

To coś nie pasuje u mnie, bo przekaźnik z tym numerem nie ma.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8406
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 mar 2020, 21:38

Ale masz 297 i 201 o widze klima jest??

Przekaznik 201 to jest ten ze schematu co maciek podał

Horte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2020, 06:37

Post autor: Horte » 01 kwie 2020, 00:06

Dzięki za podpowiedź z przekaźnikiem. Skieruję tam swój wzrok.

Tak czy inaczej nurtuje mnie jak jest realizowana blokada odpalenia na biegu. No chyba że w audi takich cudów nie ma i np. jest mozliwość odpalenia na wszystkich pozycjach automatu ale tylko po naciśnięciu hamulca.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl