Witam, pół roku temu miałem przykrą sytuację-spadło ciśnienie oleju i zaczęła mi się pojawiać kontrolka ciśnienia oleju ;/ nie ufając do końca dodatkowym zegarom i czujnikowi pojechałem do warsztatu na pomiar ciśnienia oleju manometrem. Pomiar potwierdził że jest lipa wyszło że mam 1.5 bara przy 2000 rpm (okazało się że dodatkowy zegar ciśnienia oleju w samochodzie całkiem dobrze pokazuje) a jak Pan w warsztacie powiedział że powinno być według książki minimum 2 bary przy 2000 rpm i raczej tylko remont wchodzi w grę. Chciałem sam zobaczyć co się tam stało więc miska olejowa została zdjęta i okazało się że panewka wałka pośredniego postanowiła wyjść i popływać w misce olejowej ;/ panewka się rozwarstwiła i oderwała się część ślizgowa. Kupiłem inne auto ale Audicy nie spisałem na straty. W ostatnim czasie z racji tego że miałem sporo wolnego czasu postanowiłem się za to wziąć, wyjąłem wałek pośredni, wymieniłem obie panewki (tą w bloku i tą w głębi silnika) bo obie były w podobnym stanie czyli rozwarstwione bez części ślizgowej. Wymieniłem także panewki korbowodowe, głównych nie ruszałem bo po wyjęciu jednej okazało się że tragedii tam nie ma, nie są porysowane i mają po prostu normalne ślady użytkowania. Wszystko skręciłem zalałem nowym olejkiem 10w40 valvoline i wymieniłem oczywiście filtr oleju. Po ustawieniu rozrządu i zapłonu auto odpaliło. Poskręcałem wszystko do kupy i troszkę mu dałem pochodzić, później spokojnie się przejechałem.
I teraz mam pytanka, ciśnienie oczywiście się podniosło - na wolnych obrotach czyli około 950/1000 rpm ma coś około 1.5 bara a przy 2000 rpm pokazał około 3.5 bara oczywiście na rozgrzanym oleju (po przejechaniu około 15km) Czy te wartości powinny być wyższe czy są spoko ?
Domyślam się że kiedy zrobię trochę kilometrów na tym oleju oczywiście i ciśnienie może trochę uciec i spodziewam się, że w najgorszym przypadku będzie około 1 bar na wolnych i 3 bary przy 2000 rpm.
I jeszcze jedno po odpaleniu na zimnym zegar pokazuje 5 bar ciśnienia, natomiast na rozgrzanym kiedy ma wyższe obroty w czasie jazdy ciśnienie dochodzi na 4.5 bara około i tyle, czy tak powinno być czy jednak jest to za mała wartość ?
Chciałem przy okazji zapytać o zapłon- ustawiłem obecnie zapłon na wartość z książki czyli około 6 stopni przed GMP, czy tak powinno być i dla LPG i benzyny ? Auto kuleje na benzynie jeżeli chodzi o wolne obroty i benzyny używam tylko do odpalenia a później latam na LPG więc chciałem zapytać czy zapłon ustawia się inaczej dla LPG.
Pozdrawiam Kamil
[B3 6A] Ciśnienie oleju
Re: [B3 6A] Ciśnienie oleju
Powinno działać, przy 2tys obrotów ma mieć minimum 1.8Bara. Na lpg jest ok?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4630
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 6A] Ciśnienie oleju
Jak jest 1.8 Bara przy tych 2000 to już jest bardzo słabo z ciśnieniem. Właściwie w Audi 80 to pogranicze zapalania się kontrolki ciśnienia oleju. Choć w tych autodatach dla nowszych silników już nie podają tak zaniżonych ciśnień.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Re: [B3 6A] Ciśnienie oleju
To ja wiem ;-)tak było przed wymianą panewek, natomiast pytalem o sytuację teraz, gdzie po wymianie panewek na wolnych mam 1.5bara około a na 2000 obrotów mam 3.5bara okolo
W kwestii cisnienia oleju na LPG jest tak samo jak na benie, a w kwestii ogólnej to na LPG motor lepiej pracuje niż na benzynie
Re: [B3 6A] Ciśnienie oleju
No wiadomo, ciśnienie bedzie takie samo. Jeśli chodzi o gorszą prace na benzynie to powodów może być wiele. Zacznij od podstaw filtr paliwa, pomiar ciśnienia paliwa, mycie klapy w kjecie, czyszczenie sitek w śrubach.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga