[B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
[B3 2.2 KV] Wysokie obroty na biegu jałowym
Mam strasznie wysokie obroty na biegu jałowym - zimny silnik i po odpaleniu chodzi powyżej 3000 obr/min.
Problem pojawił się dzisiaj gdy wymieniłem filtr powietrza i zabrałem się za ogarnianie dolotu tzn:
- pozbyłem się takiej wstawki od LPG między gumą od k-jeta a przepustnicą (nie mam już LPG)
- podpiąłem krokowiec i wężyki od podciśnień według tego schematu (zaślepiłem jedynie ten wężyk zaznaczony na zielono bo aktualnie nie mam klimy):
- podpiąłem odmę według tego schematu:
a konkretnie to tak:
czyli do czwórnika zaznaczonego na czerwono podpoiłem wąż z tyłu puszki filtra powietrza, rurkę odmy z bloku silnika oraz pokrywę zaworów, czwartą dziurę zaślepiłem (zresztą tak już było). Zaznaczony na zielono wężyk podpiąłem od spodu gumy k-jeta w blok silnika.
Ktoś ma jakiś pomysł co jest nie tak? Czyżby usunięcie tej wstawki spowodowało wzrost obrotów jałowych?
Problem pojawił się dzisiaj gdy wymieniłem filtr powietrza i zabrałem się za ogarnianie dolotu tzn:
- pozbyłem się takiej wstawki od LPG między gumą od k-jeta a przepustnicą (nie mam już LPG)
- podpiąłem krokowiec i wężyki od podciśnień według tego schematu (zaślepiłem jedynie ten wężyk zaznaczony na zielono bo aktualnie nie mam klimy):
- podpiąłem odmę według tego schematu:
a konkretnie to tak:
czyli do czwórnika zaznaczonego na czerwono podpoiłem wąż z tyłu puszki filtra powietrza, rurkę odmy z bloku silnika oraz pokrywę zaworów, czwartą dziurę zaślepiłem (zresztą tak już było). Zaznaczony na zielono wężyk podpiąłem od spodu gumy k-jeta w blok silnika.
Ktoś ma jakiś pomysł co jest nie tak? Czyżby usunięcie tej wstawki spowodowało wzrost obrotów jałowych?
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV
Klapa spiętrzająca to ten talerzyk wskazany zieloną strzałką na tym zdjęciu?:
Jeśli tak, to mam coś takiego - widoczne po zdjęciu gumy. Jest on delikatnie podniesiony tzn. można go opuścić w dół dociskając palcem po czym gdy odpuszczę wraca do ustalonej pozycji, można go też unieść wyżej ciągnąc za tą śrubkę - wyczuwalny jest lekki opór (chyba jest tam jakaś sprężyna). W jaki sposób można regulować jego wysokość?
Odpiłem wszystkie elementy od tej gumy i zaślepiłem dziury, zostały tylko te dwie duże i do silnika krokowego i mam dalej wysokie obroty więc guma raczej jest szczelna.
Jest tam jakaś elektronika którą powinienem sprawdzić? Jakieś bezpieczniki?
Jeśli tak, to mam coś takiego - widoczne po zdjęciu gumy. Jest on delikatnie podniesiony tzn. można go opuścić w dół dociskając palcem po czym gdy odpuszczę wraca do ustalonej pozycji, można go też unieść wyżej ciągnąc za tą śrubkę - wyczuwalny jest lekki opór (chyba jest tam jakaś sprężyna). W jaki sposób można regulować jego wysokość?
Odpiłem wszystkie elementy od tej gumy i zaślepiłem dziury, zostały tylko te dwie duże i do silnika krokowego i mam dalej wysokie obroty więc guma raczej jest szczelna.
Jest tam jakaś elektronika którą powinienem sprawdzić? Jakieś bezpieczniki?
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV
Po odpięciu wtyczki od silniczka żadnych zmian - dalej 3000 obr/min. Natomiast po odpięciu silniczka i zaślepieniu otworu w gumie k-jeta i w wężu idącym od niego do dolotu obroty wróciły do normy - są trochę nie stabilne zwłaszcza gdy silnik jest zimny no i samochód zaczął bardziej strzelać z wydechu.
Podpiąłem do silniczka baterię 9V i wygląda na sprawny bo coś się tam uchyla - gdy był zamontowany w samochodzie to było czuć takie wibracje.
Zauważyłem że coś pod maską w okolicach silnika syczy tylko nie mogę zlokalizować co
Podpiąłem do silniczka baterię 9V i wygląda na sprawny bo coś się tam uchyla - gdy był zamontowany w samochodzie to było czuć takie wibracje.
Zauważyłem że coś pod maską w okolicach silnika syczy tylko nie mogę zlokalizować co
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV
Syczenie wyeliminowane - okazało się że zapomniałem o uszczelce przy wtryskiwaczu rozruchowym
Przyjrzałem się bliżej temu silniczkowi i gdy dmucham delikatnie w otwór od strony gumy k-jeta to powietrze uchodzi drugim otworem. Chyba tak nie powinno być? Narazie zaślepiłem w nim część otworu i obroty są dużo niższe.
Przyjrzałem się bliżej temu silniczkowi i gdy dmucham delikatnie w otwór od strony gumy k-jeta to powietrze uchodzi drugim otworem. Chyba tak nie powinno być? Narazie zaślepiłem w nim część otworu i obroty są dużo niższe.
Jutro wymontuje tą przepustnice. Która to ta śruba? Ta od spodu?Jarewa pisze:Pokaż zdjęcia śruby regulacyjnej zderzaka przepustnicy...
VW Golf MK2 1.3 NZ
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV
Audi 90 Quattro Sport 2.2 KV
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8387
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Silniczek nie zamyka 100% dlatego wyżej oblał test ze to jego wina...
Silnik ciągnie lewe powietrze które przechodzi przez klapkę rozdzielacza.. I sa tylko dwie drogi.... Odma lub przepustnica...
Silnik ciągnie lewe powietrze które przechodzi przez klapkę rozdzielacza.. I sa tylko dwie drogi.... Odma lub przepustnica...
obroty powinie być sporo ponizej......BigZ25 pisze:Natomiast po odpięciu silniczka i zaślepieniu otworu w gumie k-jeta i w wężu idącym od niego do dolotu obroty wróciły do normy
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga