Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

[B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: BigZ25 » 03 kwie 2020, 19:43

Mam strasznie wysokie obroty na biegu jałowym - zimny silnik i po odpaleniu chodzi powyżej 3000 obr/min.

Problem pojawił się dzisiaj gdy wymieniłem filtr powietrza i zabrałem się za ogarnianie dolotu tzn:

- pozbyłem się takiej wstawki od LPG między gumą od k-jeta a przepustnicą (nie mam już LPG)
- podpiąłem krokowiec i wężyki od podciśnień według tego schematu (zaślepiłem jedynie ten wężyk zaznaczony na zielono bo aktualnie nie mam klimy):

Obrazek

- podpiąłem odmę według tego schematu:

Obrazek

a konkretnie to tak:

Obrazek

czyli do czwórnika zaznaczonego na czerwono podpoiłem wąż z tyłu puszki filtra powietrza, rurkę odmy z bloku silnika oraz pokrywę zaworów, czwartą dziurę zaślepiłem (zresztą tak już było). Zaznaczony na zielono wężyk podpiąłem od spodu gumy k-jeta w blok silnika.

Ktoś ma jakiś pomysł co jest nie tak? Czyżby usunięcie tej wstawki spowodowało wzrost obrotów jałowych?
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 kwie 2020, 08:44

BigZ25, a klapa spiętrzająca jest? - często ludzie ją wywalają. A jak jest to czy ustawiona jak ma być?
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Post autor: BigZ25 » 04 kwie 2020, 12:33

Klapa spiętrzająca to ten talerzyk wskazany zieloną strzałką na tym zdjęciu?:

Obrazek

Jeśli tak, to mam coś takiego - widoczne po zdjęciu gumy. Jest on delikatnie podniesiony tzn. można go opuścić w dół dociskając palcem po czym gdy odpuszczę wraca do ustalonej pozycji, można go też unieść wyżej ciągnąc za tą śrubkę - wyczuwalny jest lekki opór (chyba jest tam jakaś sprężyna). W jaki sposób można regulować jego wysokość?

Odpiłem wszystkie elementy od tej gumy i zaślepiłem dziury, zostały tylko te dwie duże i do silnika krokowego i mam dalej wysokie obroty więc guma raczej jest szczelna.

Jest tam jakaś elektronika którą powinienem sprawdzić? Jakieś bezpieczniki?
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 kwie 2020, 15:22

BigZ25, masz tu taki fag odnośnie ng nad twoim postem i tam jest na pewno.
BigZ25 pisze:Jest tam jakaś elektronika którą powinienem sprawdzić? Jakieś bezpieczniki?
nie rozbieraj tego bo będzie do wyrzucenia
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 kwie 2020, 18:18

A na odpiętym zaworze powietrza (elektrycznie) jakie obroty??

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Post autor: BigZ25 » 04 kwie 2020, 21:42

Jarewa pisze:A na odpiętym zaworze powietrza (elektrycznie) jakie obroty??
Masz na myśli ten silniczek krokowy?
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 kwie 2020, 21:49

No niech ci bedzie ze to silniczek krokowy

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Post autor: BigZ25 » 06 kwie 2020, 12:48

Po odpięciu wtyczki od silniczka żadnych zmian - dalej 3000 obr/min. Natomiast po odpięciu silniczka i zaślepieniu otworu w gumie k-jeta i w wężu idącym od niego do dolotu obroty wróciły do normy - są trochę nie stabilne zwłaszcza gdy silnik jest zimny no i samochód zaczął bardziej strzelać z wydechu.

Podpiąłem do silniczka baterię 9V i wygląda na sprawny bo coś się tam uchyla - gdy był zamontowany w samochodzie to było czuć takie wibracje.

Zauważyłem że coś pod maską w okolicach silnika syczy tylko nie mogę zlokalizować co bezradny_
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 kwie 2020, 13:13

Masz przegrzebana przepustnice, więc nią się zajmij... To standard przy lpg gazownicy lubią tam pchac rączki a nie powinni.. Zrobisz przepustnice problem zniknie....

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Post autor: BigZ25 » 06 kwie 2020, 16:07

Klapki zamykają się do końca, nie wygląda na grzebaną.
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 kwie 2020, 16:57

Nie ma takiej możliwości by przepustnica była sprawna...

Pokaż zdjęcia śruby regulacyjnej zderzaka przepustnicy...

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Post autor: BigZ25 » 06 kwie 2020, 20:09

Syczenie wyeliminowane - okazało się że zapomniałem o uszczelce przy wtryskiwaczu rozruchowym oklasky

Przyjrzałem się bliżej temu silniczkowi i gdy dmucham delikatnie w otwór od strony gumy k-jeta to powietrze uchodzi drugim otworem. Chyba tak nie powinno być? Narazie zaślepiłem w nim część otworu i obroty są dużo niższe.
Jarewa pisze:Pokaż zdjęcia śruby regulacyjnej zderzaka przepustnicy...
Jutro wymontuje tą przepustnice. Która to ta śruba? Ta od spodu?
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 kwie 2020, 20:47

Silniczek nie zamyka 100% dlatego wyżej oblał test ze to jego wina...

Silnik ciągnie lewe powietrze które przechodzi przez klapkę rozdzielacza.. I sa tylko dwie drogi.... Odma lub przepustnica...
BigZ25 pisze:Natomiast po odpięciu silniczka i zaślepieniu otworu w gumie k-jeta i w wężu idącym od niego do dolotu obroty wróciły do normy
obroty powinie być sporo ponizej......

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Post autor: BigZ25 » 06 kwie 2020, 21:09

Czwórnik od odmy na pokrywie zaworów jest mega dziurawy ale pokleiłem go konkretnie dobrą taśmą więc w pierwszej kolejności sprawdzę tą przepustnice.
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 kwie 2020, 22:05

Bardziej w odmie chodzi mi o uszczelniacze wtryskiwaczy....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga