Witam, pół roku temu miałem przykrą sytuację-spadło ciśnienie oleju i zaczęła mi się pojawiać kontrolka ciśnienia oleju ;/ nie ufając do końca dodatkowym zegarom i czujnikowi pojechałem do warsztatu na pomiar ciśnienia oleju manometrem. Pomiar potwierdził że jest lipa wyszło że mam 1.5 bara przy 2000 rpm (okazało się że dodatkowy zegar ciśnienia oleju w samochodzie całkiem dobrze pokazuje) a jak Pan w warsztacie powiedział że powinno być według książki minimum 2 bary przy 2000 rpm i raczej tylko remont wchodzi w grę. Chciałem sam zobaczyć co się tam stało więc miska olejowa została zdjęta i okazało się że panewka wałka pośredniego postanowiła wyjść i popływać w misce olejowej ;/ panewka się rozwarstwiła i oderwała się część ślizgowa. Kupiłem inne auto ale Audicy nie spisałem na straty. W ostatnim czasie z racji tego że miałem sporo wolnego czasu postanowiłem się za to wziąć, wyjąłem wałek pośredni, wymieniłem obie panewki (tą w bloku i tą w głębi silnika) bo obie były w podobnym stanie czyli rozwarstwione bez części ślizgowej. Wymieniłem także panewki korbowodowe, głównych nie ruszałem bo po wyjęciu jednej okazało się że tragedii tam nie ma, nie są porysowane i mają po prostu normalne ślady użytkowania. Wszystko skręciłem zalałem nowym olejkiem 10w40 valvoline i wymieniłem oczywiście filtr oleju. Po ustawieniu rozrządu i zapłonu auto odpaliło. Poskręcałem wszystko do kupy i troszkę mu dałem pochodzić, później spokojnie się przejechałem.
I teraz mam pytanka, ciśnienie oczywiście się podniosło - na wolnych obrotach czyli około 950/1000 rpm ma coś około 1.5 bara a przy 2000 rpm pokazał około 3.5 bara oczywiście na rozgrzanym oleju (po przejechaniu około 15km) Czy te wartości powinny być wyższe czy są spoko ?
Domyślam się że kiedy zrobię trochę kilometrów na tym oleju oczywiście i ciśnienie może trochę uciec i spodziewam się, że w najgorszym przypadku będzie około 1 bar na wolnych i 3 bary przy 2000 rpm.
I jeszcze jedno po odpaleniu na zimnym zegar pokazuje 5 bar ciśnienia, natomiast na rozgrzanym kiedy ma wyższe obroty w czasie jazdy ciśnienie dochodzi na 4.5 bara około i tyle, czy tak powinno być czy jednak jest to za mała wartość ?
Chciałem przy okazji zapytać o zapłon- ustawiłem obecnie zapłon na wartość z książki czyli około 6 stopni przed GMP, czy tak powinno być i dla LPG i benzyny ? Auto kuleje na benzynie jeżeli chodzi o wolne obroty i benzyny używam tylko do odpalenia a później latam na LPG więc chciałem zapytać czy zapłon ustawia się inaczej dla LPG.
Pozdrawiam Kamil
[B3 6A] Ciśnienie oleju
Re: [B3 6A] Ciśnienie oleju
Powinno działać, przy 2tys obrotów ma mieć minimum 1.8Bara. Na lpg jest ok?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 6A] Ciśnienie oleju
Jak jest 1.8 Bara przy tych 2000 to już jest bardzo słabo z ciśnieniem. Właściwie w Audi 80 to pogranicze zapalania się kontrolki ciśnienia oleju. Choć w tych autodatach dla nowszych silników już nie podają tak zaniżonych ciśnień.
Re: [B3 6A] Ciśnienie oleju
To ja wiem ;-)tak było przed wymianą panewek, natomiast pytalem o sytuację teraz, gdzie po wymianie panewek na wolnych mam 1.5bara około a na 2000 obrotów mam 3.5bara okolo
W kwestii cisnienia oleju na LPG jest tak samo jak na benie, a w kwestii ogólnej to na LPG motor lepiej pracuje niż na benzynie
Re: [B3 6A] Ciśnienie oleju
No wiadomo, ciśnienie bedzie takie samo. Jeśli chodzi o gorszą prace na benzynie to powodów może być wiele. Zacznij od podstaw filtr paliwa, pomiar ciśnienia paliwa, mycie klapy w kjecie, czyszczenie sitek w śrubach.