Witam
Pare miesięcy temu sprowadziłem z raichu sobie audi b4 2.0 E abk avant .
Stan wizualna naprade dobry techniczny terz niczego sobie TYLKO :
bierze kupe oleju i do tego mocno dymi
byłem u mechanika i dał mi następujący spisz reczy by kupić do remontu silnika :
-uszczelka pod głowice
-uszczelka pod miske oleju
-uszczelka pod pokrywe zaworów
-uszczelniacze zaworów szt.8
-pierścienie tłokowe kpl. nominał
-uszczelka kolektora dolotowego
-uszczelka kolektora wydechowego
-uszczelka kolektora rury wydech.
napiszczie co jeszcze warto wymienic przy takiej już poważnej naprawie oraz czy zwykły mechaniczek da sobie z tym rade oraz ewentualny szacowany koszt.
o czym świadczy takie objawy autka ,że jest juz mocno wysłużony i niezadługo pojezdzi czy np. mocno silnik jest zmęczony?
_________________
[80 b4 2.0 E abk] dymi i bierze olej
Zasadniczo mechanik ma rację. Choć niektórzy przy wymianie pierścieni zalecają robienie szlifu. Jeździlem kilkoma autami w których wymieniono tylko pierścienie i wszystko było ok. Więc możesz śmiało próbować. Jeżeli uszczelniacze to tylko firmy GOETZE.
[ Dodano: 2007-02-10, 19:59 ]
Tak przy okazji jak już bedziesz miał zdjętą głowicę to dobrze by było sprawdzić zawory i prowadnice. Czasami auta są tak zajeżdżone, że wymiana samych uszczelniaczy na niewiele się zda. Ja u siebie wymieniłem prowadnice, dotarłem zawory zmieniłem uszczelniacze i olej mi prawie nie ubywa. Bańka 4 litrowa wystarczy mi na wymianę oleju (łącznie z filtrem) i dolewki przez 15000 km. Czyli 0,5 litra oleju na 15 tys. km. Obrotami kręcę wysoko i wolno nie jeżdżę, a olej bierze każdy silnik.
[ Dodano: 2007-02-10, 19:59 ]
Tak przy okazji jak już bedziesz miał zdjętą głowicę to dobrze by było sprawdzić zawory i prowadnice. Czasami auta są tak zajeżdżone, że wymiana samych uszczelniaczy na niewiele się zda. Ja u siebie wymieniłem prowadnice, dotarłem zawory zmieniłem uszczelniacze i olej mi prawie nie ubywa. Bańka 4 litrowa wystarczy mi na wymianę oleju (łącznie z filtrem) i dolewki przez 15000 km. Czyli 0,5 litra oleju na 15 tys. km. Obrotami kręcę wysoko i wolno nie jeżdżę, a olej bierze każdy silnik.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 13 sty 2007, 13:16
- Lokalizacja: Suwałki