Swap silnika z ABT na...ABK/ NG?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 184
- Rejestracja: 30 sty 2019, 15:12
- Imię: Jakub
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Krzywiń
Swap silnika z ABT na...ABK/ NG?
Witam wiem ze pewnie juz byly podobne tematy , lecz bardzo sie zastanawiam ktory silnik lepszy wiadomo 2.3 bo 5 cyl lecz posiadam LPG (duzo jeżdze ) a wiem ze efi tez swoje kosztuje . Co bedzie rozsadniej zalozyc posiadajac instalacje lpg 2.3 NG czy 2.0ABK. Napewno silnik przed wlozeniem bedzie rozebrany w celu sprawdzenia stanu . I co bylo by mi potrzebne w 2.3 i 2.0 z góry dziekuje za pomoc
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
BLUE 80B4, przeniosłem Twój temat tu bo ja nie widzę w twoim wpisie nic co by dotyczyło tuningu mechanicznego bo tam założyłeś temat. Jak dla mnie to są tylko dywagacje na razie czy jest sens itp itd blablabla. Tematy dotyczące swapów są jakby co.
Jakbyś zapoznał się z oboma silnikami to wiedziałbyś co wybrać bo jak dla mnie to oczywista oczywistość i nie podlega dyskusji. Bo skoro chcesz mieć auto z lpg to chodzi Ci raczej o auto do jazdy a nie do zabawy i dlatego wniosek jest prosty.
Jakbyś zapoznał się z oboma silnikami to wiedziałbyś co wybrać bo jak dla mnie to oczywista oczywistość i nie podlega dyskusji. Bo skoro chcesz mieć auto z lpg to chodzi Ci raczej o auto do jazdy a nie do zabawy i dlatego wniosek jest prosty.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
nie , kręci się w koło tego że nie wiesz czego chcesz bo to moim zdaniem podstawa, przynajmniej o tym nie napisałeś.BLUE 80B4 pisze:Wszystko sie kreci wokól tego gazu zeby to chodzilo bez problemowo
Każdy swap pochłonie kupę kasy(pomijam już fakt czy to auto jest tego warte) - pytanie więc czy chcesz tego. Jeśli tak bierz więc ng + efi. Oczywiście zaraz będzie większość że 1,8 turbo, w sumie i tak można.
Jeśli chcesz śmigać tanio na lpg zostaw to co masz.
Bo już tu pamiętam że kombinowałeś(w sumie nie wiem w jakim celu) z wałkami i głowicami abt/abk i co? Efekt jest, więc pytanie czy znowu coś kombinujesz po to by kombinować, hmm?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 184
- Rejestracja: 30 sty 2019, 15:12
- Imię: Jakub
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Krzywiń
No tak kombinowalem jest walek z abk to fakt ale nieukrywam te abt jest mulowate a nawet mialbym kupca na ten silnik za fajne pieniażki bo znajomy ma abt ,ale zajechane a wersje całkiem fajna bo skora ,ogólnie ma doinwestowana . Tylko ten silnik a mnie swap chodzi od poczatku remontu i przyznaje zrobilem bład bo odrazu moglem cos wiekszego wlozyc .
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
ale on chce dać efi a potem sekwencję, tyle że nie wiem czy między 10 a 15 tyś się zmieściosi29 pisze:Lpg w NG to wieczne klopoty i wiem co mówię
Abk będzie ciut taniej więc dlatego pytałem czy kolega zdaje sobie z tego sprawę. No i pytanie do czego to auto ma służyć - bo ja na dojazdy do racy to......... na chyba że ot tak sobie bo tego chce.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Bo efi+sekwencja jest dla ludzi co sami potrafią ogarnąć graty i to ma sens jak ktoś lubi i umi dłubnąć....
Jeżeli człowiek zakłada to i liczy na mechaników to jest bez sensu żaden gazownik czy mechanik pierwszy lepszy tego nie ogarnie...
A ci co wiedzą wiecznie nie żyją... Dziś prowadzi zakład za 2 lata zrezygnuje...
Więc wydawać 3tys na efi by zyskać 10KM i 1L paliwa mniej jest bez sensu..... I wydać następne 5tyś na sekwencje mija się praktycznie z celem... To już lepiej zrobić innego swapa.
Jeżeli człowiek zakłada to i liczy na mechaników to jest bez sensu żaden gazownik czy mechanik pierwszy lepszy tego nie ogarnie...
A ci co wiedzą wiecznie nie żyją... Dziś prowadzi zakład za 2 lata zrezygnuje...
Więc wydawać 3tys na efi by zyskać 10KM i 1L paliwa mniej jest bez sensu..... I wydać następne 5tyś na sekwencje mija się praktycznie z celem... To już lepiej zrobić innego swapa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Swap jak się samemu nie ogarnia to też droga sprawa jak komuś zlecać już lepiej się wyjdzie kupić samochód z docelowym silnikiem.
Jeszcze w przypadku ng można pójść druciarską drogą czyli wsadzić zapłon z mechanicznym wyprzedzeniem zapłonu z silnika KV + prosty moduł zapłonowy. Co do paliwa to jeździć tylko na lpg.
Jeszcze w przypadku ng można pójść druciarską drogą czyli wsadzić zapłon z mechanicznym wyprzedzeniem zapłonu z silnika KV + prosty moduł zapłonowy. Co do paliwa to jeździć tylko na lpg.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 172
- Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 AGG+lpg
- Lokalizacja: Legnica
Wydaje mi sie ze te działanie nie ma sensu ekonomia LPG rozumiem lecz koszty jakie włożysz w auto nie zwrócą się w tak szybkim czasie eksploatacji pojazdu jezdząc na tym paliwie.
Tak jak tutaj wyżej osoba napisała lepiej już kupić auto z mocniejszym silnikiem i w razie czego robic przekładki czy jest sens sie w to bawić.
Abt bedzie jezdzic tylko nie zapominac o wymianie oleju no i też mało pali
Tak jak tutaj wyżej osoba napisała lepiej już kupić auto z mocniejszym silnikiem i w razie czego robic przekładki czy jest sens sie w to bawić.
Abt bedzie jezdzic tylko nie zapominac o wymianie oleju no i też mało pali
-
- Forum Audi 80
- Posty: 184
- Rejestracja: 30 sty 2019, 15:12
- Imię: Jakub
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Krzywiń
Decyzja padla NG odpuszczam temat bo niestac mnie na zabawy ze strojeniem itd przekladke jeszcze bym ogarnol ale popytalem sie tez o to efi i tez to ciekawie nie wyglada bo tez strojenie by wszystko bylo oki a jak sie wysra to 2x wieksze koszta dlatego wpadnie ABK od znajomego co mu w d#pe wjechali i sprzedaje na czesci a wiemmze silnik ma zmodzony i na hamowni mial 120 koni i silnik mi zostawi oraz wiazke , kompa , w miedzy czasie usunie immo tak bym ja sam nie musial sie martwic ze nie odpala , tez mi pomoze w ogarnieciu elektryki bo sam mial 1.8 90 hp w swojej b3 i tez wkladalnz ojcem te abk silnik pewny i zdrowy bo od remontu co robil polatalo zaledwie 60 tys. Ogl dzieki za jakis odzew i wgl wiem ze kazdy wolał by 1.8 t ale ja bardziej zalezy na daily niz na tuningu bo i tak nieukrywam ze chce kupic w przyszlosci cos mocniejszego typu 2.4/2.6 Q lub jakies Subaru ale dzieki za porady a co do ABT pójdzie do Golfa 3 za jakis czas i z luzem hajs mi sie zwroci, no chyba ze bedzie inna decyzja. Pozdro