[B4 2.3 NG] automat - nie kręci po stacyjce
[B4 2.3 NG] automat - nie kręci po stacyjce
Mam problem z uruchomieniem audi 2.3 z automatem.
Można uruchomić je bezpośrednio podając plus na rozrusznika ale ze stacyjki , to już lipa.
Podawałem na odłączony kabel sterowniczy ( impulsujący) od rozrusznika plus i próbowałem namierzyć gdzie on idzie. Sprawdzałem czy napięcie dociera do podstawy jakiegoś przekaźnika w skrzynce ( podszybie) ale bez efektu.
Czynktoś z Was wie może gdzie ten kabelek od rozrusznika śmiga? Naczytałem się rówież optymiści, że gdzieś powinien być przekaźnik ( wersja automat) ale również nie potrafię go namierzyć.
Ze stacyjki impuls po przekręceniu w pozycję „start” wychodzi. Przekaźnik w skrzynce bezpieczników w podszybiu klepie.
Pomóżcie proszę „żółtodziobowi”.
Pracy w audi jest sporo a bez odpalającego ze stacyjki silnika to kiepsko.
Można uruchomić je bezpośrednio podając plus na rozrusznika ale ze stacyjki , to już lipa.
Podawałem na odłączony kabel sterowniczy ( impulsujący) od rozrusznika plus i próbowałem namierzyć gdzie on idzie. Sprawdzałem czy napięcie dociera do podstawy jakiegoś przekaźnika w skrzynce ( podszybie) ale bez efektu.
Czynktoś z Was wie może gdzie ten kabelek od rozrusznika śmiga? Naczytałem się rówież optymiści, że gdzieś powinien być przekaźnik ( wersja automat) ale również nie potrafię go namierzyć.
Ze stacyjki impuls po przekręceniu w pozycję „start” wychodzi. Przekaźnik w skrzynce bezpieczników w podszybiu klepie.
Pomóżcie proszę „żółtodziobowi”.
Pracy w audi jest sporo a bez odpalającego ze stacyjki silnika to kiepsko.
Ostatnio zmieniony 29 mar 2020, 09:15 przez Horte, łącznie zmieniany 2 razy.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11731
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
A co do twojego problemu to czy czasem jakiegoś tam ocięcia antykradzieżowego nie masz?
to CI powinno pomóc https://audi80.pl/topics101/b3-16-p ... t96911.htm
to CI powinno pomóc https://audi80.pl/topics101/b3-16-p ... t96911.htm
Wydaje mi się, że jest tylko odcięcie pompy paliwa.
Aha..
Czytałem, że w automacie jest jakiś dodatkowy przekaźnik. Fajnie byłoby wiedzieć który to lub jak realizowany jest zapłon.
Mogę jeszcze kombinować z nową instalacją ale musiałbym wiedzieć gdzie idą sygnały z lewarka zmiany biegów z pozycji P i N.
Aha..
Czytałem, że w automacie jest jakiś dodatkowy przekaźnik. Fajnie byłoby wiedzieć który to lub jak realizowany jest zapłon.
Mogę jeszcze kombinować z nową instalacją ale musiałbym wiedzieć gdzie idą sygnały z lewarka zmiany biegów z pozycji P i N.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4753
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Chyba z ery B4 przekaźnik znajduje się w jakimś module pod nogami kierowcy.
Tutaj na schemacie możesz zobaczyć jakie kable do niego dochodzą: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig52.pdf (chociaż nie wiem czy nie ma błędów na tym schemacie bo załącznie świateł cofania jakoś dziwnie popodłączane.
Możesz połączyć na próbę kable czerwono/czarny (pin 2) i czarny (8) i jak odpali to kable masz dobre. Dalej można sprawdzić czy po rozebraniu modułu i zwarciu styków przekaźnika palcem pojawia się przejście. Bo jeśli będzie dobrze łączyć to może być problem z którymś sygnałem (piny 6, 4, 1), który uruchamia ten przekaźnik.
Jeszcze w starszych modelach za odcinanie rozrusznika odpowiadał przekaźnik 8 w skrzynce na podszybiu: https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/a3a5c01e1ca7a75b
Tutaj na schemacie możesz zobaczyć jakie kable do niego dochodzą: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig52.pdf (chociaż nie wiem czy nie ma błędów na tym schemacie bo załącznie świateł cofania jakoś dziwnie popodłączane.
Możesz połączyć na próbę kable czerwono/czarny (pin 2) i czarny (8) i jak odpali to kable masz dobre. Dalej można sprawdzić czy po rozebraniu modułu i zwarciu styków przekaźnika palcem pojawia się przejście. Bo jeśli będzie dobrze łączyć to może być problem z którymś sygnałem (piny 6, 4, 1), który uruchamia ten przekaźnik.
To przekaźnik odciążający najpewniej, bo przekaźnik od rozrusznika jak są warunki rozruchu to jest cały czas zwarty.Horte pisze:Przekaźnik w skrzynce bezpieczników w podszybiu klepie.
Jeszcze w starszych modelach za odcinanie rozrusznika odpowiadał przekaźnik 8 w skrzynce na podszybiu: https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/a3a5c01e1ca7a75b
Już i tak zaczynam kombinować z nową instalacją do rozruchu. Wszystko już nawet mam w głowie poukładane, co i jak tylko nieszczęsny sygnał ze skrzyni (pozycja P i N) mnie męczy.
Jak to zrealizować?
Lewarek ma linkę która idzie do stacyjki ale to mi w tym temacie nie pomoże.
Macie jakieś pomysły w sprawie sygnału z P i N lewarka?
Jak to zrealizować?
Lewarek ma linkę która idzie do stacyjki ale to mi w tym temacie nie pomoże.
Macie jakieś pomysły w sprawie sygnału z P i N lewarka?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8406
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Powinno 175Horte pisze:Czy wiesz jaki numer ma ten przekaźnik nad nogami kierowcy?
[ Dodano: 2020-03-31, 17:52 ]
Nie bo jest w innym jescu... Dlatego naklejka ze jest zmianaHorte pisze:Czy w tym miejscu gdzie czerwona naklejka dla silnika z automatyczna skrzynią powinien być zainstalowany przekaźnik?