Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

[B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym

Post autor: BigZ25 » 03 kwie 2020, 19:43

Mam strasznie wysokie obroty na biegu jałowym - zimny silnik i po odpaleniu chodzi powyżej 3000 obr/min.

Problem pojawił się dzisiaj gdy wymieniłem filtr powietrza i zabrałem się za ogarnianie dolotu tzn:

- pozbyłem się takiej wstawki od LPG między gumą od k-jeta a przepustnicą (nie mam już LPG)
- podpiąłem krokowiec i wężyki od podciśnień według tego schematu (zaślepiłem jedynie ten wężyk zaznaczony na zielono bo aktualnie nie mam klimy):

Obrazek

- podpiąłem odmę według tego schematu:

Obrazek

a konkretnie to tak:

Obrazek

czyli do czwórnika zaznaczonego na czerwono podpoiłem wąż z tyłu puszki filtra powietrza, rurkę odmy z bloku silnika oraz pokrywę zaworów, czwartą dziurę zaślepiłem (zresztą tak już było). Zaznaczony na zielono wężyk podpiąłem od spodu gumy k-jeta w blok silnika.

Ktoś ma jakiś pomysł co jest nie tak? Czyżby usunięcie tej wstawki spowodowało wzrost obrotów jałowych?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 kwie 2020, 08:44

BigZ25, a klapa spiętrzająca jest? - często ludzie ją wywalają. A jak jest to czy ustawiona jak ma być?

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Post autor: BigZ25 » 04 kwie 2020, 12:33

Klapa spiętrzająca to ten talerzyk wskazany zieloną strzałką na tym zdjęciu?:

Obrazek

Jeśli tak, to mam coś takiego - widoczne po zdjęciu gumy. Jest on delikatnie podniesiony tzn. można go opuścić w dół dociskając palcem po czym gdy odpuszczę wraca do ustalonej pozycji, można go też unieść wyżej ciągnąc za tą śrubkę - wyczuwalny jest lekki opór (chyba jest tam jakaś sprężyna). W jaki sposób można regulować jego wysokość?

Odpiłem wszystkie elementy od tej gumy i zaślepiłem dziury, zostały tylko te dwie duże i do silnika krokowego i mam dalej wysokie obroty więc guma raczej jest szczelna.

Jest tam jakaś elektronika którą powinienem sprawdzić? Jakieś bezpieczniki?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 kwie 2020, 15:22

BigZ25, masz tu taki fag odnośnie ng nad twoim postem i tam jest na pewno.
BigZ25 pisze:Jest tam jakaś elektronika którą powinienem sprawdzić? Jakieś bezpieczniki?
nie rozbieraj tego bo będzie do wyrzucenia

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 kwie 2020, 18:18

A na odpiętym zaworze powietrza (elektrycznie) jakie obroty??

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Post autor: BigZ25 » 04 kwie 2020, 21:42

Jarewa pisze:A na odpiętym zaworze powietrza (elektrycznie) jakie obroty??
Masz na myśli ten silniczek krokowy?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 kwie 2020, 21:49

No niech ci bedzie ze to silniczek krokowy

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Post autor: BigZ25 » 06 kwie 2020, 12:48

Po odpięciu wtyczki od silniczka żadnych zmian - dalej 3000 obr/min. Natomiast po odpięciu silniczka i zaślepieniu otworu w gumie k-jeta i w wężu idącym od niego do dolotu obroty wróciły do normy - są trochę nie stabilne zwłaszcza gdy silnik jest zimny no i samochód zaczął bardziej strzelać z wydechu.

Podpiąłem do silniczka baterię 9V i wygląda na sprawny bo coś się tam uchyla - gdy był zamontowany w samochodzie to było czuć takie wibracje.

Zauważyłem że coś pod maską w okolicach silnika syczy tylko nie mogę zlokalizować co bezradny_

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 kwie 2020, 13:13

Masz przegrzebana przepustnice, więc nią się zajmij... To standard przy lpg gazownicy lubią tam pchac rączki a nie powinni.. Zrobisz przepustnice problem zniknie....

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Post autor: BigZ25 » 06 kwie 2020, 16:07

Klapki zamykają się do końca, nie wygląda na grzebaną.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 kwie 2020, 16:57

Nie ma takiej możliwości by przepustnica była sprawna...

Pokaż zdjęcia śruby regulacyjnej zderzaka przepustnicy...

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Post autor: BigZ25 » 06 kwie 2020, 20:09

Syczenie wyeliminowane - okazało się że zapomniałem o uszczelce przy wtryskiwaczu rozruchowym oklasky

Przyjrzałem się bliżej temu silniczkowi i gdy dmucham delikatnie w otwór od strony gumy k-jeta to powietrze uchodzi drugim otworem. Chyba tak nie powinno być? Narazie zaślepiłem w nim część otworu i obroty są dużo niższe.
Jarewa pisze:Pokaż zdjęcia śruby regulacyjnej zderzaka przepustnicy...
Jutro wymontuje tą przepustnice. Która to ta śruba? Ta od spodu?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 kwie 2020, 20:47

Silniczek nie zamyka 100% dlatego wyżej oblał test ze to jego wina...

Silnik ciągnie lewe powietrze które przechodzi przez klapkę rozdzielacza.. I sa tylko dwie drogi.... Odma lub przepustnica...
BigZ25 pisze:Natomiast po odpięciu silniczka i zaślepieniu otworu w gumie k-jeta i w wężu idącym od niego do dolotu obroty wróciły do normy
obroty powinie być sporo ponizej......

Awatar użytkownika
BigZ25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 12 lut 2020, 19:45
Imię: Dominik
Lokalizacja: Brzana

Post autor: BigZ25 » 06 kwie 2020, 21:09

Czwórnik od odmy na pokrywie zaworów jest mega dziurawy ale pokleiłem go konkretnie dobrą taśmą więc w pierwszej kolejności sprawdzę tą przepustnice.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 kwie 2020, 22:05

Bardziej w odmie chodzi mi o uszczelniacze wtryskiwaczy....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl