Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 2.3 NG ] problem z obrorami oraz szarpniecia

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Horte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2020, 06:37

[ B4 2.3 NG ] problem z obrorami oraz szarpniecia

Post autor: Horte » 14 kwie 2020, 14:17

Mam taki problem z silnikiem 2.3.

Po odpaleniu zimnego silnika wszystko wygląda przez chwilę poprawnie. Pojawiają się wysokie obroty, ale później spadają do około 400obr/min. Przy dodawaniu gazu silnik zaczyna zachowywać się tak samo jakby miał problem z zapłonem, tzn. dusi się i zaczyna prychać. Sytuacja z obrotami trwa do momentu lekkiego rozgrzania. Później obroty wzrastają ale problem z "prychaniem" nie ustępuje.

Wymienione zostały elementy:
1. Kopułka z paluchem - BERU
2. Kable - Bosch
3. Świece - Bosch

Macie jakieś pomysły na usprawnienie?

Może jakaś przepustnica się zacina albo coś podobnego?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 kwie 2020, 17:01

Raczej szukaj magika bo tego sam nie ogarniesz....

Horte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2020, 06:37

Post autor: Horte » 14 kwie 2020, 17:11

Jak silnik się rozgrzeje, to tylkomprzybgwałtownym dodane gazu trochę silnik przydusza. Na wyższych obrotach zachowuje się poprawnie.
Nie wiem jak długo ma działać wtryskiwacz rozruchowy. U mnie jest to może pół minuty. Gdyby działał dłużej , to pewnie z tak niskimi obrotami by nie było.

Aha...
Pompa paliwa mi chrobocze ( już zamówiona nowa) , ale to chyba takich czarów by nie powodowało.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 kwie 2020, 17:45

Wtryskiwacz rozruchowy jak sama nazwa wskazuje na działenie tylko w rozruchu wiec gdzieś koło 100-300ms...

Nie dajesz podstawowych danych a bez danych to tylko wrużenie z "fusów"

Jakie ciśnienie paliwa?
Byłą robiona próba przelewowa? jaki czas i przelew?...
Czy wtryski nie sikaja ??
Czy była ustawiana klapa przepływomierza?
Jaki prad nastawnika??

Jest tyle pytań a nie ma odpowiednich danych, silnik po prostu ci przelewa...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 kwie 2020, 17:49

Horte pisze:U mnie jest to może pół minuty. Gdyby działał dłużej , to pewnie z tak niskimi obrotami by nie było.
w takich temperaturach jakie są teraz to nawet jakby nie działał w ogóle to i tak ma palić i nic się nie będzie dziać. O ile wsio ok oczywiście. Jedynie może pracować cały czas i ciut podlewać ale to rzadko raczej się zdarza. Także nie szukaj problemu tam gdzie go nie ma.

Posłuchaj Jarka to jest dużo rzeczy do ogarnięcia i to niestety samemu i na piechotę, bo nie ma ecu do którego można by się podpiąć np vagiem i sprawdzić parametry silnika w live data.

Horte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2020, 06:37

Post autor: Horte » 14 kwie 2020, 19:08

Jak wymienię pompę paliwa, to zabiorę się za diagnozę.
Klapa przpływomierza nie była ruszana.
Może ktoś z Was mnie oświeci gdzie zmierzyć prąd nastawnika? Amperomierz mam opanowany :-)

[ Dodano: 2020-04-14, 19:08 ]
Gdybym tylko opanował temat wolnych obrotów na zimnym silniku, to byłoby super.

Aha...
Jak ma zareagować silnik po wypięcia wtyczki przy przepustnicy? Po wypięciu innych wtyczek jest zauważalna zawsze jakaś reakcja. Po wypięciu tej za przepustnicą nic się nie dzieje.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 kwie 2020, 19:25

A co ma sie dziac jak to tylko SW full throttle i idlle...

Horte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2020, 06:37

Post autor: Horte » 14 kwie 2020, 19:55

Który czujnik odpowiada z obroty na zimnym silniku? Po odpaleniu na zimnym przez chwilę chodzi dobrze ( obroty 1100), a potem spadają do około 500. Wtedy silnik trzeba delikatnie wkręcać na obroty, bo inaczej się nie da.
Jak się troszeczkę rozgrzeje, to wszystko wraca do normy. Na rozgrzanym silniku tylko przy gwałtownym dodaniu gazu lekko szarpnie.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 kwie 2020, 22:58

No to odłącz nastawnik ciśnienia elektrycznie.. Jak wtrysk sprawny i wyregulowany to na samej mechanice ma działać jak bajka... Jak nie działa to nie ma sensu czepiać się czujników...

Horte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2020, 06:37

Post autor: Horte » 15 kwie 2020, 05:25

To moje pierwsze audi ( i na dodatek NG), więc poproszę o wskazówkę, którą konkretnie kostkę odłączyć ? Która jest od nastawnika ciśnienia?
Zrobić to na zimnym czy ciepłym silniku?

Czy chodzi o to ustrojstwo? Jeżeli tak, to nic się nie zmienia po odłączeniu wtyczki. Tylko przestaje "cykać".

osi29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 24 gru 2014, 08:43
Imię: Daniel
Model: Inny
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Lubin

Post autor: osi29 » 15 kwie 2020, 08:07

O to kolego widzę jak pierwsze ng to będą problemy i dlugo czasu minie zanim to wszystko ogarniesz. Lepieposzukaj w okolicy fachowca co ogarnia mechaniczny wtrysk ( mechanicy od mercedesów) szkoda twoich nerwów

Horte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2020, 06:37

Post autor: Horte » 15 kwie 2020, 08:52

Lubie wyzwania.
Nie spieszy mi się. Jak mogę poznać dla siebie coś nowego, to z chęcią zgłębię temat. Wasza wiedza jest ogromna i zamierzam jej użyć w stosunku do swojego audi :)

Przed dłuższym postojem auta, jeździło bez problemów, więc nie wiem dlaczego miałyby być kosmiczne problemy z jej uzdrowieniem.

Jeszcze raz napisze jak się sprawy mają:

1. Silnik odpala po 2-3 sekundowym kręceniu.
2. Na zimnym - obroty wchodzą na 1100-1400 i utrzymuję się przez około 30s.
3. Obroty silnika spadają na około 500 i ciężko wkręca się na obroty.
4. Po pewnej chwili, obroty wzrastają do około 1000 i tylko przy gwałtownym dodaniu gazu czuć lekkie szarpnięcie ( na samym początku - dole).

Aha....
Czujnik temperatury, ten na króćcu wody został wymieniony.

Interesuje mnie w jaki sposób sprawić, żeby początkowe obroty, te po odpaleniu auta, utrzymywały się dłużej? Do momentu delikatnego rozgrzania.

osi29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 24 gru 2014, 08:43
Imię: Daniel
Model: Inny
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Lubin

Post autor: osi29 » 15 kwie 2020, 11:00

A czujnik na jaki wymieniłeś? Tylko bosch czarny cena cos okolo 150pln inne czujniki sie nie nadają

Horte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 mar 2020, 06:37

Post autor: Horte » 15 kwie 2020, 11:19

Kupiłem MEYLE. Jak mierzę opór na starym (bosch) i nowym to jest podobny.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 kwie 2020, 12:22

Horte pisze: Czy chodzi o to ustrojstwo? Jeżeli tak, to nic się nie zmienia po odłączeniu wtyczki. Tylko przestaje "cykać".
To jest zawór oparów paliwa ze zbiornika.

Zmierz czy ten nowy czujnik ma przejście z każdego pinu do korpusu bo jak nie ma tych kilku tysięcy omów to masz zły czujnik (i mogłeś mieć zły wcześniej).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl