Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 2.0 E abk] dymi i bierze olej

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
halas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 02 lut 2007, 09:10
Lokalizacja: Gdańsk

[80 b4 2.0 E abk] dymi i bierze olej

Post autor: halas » 10 lut 2007, 13:37

Witam
Pare miesięcy temu sprowadziłem z raichu sobie audi b4 2.0 E abk avant .
Stan wizualna naprade dobry techniczny terz niczego sobie TYLKO :
bierze kupe oleju i do tego mocno dymi
byłem u mechanika i dał mi następujący spisz reczy by kupić do remontu silnika :

-uszczelka pod głowice
-uszczelka pod miske oleju
-uszczelka pod pokrywe zaworów
-uszczelniacze zaworów szt.8
-pierścienie tłokowe kpl. nominał
-uszczelka kolektora dolotowego
-uszczelka kolektora wydechowego
-uszczelka kolektora rury wydech.

napiszczie co jeszcze warto wymienic przy takiej już poważnej naprawie oraz czy zwykły mechaniczek da sobie z tym rade oraz ewentualny szacowany koszt.

o czym świadczy takie objawy autka ,że jest juz mocno wysłużony i niezadługo pojezdzi czy np. mocno silnik jest zmęczony?
_________________

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 10 lut 2007, 13:48

Skoro pierscienie są do wym to znaczy że jeździł na słabym oleju albo ma juz taki przebieg To co napiasł mechanik to wystarczy tylko odrazu zmień olej i po naprawie musisz dotrzeć pierscienie wieć bez ostrego deptania i po 2000 wym olej na nowy a potem co 10000 lub 15000 zależy jaki jest olej

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 10 lut 2007, 19:49

Zasadniczo mechanik ma rację. Choć niektórzy przy wymianie pierścieni zalecają robienie szlifu. Jeździlem kilkoma autami w których wymieniono tylko pierścienie i wszystko było ok. Więc możesz śmiało próbować. Jeżeli uszczelniacze to tylko firmy GOETZE.

[ Dodano: 2007-02-10, 19:59 ]
Tak przy okazji jak już bedziesz miał zdjętą głowicę to dobrze by było sprawdzić zawory i prowadnice. Czasami auta są tak zajeżdżone, że wymiana samych uszczelniaczy na niewiele się zda. Ja u siebie wymieniłem prowadnice, dotarłem zawory zmieniłem uszczelniacze i olej mi prawie nie ubywa. Bańka 4 litrowa wystarczy mi na wymianę oleju (łącznie z filtrem) i dolewki przez 15000 km. Czyli 0,5 litra oleju na 15 tys. km. Obrotami kręcę wysoko i wolno nie jeżdżę, a olej bierze każdy silnik.

urszula2101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 13 sty 2007, 13:16
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: urszula2101 » 03 mar 2007, 21:22

Witam i zgadzam z czarekj odnośnie prowadnic zaworów trzeba wymienic od razu koszt nie wielki i same zawory trzeba zrobić razem z gniazdami

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga