[b4 2.3 NG] wentylator
Też miałem podobny przypadek. Nie dość że zamiennik co miał mniej rurek niż oryginał i cieńszy, to jeszcze 1-biegowy wentylator. Nie wiem jak zimą, ale wiosną to jak stanąłem np na światłach to wentylator się uruchamiał co kilkadziesiąt sekund. Założyłem klimę, wiązki i oryginalną chłodnicę i wentylatora już nie słyszę. Nie wiem co u Ciebie jest, ale może nie działa 1 bieg wentylatora, bo 2 bieg jest hałaśliwy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 254
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Czy każda Audi 2.3 NG posiadała dodatkową chłodnicę cieczy?foxbat pisze:Z tym układem chłodzenia to jest tak, że oprócz tej dużej chłodnicy z wentylatorem to masz jeszcze przed silnikiem taką małą.
Czy czujnik dwu-stykowy na końcu głowicy odpowiada za schłodzenie komory silnika?
Dlaczego jest on dwu-stykowy?W golfie na gaźniku Pierburga 2EE jest zastosowany takie samo rozwiązanie mające za zadanie schłodzenie komory silnika po jego wyłączeniu(jeżeli oczywiście temperatura w komorze przekroczy zadaną wartość) ale jest tam czujnik jedno-stykowy?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Chodzi ci o ilość złączy na samym czujniku. Podejrzewam że w golfie może brał masę prosto z silnika a ten ma doprowadzoną kablem. Nawet na schemacie w D15 jest że modele 4 cylindrowe brały masę z mocowania czujnika.nogiln pisze:Dlaczego jest on dwu-stykowy?W golfie na gaźniku Pierburga 2EE jest zastosowany takie samo rozwiązanie mające za zadanie schłodzenie komory silnika po jego wyłączeniu(jeżeli oczywiście temperatura w komorze przekroczy zadaną wartość) ale jest tam czujnik jedno-stykowy?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 254
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
maciek889 pisze:Tak, miałem na myśli ilość złączy na czujniku.nogiln pisze:Chodzi ci o ilość złączy na samym czujniku
Jak sprawdzić, czy czujnik odpowiadający za pracę wentylatora chłodnicy po wyłączeniu silnika załącza wentylator aby schłodzić komorę silnika( czy chodzi tu o schłodzenie komory silnika czy przede wszystkim o schłodzenie przewodów paliwowych oraz chłodnicy?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ten czujnik to po prostu termowłącznik ze stanami on-off. Nie wysyła on informacji o dokładnej temperaturze jak czujniki płynu dla wskaźnika czy ECU.
Na początek sprawdź czy po złączeniu przewodów wentylator wystartuje. Jak startuje to po prostu trzeba by grzać albo mierzyć temperaturę pod maskę i sprawdzić czy się włączy. Zazwyczaj włącza się w cieplejsze dni i po jeździe z większą prędkością albo po dłuższym postoju z odpalonym silnikiem.
Co do funkcji to z tego co czytałem to właśnie jest to po to aby paliwo w przewodach od wtrysku się nie gotowało i pewnie po wzroście ciśnienia zalałoby kolektor albo w przewodach zmieniałoby się w gaz i w obu przypadkach pewnie ciężko by było odpalić.
2.2 10V turbo jeszcze miało dodatkowy nadmuch z własnym wentylatorem na wtryskiwacze chyba też uruchamiany po zgaszeniu.
Jeszcze silniki na wtrysku digifant miały takie rozwiązanie a później już zrezygnowali z tych reliktów mechanicznego wtrysku.
Na początek sprawdź czy po złączeniu przewodów wentylator wystartuje. Jak startuje to po prostu trzeba by grzać albo mierzyć temperaturę pod maskę i sprawdzić czy się włączy. Zazwyczaj włącza się w cieplejsze dni i po jeździe z większą prędkością albo po dłuższym postoju z odpalonym silnikiem.
Co do funkcji to z tego co czytałem to właśnie jest to po to aby paliwo w przewodach od wtrysku się nie gotowało i pewnie po wzroście ciśnienia zalałoby kolektor albo w przewodach zmieniałoby się w gaz i w obu przypadkach pewnie ciężko by było odpalić.
2.2 10V turbo jeszcze miało dodatkowy nadmuch z własnym wentylatorem na wtryskiwacze chyba też uruchamiany po zgaszeniu.
Jeszcze silniki na wtrysku digifant miały takie rozwiązanie a później już zrezygnowali z tych reliktów mechanicznego wtrysku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 254
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [b4 2.3 NG] wentylator
Prawdopodobnie mam uszkodzony termowłącznik na chłodnicy, odpowiadający za włączenie wentylatora chłodnicy, gdyż wentylator załącza się po włączeniu zapłonu, i pracuje cały czas. Czy jazda z włączonym wentylatorem może spowodować jego uszkodzenie?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [b4 2.3 NG] wentylator
Raczej szybsze zużycie...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 254
- Rejestracja: 24 mar 2008, 16:00
- Imię: Damian
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Mysłaków/ŁDZ
Re: [b4 2.3 NG] wentylator
Po wymianie chłodnicy nie załącza się wentylator odpowiadający za schłodzenie wtrysków. Przed wymianą chłodnicy, gdy zwarłem przewody od czujnika na głowicy wentylator się włączał. Jaki przekaźnik jest odpowiedzialny za działanie wentylatora?
Re: [b4 2.3 NG] wentylator
No i raczej przy wyłączonym zapłonie to działa