Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

Swap silnika z ABT na...ABK/ NG?

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
BLUE 80B4
Audi 80 Mastach
Audi 80 Mastach
Posty: 127
Rejestracja: 30 sty 2019, 15:12
Lokalizacja: Krzywiń

Swap silnika z ABT na...ABK/ NG?

Post autor: BLUE 80B4 » 04 kwie 2020, 04:17

Witam wiem ze pewnie juz byly podobne tematy , lecz bardzo sie zastanawiam ktory silnik lepszy wiadomo 2.3 bo 5 cyl lecz posiadam LPG (duzo jeżdze ) a wiem ze efi tez swoje kosztuje . Co bedzie rozsadniej zalozyc posiadajac instalacje lpg 2.3 NG czy 2.0ABK. Napewno silnik przed wlozeniem bedzie rozebrany w celu sprawdzenia stanu . I co bylo by mi potrzebne w 2.3 i 2.0 z góry dziekuje za pomoc :-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11450
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: Pieterb » 04 kwie 2020, 08:52

BLUE 80B4, przeniosłem Twój temat tu bo ja nie widzę w twoim wpisie nic co by dotyczyło tuningu mechanicznego bo tam założyłeś temat. Jak dla mnie to są tylko dywagacje na razie czy jest sens itp itd blablabla. Tematy dotyczące swapów są jakby co.

Jakbyś zapoznał się z oboma silnikami to wiedziałbyś co wybrać bo jak dla mnie to oczywista oczywistość i nie podlega dyskusji. Bo skoro chcesz mieć auto z lpg to chodzi Ci raczej o auto do jazdy a nie do zabawy i dlatego wniosek jest prosty.
Ustawianie zapłonu w abk

Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.Dziękuję

Srebrna Kula

Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i Ty szukaj search.php

Awatar użytkownika
Ven0n
O Audi 80 wie wszystko
O Audi 80 wie wszystko
Posty: 166
Rejestracja: 23 cze 2018, 12:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: ŚLUNSK

Post autor: Ven0n » 04 kwie 2020, 11:05

To już lepiej zamiast ABK to 1.8T. Ale jak chcesz mieć coś co jest samo w sobie ciekawym sprzętem to 2.3 NG

BLUE 80B4
Audi 80 Mastach
Audi 80 Mastach
Posty: 127
Rejestracja: 30 sty 2019, 15:12
Lokalizacja: Krzywiń

Post autor: BLUE 80B4 » 04 kwie 2020, 14:51

Wszystko sie kreci wokól tego gazu zeby to chodzilo bez problemowo raz na zawsze a ja sklaniam sie bardziej do seryjnych silnikówa

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11450
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: Pieterb » 04 kwie 2020, 15:19

BLUE 80B4 pisze:Wszystko sie kreci wokól tego gazu zeby to chodzilo bez problemowo
nie , kręci się w koło tego że nie wiesz czego chcesz bo to moim zdaniem podstawa, przynajmniej o tym nie napisałeś.
Każdy swap pochłonie kupę kasy(pomijam już fakt czy to auto jest tego warte) - pytanie więc czy chcesz tego. Jeśli tak bierz więc ng + efi. Oczywiście zaraz będzie większość że 1,8 turbo, w sumie i tak można.
Jeśli chcesz śmigać tanio na lpg zostaw to co masz.

Bo już tu pamiętam że kombinowałeś(w sumie nie wiem w jakim celu) z wałkami i głowicami abt/abk i co? Efekt jest, więc pytanie czy znowu coś kombinujesz po to by kombinować, hmm?
Ustawianie zapłonu w abk

Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.Dziękuję

Srebrna Kula

Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i Ty szukaj search.php

BLUE 80B4
Audi 80 Mastach
Audi 80 Mastach
Posty: 127
Rejestracja: 30 sty 2019, 15:12
Lokalizacja: Krzywiń

Post autor: BLUE 80B4 » 04 kwie 2020, 18:10

No tak kombinowalem jest walek z abk to fakt ale nieukrywam te abt jest mulowate a nawet mialbym kupca na ten silnik za fajne pieniażki bo znajomy ma abt ,ale zajechane a wersje całkiem fajna bo skora ,ogólnie ma doinwestowana . Tylko ten silnik a mnie swap chodzi od poczatku remontu i przyznaje zrobilem bład bo odrazu moglem cos wiekszego wlozyc .

osi29
O Audi 80 wie wszystko
O Audi 80 wie wszystko
Posty: 204
Rejestracja: 24 gru 2014, 08:43
Lokalizacja: Lubin

Post autor: osi29 » 05 kwie 2020, 07:42

Jeżeli koniecznie chcesz gaz to odpuść sobie NG
Lpg w NG to wieczne klopoty i wiem co mówię okok

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11450
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: Pieterb » 05 kwie 2020, 08:35

osi29 pisze:Lpg w NG to wieczne klopoty i wiem co mówię
ale on chce dać efi a potem sekwencję, tyle że nie wiem czy między 10 a 15 tyś się zmieści ;-)

Abk będzie ciut taniej ;-) więc dlatego pytałem czy kolega zdaje sobie z tego sprawę. No i pytanie do czego to auto ma służyć - bo ja na dojazdy do racy to......... na chyba że ot tak sobie bo tego chce.
Ustawianie zapłonu w abk

Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.Dziękuję

Srebrna Kula

Ja się nie znam na naprawach, ja tylko kopiuje wiedzę ze starszych postów na forum, więc i Ty szukaj search.php

osi29
O Audi 80 wie wszystko
O Audi 80 wie wszystko
Posty: 204
Rejestracja: 24 gru 2014, 08:43
Lokalizacja: Lubin

Post autor: osi29 » 05 kwie 2020, 10:28

Ta efi he tylko czemu Piotrek ludzie przechodzą na efi i po krotkim czasie sprzedaja auta

Awatar użytkownika
Jarewa
Pomógł wszystkim
Pomógł wszystkim
Posty: 8076
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 kwie 2020, 10:44

Bo efi+sekwencja jest dla ludzi co sami potrafią ogarnąć graty i to ma sens jak ktoś lubi i umi dłubnąć....

Jeżeli człowiek zakłada to i liczy na mechaników to jest bez sensu żaden gazownik czy mechanik pierwszy lepszy tego nie ogarnie...

A ci co wiedzą wiecznie nie żyją... Dziś prowadzi zakład za 2 lata zrezygnuje...

Więc wydawać 3tys na efi by zyskać 10KM i 1L paliwa mniej jest bez sensu..... I wydać następne 5tyś na sekwencje mija się praktycznie z celem... To już lepiej zrobić innego swapa.

osi29
O Audi 80 wie wszystko
O Audi 80 wie wszystko
Posty: 204
Rejestracja: 24 gru 2014, 08:43
Lokalizacja: Lubin

Post autor: osi29 » 05 kwie 2020, 10:52

Całkiem się z Tobą Jarewa zgodzę, tak jak napisałeś jezeli ktos sam wszystko ogarnia to ok, a jezeli człowiek liczy na warsztaty to lipa. Ja osobiście jak mial bym robic swap to tylko 1.8 t jesy tego sporo i niema problemu z częściami okok

maciek889
Od zawsze na forum
Od zawsze na forum
Posty: 4105
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 05 kwie 2020, 11:41

Swap jak się samemu nie ogarnia to też droga sprawa jak komuś zlecać już lepiej się wyjdzie kupić samochód z docelowym silnikiem.

Jeszcze w przypadku ng można pójść druciarską drogą czyli wsadzić zapłon z mechanicznym wyprzedzeniem zapłonu z silnika KV + prosty moduł zapłonowy. Co do paliwa to jeździć tylko na lpg.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Jarewa
Pomógł wszystkim
Pomógł wszystkim
Posty: 8076
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 kwie 2020, 11:56

No ale macku to też za piękne nie jest co prawda działa i jest to najprostsze najtańsze rozwiązanie ale będą inne minusy...

Kogutiru
O Audi 80 wie wszystko
O Audi 80 wie wszystko
Posty: 158
Rejestracja: 17 gru 2017, 20:07
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 AGG+lpg
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Kogutiru » 05 kwie 2020, 12:56

Wydaje mi sie ze te działanie nie ma sensu ekonomia LPG rozumiem lecz koszty jakie włożysz w auto nie zwrócą się w tak szybkim czasie eksploatacji pojazdu jezdząc na tym paliwie.
Tak jak tutaj wyżej osoba napisała lepiej już kupić auto z mocniejszym silnikiem i w razie czego robic przekładki czy jest sens sie w to bawić.
Abt bedzie jezdzic tylko nie zapominac o wymianie oleju no i też mało pali

BLUE 80B4
Audi 80 Mastach
Audi 80 Mastach
Posty: 127
Rejestracja: 30 sty 2019, 15:12
Lokalizacja: Krzywiń

Post autor: BLUE 80B4 » 05 kwie 2020, 20:17

Decyzja padla NG odpuszczam temat bo niestac mnie na zabawy ze strojeniem itd przekladke jeszcze bym ogarnol ale popytalem sie tez o to efi i tez to ciekawie nie wyglada bo tez strojenie by wszystko bylo oki a jak sie wysra to 2x wieksze koszta dlatego wpadnie ABK od znajomego co mu w d#pe wjechali i sprzedaje na czesci a wiemmze silnik ma zmodzony i na hamowni mial 120 koni i silnik mi zostawi oraz wiazke , kompa , w miedzy czasie usunie immo tak bym ja sam nie musial sie martwic ze nie odpala , tez mi pomoze w ogarnieciu elektryki bo sam mial 1.8 90 hp w swojej b3 i tez wkladalnz ojcem te abk silnik pewny i zdrowy bo od remontu co robil polatalo zaledwie 60 tys. Ogl dzieki za jakis odzew i wgl wiem ze kazdy wolał by 1.8 t ale ja bardziej zalezy na daily niz na tuningu bo i tak nieukrywam ze chce kupic w przyszlosci cos mocniejszego typu 2.4/2.6 Q lub jakies Subaru ;-) ale dzieki za porady a co do ABT pójdzie do Golfa 3 za jakis czas i z luzem hajs mi sie zwroci, no chyba ze bedzie inna decyzja. Pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


Akumulatory samochodowe Audi 80 Ubezpieczenie OC
Kierownica skóra, dywaniki
hamulce