[B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Pomyśl trochę zanim napiszesz... A przepływomierz rozdzielacz paliwa klapkę podnoszą "krasnoludki"?? gdyby brało lewe przez nieszczelność gum miał by mega problem z odpaleniem a tego nie zgłasza...
Jak tylko dobrze zauważyłeś był LPG wiec wszystko mogło się stać nawet to że były wystrzały i pokrzywiły przepustnicę...
Jak tylko dobrze zauważyłeś był LPG wiec wszystko mogło się stać nawet to że były wystrzały i pokrzywiły przepustnicę...
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Właśnie zrobiłem test szczelności: https://www.youtube.com/watch?v=lpdqYQj ... e=youtu.be
Wlałem wodę destylowaną
Wlałem wodę destylowaną
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
No i gut ale na zdjeciach inaczej to wyglądało...
Wiec nadal stoisz miejscu dlaczego powierze pochądzace od przepływomierza dostaje się w dużej ilosci do silnika..
Wiec nadal stoisz miejscu dlaczego powierze pochądzace od przepływomierza dostaje się w dużej ilosci do silnika..
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
A może być tak że tego powietrza pochodzącego z przepływomierza jest za dużo???
Rozebrałem puszkę na filtr powietrza - ktoś już ją kleił i od spodu miała dwie dziurki które zakleiłem niestety nic to nie dało.
Zastanawiam się nad tym zaworkiem elektromagnetycznym. Co się powinno stać kiedy na pracującym silniku odepnę od niego kabelki? Do czego służy ta śrubka imbusowa między przyłączami na kable?
Rozebrałem puszkę na filtr powietrza - ktoś już ją kleił i od spodu miała dwie dziurki które zakleiłem niestety nic to nie dało.
Zastanawiam się nad tym zaworkiem elektromagnetycznym. Co się powinno stać kiedy na pracującym silniku odepnę od niego kabelki? Do czego służy ta śrubka imbusowa między przyłączami na kable?
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Wziąłem pod lupę jeszcze raz gumę k-jeta i czwórnik odmy. Były popękane i naprawiałem to srebrną taśmą ale stwierdziłem że może coś słabo połatałem więc zakleiłem dziury jakąś masą która po wyschnięciu jest dosyć elastyczna - naprawdę jej nie żałowałem .
Wymyłem też ten zaworek - wypłynęło z niego sporo syfu. Działa jak na filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=llbUo-s ... e=youtu.be
Gdy podam na niego napięcie 12V to się otwiera a gdy dmucham w niego to powietrze uchodzi z drugiej dziury bez oporu.
Gdy zdejmę napięcie to jest zamknięty ale nie jest szczelny w 100% - gdy dmucham w niego to trochę powietrza uchodzi z drugiej dziury.
Poza tym zauważyłem małe uszczerbki materiału na powierzchni do której zawór się przymyka:
Przy okazji link do filmiku na którym widać pracę klapy k-jet'a: https://www.youtube.com/watch?v=NxZRf5f ... e=youtu.be
Nic nie przyciera natomiast ciężko ją podnieść palcami dlatego się posiłkowałem narzędziem.
Poskładałem i nic to nie dało
Filmik z odpalenia samochodu dzisiaj po jednodniowym postoju: https://www.youtube.com/watch?v=4hVEOzj ... e=youtu.be
Nie dotykałem pedału gazu, zapalił na widok kluczyka.
Od razu obroty około 1500 a po około 40 sekundach zaczynają rosnąć.
Śruba od regulacji wolnych obrotów wkręcona na max.
Szukałem lewego powietrza psikając obficie wszędzie plakiem i znalazłem.
Psikając przy serwie hamulca w okolice wężyka idącego od kolektora obroty zaczęły spadać - około 300 obrotów w dół.
Na filmiku wężyk ten jest odpięty a otwór w kolektorze zaklejony.
Zastanawia mnie ta wtyczka która leży niepodpięta przy obudowie filtra powietrza:
Od czego ona może być? Na pewno nie od czujnika zamknięcia przepustnicy bo tam wtyczka jest podpięta.
Już sam nie wiem co robić
Wymyłem też ten zaworek - wypłynęło z niego sporo syfu. Działa jak na filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=llbUo-s ... e=youtu.be
Gdy podam na niego napięcie 12V to się otwiera a gdy dmucham w niego to powietrze uchodzi z drugiej dziury bez oporu.
Gdy zdejmę napięcie to jest zamknięty ale nie jest szczelny w 100% - gdy dmucham w niego to trochę powietrza uchodzi z drugiej dziury.
Poza tym zauważyłem małe uszczerbki materiału na powierzchni do której zawór się przymyka:
Przy okazji link do filmiku na którym widać pracę klapy k-jet'a: https://www.youtube.com/watch?v=NxZRf5f ... e=youtu.be
Nic nie przyciera natomiast ciężko ją podnieść palcami dlatego się posiłkowałem narzędziem.
Poskładałem i nic to nie dało
Filmik z odpalenia samochodu dzisiaj po jednodniowym postoju: https://www.youtube.com/watch?v=4hVEOzj ... e=youtu.be
Nie dotykałem pedału gazu, zapalił na widok kluczyka.
Od razu obroty około 1500 a po około 40 sekundach zaczynają rosnąć.
Śruba od regulacji wolnych obrotów wkręcona na max.
Szukałem lewego powietrza psikając obficie wszędzie plakiem i znalazłem.
Psikając przy serwie hamulca w okolice wężyka idącego od kolektora obroty zaczęły spadać - około 300 obrotów w dół.
Na filmiku wężyk ten jest odpięty a otwór w kolektorze zaklejony.
Zastanawia mnie ta wtyczka która leży niepodpięta przy obudowie filtra powietrza:
Od czego ona może być? Na pewno nie od czujnika zamknięcia przepustnicy bo tam wtyczka jest podpięta.
Już sam nie wiem co robić
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
miejsce wtyczki sugeruje TPS przepływomierza
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
TPS w 2.2KV? Przyglądnę się jutro temu k-jetowi ale jestem prawie pewien że nie widziałem tam żadnego złącza.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Chyba czysto mechaniczne K-Jety miały wersje z potencjometrem przepływomierza dla Board Computera. Zmierz jakie masz napięcie między pierwszym a trzecim pinem.
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Napięcie między pinami 1 a 3 w tej wtyczce jest zawsze 0 niezależnie czy silnik odpalony czy nie
Czy przyczyną problemu z wysokimi obrotami może być źle wyregulowany k-jet (skład mieszanki paliwowo-powietrznej) + przestawiony rozrząd + źle ustawiony zapłon?
Czy przyczyną problemu z wysokimi obrotami może być źle wyregulowany k-jet (skład mieszanki paliwowo-powietrznej) + przestawiony rozrząd + źle ustawiony zapłon?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Jedynie za wczesny zapłon za dużo powietrza (razem z odpowiednią dawką paliwa) podniesie obroty. Za uboga albo za bogata mieszanka może tylko je obniżyć. A silnik benzynowy (poza sytuacją gazu w podłodze) powinien pracować na mieszance stechiometrycznej.
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Chyba nie pozostało mi nic innego jak wsiąść książkę w rękę i sprawdzać każdy czujnik/urządzenie jedno po drugim.
Ktoś mi powie co to jest ten ciśnieniowy wyłącznik migowy i gdzie się to znajduje?
Ktoś mi powie co to jest ten ciśnieniowy wyłącznik migowy i gdzie się to znajduje?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
On chyba jak już jest to jest w okolicy akumulatora. To chyba taka gruszka. Ktoś kiedyś pytał o niego na forum. Ale chyba nie występuje w każdym samochodzie z mechanicznym wtryskiem.
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Tak przypuszczałem że to to coś na ścianie grodziowej przy cewce ale wolałem zapytać
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Zabrałem się za pomiary.
Na dzień dobry okazało się że czujnik temperatury wody na górze króćca jest uszkodzony.
Ma rezystancję rzędu setek kOhm a powinien mieć 1000Ohm przy 20stC.
Czekam na nowy - mam nadzieję że to on jest winowajcą
Na dzień dobry okazało się że czujnik temperatury wody na górze króćca jest uszkodzony.
Ma rezystancję rzędu setek kOhm a powinien mieć 1000Ohm przy 20stC.
Czekam na nowy - mam nadzieję że to on jest winowajcą
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Re: [B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
BigZ25 a czy to czasem nie na zegary ten czujnik?